Reggie Regis Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Etter installasjon av skype har brannmuren begynt å mase om at den blir utsatt for angrep fra remote adresse 10.0.0.2. Er ikke dette en adresse på min egen pc ? Er det noe i veien for å åpne for all trafikk fra den adressen ? Hvorfor skjer dettte ? Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Etter installasjon av skype har brannmuren begynt å mase om at den blir utsatt for angrep fra remote adresse 10.0.0.2. Er ikke dette en adresse på min egen pc ? Er det noe i veien for å åpne for all trafikk fra den adressen ? Hvorfor skjer dettte ? 10.0.0.2 er en intern adresse ja. Hva er den nøyaktige meldingen du får? Kan ikke skjønne at brannmuren rapporterer dette som ett angrep men, men.. Virker mer som om du ikke har tillatt en eller annen applikasjon (Skype kanskje?) aksess ut. Lenke til kommentar
Reggie Regis Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 Skal notere meg meldingen neste gang. Men skjønte ikke hvorfor brannmuren (norton) rapporterer den ip'en som remote.... Lenke til kommentar
Reggie Regis Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 Får to forskjellige meldinger: ___________________________________________________ High Risk A remote system is attempting to access your computer Protocol : TCP (Inbound) Remote Address : 10.0.0.2 : "varierer" Local Address : 10.0.0.2 : 59115 __________________________________________________ High Risk A remote system is attempting to access your computer Protocol : UDP (Inbound) Remote Address : 10.0.0.2 : "varierer" Local Address : 10.0.0.2 : 59115 ___________________________________________________ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå