Gå til innhold

XboX - !Ninja Gaiden!


BoRsE

Anbefalte innlegg

hvordan får jeg dragon Sword i level 4?
Du går til Hayabusa Village. På gravplassen der finner du en stein med en amulett på. Gå dit, og vips, setter Ryu den i sverdet sitt.

 

Der har du det.

Hvor har du komme nå da?

Hvordan kommer jeg til Hayabusa Village?

 

Jeg er på chapter 12, hvordan skal jeg ta bossen?

Chapter 12 Boss Flame Dragon

------------------------------------

 

BEST WEAPON USED: Dragon Sword (at least level 2)

 

BEST NINPO USED: Art of the Inazuma

 

BOSS ATTACKS: Flame Wall, Flame Thrower, Bite

 

DIFFICULTY: Hard on Lower Platform, Medium on Upper Platform

 

My Strategy:

 

**************************

FIGHTING ON LOWER PLATFORM

**************************

Fighting on the Lower Platform is the harder way to win

this battle. Stay in blocking postion the entire time, until

it lowers it's head. Typically, it will shoot fireballs all

the time, so just roll left or right to dodge them. It may

use it's fire wall attack, which most can be blocked into

minor damage. Rarely, it may use it's flame thrower attack

jump over it just as soon as it's getting near you. At this

point, it should lower it's head for you to get off some shots.

It will rarely bite you on this level, which the bite takes off

3/4 of your health. The downside to this is the Dragon barely

lowers it's head at this level, and constantly uses the fireball

attack, this way requires less reflexes, but the battle

drags on longer.

 

**************************

FIGHTING ON UPPER PLATFORM

**************************

Fighting on this level makes the battle quicker, but requires

faster reflexes to win the fight. The dragon will very

frequently try to bite you on this level, so you have to know

when to jump or roll out of the way, if the bite misses, you may

be able to get off a combo. Typically the boss will rarely use

the fireball attack now, and will use the flamethrower attack

the most here. Be quick on jumping to avoid it, and also be

sure to block it's fire wall attack. After a flamethrower

or two, it will lower it's head for you to get some hits on it.

It will lower it's head on the upper platform a lot more than

the bottom platform, but again, you must be right on your timing

for rolling out of the way of bites and fireballs, and frequently

jumping over the flamethrower. The choice is yours.

 

 

Agent Wilson's Strategy:

The first couple of time your fight this dragon, you will probably die.

When you figure out how to beat him however, he's not that bad. First,

you'll notice a ground button on either the left or the right. Pick one, and

hit it. It will send you up to the second level of the room, and makes this fight

much easier. His usual attack will be when he beats flames off his wings to do some

damage to you. It's very hard if not impossible to dodge, but while you're using Ninpo,

you are invincible. When he does the wing attack, use one. It will do a little damage,

and will protect you as well. He will also do a horizontial flame thrower, which is VERY

easy to dodge. The only other move is his bite. The bite HURTS! The only thing I noticed

is that if he does have you in his mouth, button mash. You will escape quicker. Between

these attacks he'll bring his head on top of the platform. This is your chance

to wail on him. Just rinse and repeat this process and you should be able to

win this one without too much trouble.

 

J-E's Strategy:

There's a way beating this dragon without using ninpo magics. Although

you might lose some bit health but it's really helpful if you already wasted

your ninpos. When the battle starts, choose which switch you want to go

(it doesn't really matter where you go). When he start flapping his wings

with fire at you and you can't dodge it, block it. Yes you can block this

attack but you will get hit only a little bit better than getting hit a lot.

You can tell if he's gonna do the move if you see his ears flapping, so that's

your cue to block. He will mostly do it twice and then he will try to bite you

so dodge it as soon as possible. This trick helps me in this fight without me

using ninpos.

 

Ati Morillo's Strategy:

When the battle starts, run to either of the switches and hit them to go up.

The dragon then either tries to bite you, flaps his wings to spread flames, or

sweeps flames. When he shoots the flame thrower, one can easily jump over it. I

personally, jumped back toward the wall and let go of the thumbstick so Ryu holds

the wall for a second right before the flame sweeps. It's very easy to dodge like

that and you won't fall accidentally. I see that people say the flaming wing flap

is hard or impossible to dodge. Well it isn't at all. You should be guarding whenever

the dragon is readying for an attack so when his ears flap he will perform the flaming

wing flap. Just roll in any direction when he does it and you will recieve no damage.

Now when he lowers his dome closer to you just smash him. I personally use the Dabilahro's

X- X- X- X- Y combo. You can kill him in like four or five of those. Just watch the bites

after he lowers his head and you should be straight.

 

Varchild's Strategy:

At the start of the battle hit the dragon with an Inazuma.

The dragon will lift its neck up into the air from the blow.

At this time hit the Dragon with a couple Explosive Arrows.

As the dragon lowers its neck your arrows will bounce off. So,

hit the Dragon again with an Inazuma. Dragon raises his neck.

Hit him with Explosive Arrows.

 

If you run out of Explosive Arrows, switch to incendiary shurikens.

In no time at all you will have the dragon at near death. Afterwards,

having taken absolutely no damage at all from the dragon because the

dragon never got a chance to attack, jump into the Lava and slash away

at him.

 

Vicious' Strategy:

This is for the chapter 12 main boss: the flame dragon. I discovered

this little trick when I didn't have any health potions or essence to buy

more (also I was playing on normal so I don't know if this is as effective

as it was in normal). The dragon is incredibly easy and all you need is to

have a decent supply of explosive arrows, those anti-tank arrows, the art

of inferno ninpo at a decent level, and hopefully a full ki bar with a few

devil potions. When you start the battle, all you have to do is hit him with

the inferno blast, and this sends him reeling. While he's reeling, he won't

be able to block the arrows, so he'll take a good amount of damage from them.

You should be able to get 2-3 good shots of before he recovers, then just hit

him with the ninpo again and repeat. Extremely cheap? Yes but I take it considering

I had no health potions ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Zindre!!

Etter å ha posta 7 strategier på hvordan man kan ta den flamme dragen , så var det INGEN av de strategiene som jeg brukte , he he

 

Hør her, den aller enkleste måten er å sette på den Ninpo`n hvor de 3 flamme kulene snurrer rund deg selv og så "LØPE" rett ut i lavaen helt bort til beina til dragen og bare slå vilt, tar ca 20 sec så har du vinni!!!!

 

ENKELT :thumbup:

Lenke til kommentar
hvordan får jeg dragon Sword i level 4?

 

hvordan komme jeg til Hayabusa village?

Ok. Jeg skal ta meg tid til å forklare dette. Dragon Sword har totalt fire levels. De tre første kan nås ved å oppgradere mot penger hos Muramasa. Det fjerde kan bare unlockes når du i Chapter 13 (tror jeg) kommer tilbake til Hayabusa village. Det er altså ingen måte å oppnå level 4 (som gjør at sverdet blir hetende True Dragon Sword) før du kommer til dette kapitlet.

 

I tillegg er det, når du kommer til dette kapitlet, ingen måte å unngå å få det oppgradert. Du må passere kirkegården for å komme til teleporteren som tar deg til neste område hvor du finner en ny boss (vil ikke si hvilken :p ). Og det er nettopp på kirkegården du finner amuletten som du bruker for å oppgradere sverdet ditt. Så gled deg. True Dragon Sword kicker ass. (Men ønsker du max damage, så vurder å oppgrader Wooden Sword til Unlabored Flawlessness. Det er det våpnet som potensielt kan gjøre mest skade. Det koster masse essence, men det er verdt å kjøpe.

 

True Dragon Sword <<<< Unlabored Flawlessness :love:

Lenke til kommentar
Men ønsker du max damage, så vurder å oppgrader Wooden Sword til Unlabored Flawlessness. Det er det våpnet som potensielt kan gjøre mest skade. Det koster masse essence, men det er verdt å kjøpe.

 

True Dragon Sword <<<< Unlabored Flawlessness :love:

Det viktigste egenskapen til tresverdet er jo den skammen du pårfører motstanderen ved å denge dem med et treningsverd :D

 

(må jo rollespille litt også :p )

Lenke til kommentar

Vel.. I uoppgradert tilstand så er dette sant, ja. Men når du har oppgradert hele veien til level 8 eller what not, så forandrer sverdet både fysisk form og får masse nye angrep. Det blir et helt annet våpen: Unlabored Flawlessness. Det blir nå seendes ut som en svær åre av tre og den har noen japanske tegn skrevet i rødt.

 

Når health'en din faller under 10% øker skaden du gir dramatisk og kombinert med diverse comboer du kan fyre av, samt ultimate attacks, så kommer du til å rule. Dette er rett og slett det kuleste våpnet i Ninja Gaiden. :dribble:

Lenke til kommentar
Har noen et tips hvordan man skal ta Chapter 7 bossen Alma (rød devil girl som flyr)

 

Har en del potions og sånt så skal jeg vell klare å ta hun. Trenger bare en måte og ta hun på.

svart på før les de tdiligere sidene

Jeg vet, men seriøst. Jeg har masser av potions, og fult liv, fult ninpo.

 

Jeg klarer ikke ta henne. Nå har jeg iallefall lært hvordan man dodger lillakulene og de 2 store stolpene.

 

Jeg har ikke klart å ta halvparten av livene hennes en gang, det går heller ikke ann å blokke NOEN av angrepene hennes, og når jeg først får sjangsen til å "slice" henne litt, så får jeg tatt 3 slag før hun stikker av igjen.

 

Flame Ball attack er heller ikke så effektivt.

 

Vet IKKE hva jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar
Har noen et tips hvordan man skal ta Chapter 7 bossen Alma (rød devil girl som flyr)

 

Har en del potions og sånt så skal jeg vell klare å ta hun. Trenger bare en måte og ta hun på.

svart på før les de tdiligere sidene

Jeg vet, men seriøst. Jeg har masser av potions, og fult liv, fult ninpo.

 

Jeg klarer ikke ta henne. Nå har jeg iallefall lært hvordan man dodger lillakulene og de 2 store stolpene.

 

Jeg har ikke klart å ta halvparten av livene hennes en gang, det går heller ikke ann å blokke NOEN av angrepene hennes, og når jeg først får sjangsen til å "slice" henne litt, så får jeg tatt 3 slag før hun stikker av igjen.

 

Flame Ball attack er heller ikke så effektivt.

 

Vet IKKE hva jeg skal gjøre.

Spiller du på normal eller hard?

 

Du må bare hoppe å trykke på Y knappen sånn at du drar gjennom henne, hvis du gjør dette mange ganger så klarer du henne, når hun står rolig så tar du på ninpo `fire-weels` så hakker du løs på henne. Øvelse gjår mester ;)

 

PS: Alma kommer senere i spillet også :w00t:

Lenke til kommentar
Har noen et tips hvordan man skal ta Chapter 7 bossen Alma (rød devil girl som flyr)

 

Har en del potions og sånt så skal jeg vell klare å ta hun. Trenger bare en måte og ta hun på.

svart på før les de tdiligere sidene

Jeg vet, men seriøst. Jeg har masser av potions, og fult liv, fult ninpo.

 

Jeg klarer ikke ta henne. Nå har jeg iallefall lært hvordan man dodger lillakulene og de 2 store stolpene.

 

Jeg har ikke klart å ta halvparten av livene hennes en gang, det går heller ikke ann å blokke NOEN av angrepene hennes, og når jeg først får sjangsen til å "slice" henne litt, så får jeg tatt 3 slag før hun stikker av igjen.

 

Flame Ball attack er heller ikke så effektivt.

 

Vet IKKE hva jeg skal gjøre.

Alma er nok en av de vanskeligste bossene i spillet, og JA, øvelse gjør mester. Det som du må lære deg, er å unngå angrepene hennes. Du sier at du klarer å dodge de små ildkulene og søylene hun kaster etter deg og du er på god vei da. De fleste andre av angrepene hennes er det mulig å dodge ved å gjøre ruller blant annet. Hvis du timer dette riktig, så vil Alma være inne i en attack animasjon når du har rulla ferdig og du rekker da å legge inn en kort kombo for gratis skade

 

ELLER du kan fyre av en fireball. (Vanlig misoppfatning dette. Fireball gjør bra skade om den TREFFER. Problemet er at folk bare slenger den avgårde uten å time det. Alma er veldig mobil og kan enkelt dodge den med mindre hun er i en stun eller attack-lock. Flyiing Swallow er også et godt angrep mot Alma, selv om det bommer en del.

 

Håper dette hjelper. :w00t:

Lenke til kommentar

woho! klarte nå fiendsa :) hoppe i veggen og kutte dem opp på midten gjorde susen, og det tentakkelmonstret var letteste boss så langt(dødde bare 2 ganger :p ) Enderlig fått kjøpt meg armlet(sun) også, og henta samtidig Windmill Shuriken og oppgraderte tresverdet til lvl3.

 

Utrolig morro nå :w00t:

 

dog er er det utrolig slitsomt der jeg er nå også, nedover en gang med en stor stein etter meg :scared: tar alltid å feilberegner en wallrun eller springer for sakte(bruker jeg lengre tid på å wallruns enn å bare hoppe over der jeg kan hoppe vandlig over?)

 

EDIT: tok ikke mange forsøka etter at jeg hadde posta på og klare den banen, var kansje tommelen min som var litt sliten. har nå fått tak i de kama'ene som er binni sammen med tau(våpnet som ligner på nunchacu). og driver og jobber på de skjeletta nede i ritual kammret, heldigvis er de veldig trege...for de biter hardt :ermm:

Endret av Civilix
Lenke til kommentar
Har noen et tips hvordan man skal ta Chapter 7 bossen Alma (rød devil girl som flyr)

 

Har en del potions og sånt så skal jeg vell klare å ta hun. Trenger bare en måte og ta hun på.

svart på før les de tdiligere sidene

Jeg vet, men seriøst. Jeg har masser av potions, og fult liv, fult ninpo.

 

Jeg klarer ikke ta henne. Nå har jeg iallefall lært hvordan man dodger lillakulene og de 2 store stolpene.

 

Jeg har ikke klart å ta halvparten av livene hennes en gang, det går heller ikke ann å blokke NOEN av angrepene hennes, og når jeg først får sjangsen til å "slice" henne litt, så får jeg tatt 3 slag før hun stikker av igjen.

 

Flame Ball attack er heller ikke så effektivt.

 

Vet IKKE hva jeg skal gjøre.

For siste gang

 

VEGGEN er din beste venn.

 

Hopp i veggen hele tiden, så kommer hun til deg, da fortsette du og hoppe i vegge og bruke angrep når du detter ned igjen.

 

Dette er så enkelt at det skulle ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Siste boss er på chapter 16. Han er drit lett.

Hvordan klarer man skjellet-hode tingen på chapter 15?

mener du sjelett fiskene eller bossen?

 

fiskene er ivhertfall lette , du tar dem med "nusnshako"(veit ikke helt åssen det skrives da)

Fiskene er lette da, jeg snakker seff om bossen. Den har mange skjellethoder på seg og den står utti lavaen :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...