thoering Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Har bestemt meg for å skaffe meg Koolance, i håp om å få ned støy og kanskje få opp farten her litt. Utstyr: Enermax 350W - Active PFC Thunderbird 1.33 AYHJA MSI K7T266Pro2 RU 512MB Apacer DDR GF2Pro 64 Seagate 40giga cd og brenner Har kjøpt inn Redline Water Wetter og ei fin justerbar enermax kabinettvifte som passer. Er dette da alt jeg trenger for Koolance? Kjøper kabinettet med alt. Trenger ikke ekstra blokker eller sånt? Vurderer kanskje å kjøpe blokk for gpu, da vifta der sannsynligvis blir det mest bråkete i systemet. Forhindrer Redline Water Wetter algeblomstring og tette slanger? Hvor langt tror du AYHJA´n går med dette, regner med cpu-temp på rundt 35/load... ? Og til sist, synes DU at jeg har ei bra maskin da? mvh Lenke til kommentar
blackice Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Dette er en helt grei data til det meste, koolance er kult det også men spørsmålet er om det er det helt stooore! Jeg mener som så at det er litt mere morro å se et hjemme modda kabinett :smile: Mvh Blackice Lenke til kommentar
thoering Skrevet 10. april 2002 Forfatter Del Skrevet 10. april 2002 Jo da, enig i det. Men fikk litt sjokk da jeg leste Koolance faq nå akkurat... 48db ved "quiet" og 58db ved "performance" ? Det må da enten bety at Koolance bråker fryktelig (noe jeg ikke trodde etter å ha lest testen her på ok.no), at Koolance har målt for høyt nivå eller at alle andre måler for lavt. De hadde målt på halvmeters avstand, kanskje er det nærmere enn hva de fleste måler... Men tror fortsatt jeg går for koolance. Er som sagt amatør på området vannkjøling, og driftsikkerhet betyr mer for meg enn max ytelse. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Når vifteprodusentene setter på dB nivå så er det bare hvor mye motoren i vifta bråker. Når ei vifte derimot står ned mot ei kjøleribbe så bråker den betydelig mer. Bare prøv og før ei vifte ned mot håndflata. Etterhvert som du nærmer deg øker støyen betraktelig. Når Koolance sitt støynivå ble målt derimot så var det hele systemet. Dermed går det ikke direkte an å sammenligne mot vifter. Forøvrig så kan du bytte ut viftene i Koolance med noen bedre(les: papst) som blåser like mye, men støyer mindre Lenke til kommentar
dale Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Jeg har også vært inne på tanken å kjøpe koolance pc-601, men jeg gjorde litt kjapp research og fant ut at det kommer en ny CPU blokk (CPU-200) som skal ha dobbel kjøleefekt (200w). Microplex får dette inn ved neste levering samt med en fulltower version pc-901 av Koolance. Jeg råder deg til å vente til pc-200 kommer for da får du kjøpt Koolance med pc-200 istenden for å måtte punge ut med 500,- itilfelle du skal oppgradere cpu blokken til CPU-200. btw, skjekk prisene på CoolerGuys, ( http://www.coolerguys.com/ ) Der får du Koolance mye mye billigere enn i europa.. Problemet er heller at du må ut med nesten 2000 kroner i frakt så da sparer du ikke noe på det. Varene sendes med UPS 2-5 dager tar det.. Altfor dyrt. Men skal du ditt eller har noen som er der på vei hjem, kan det være en ide. Tror jeg kunne spare nesten 1500 kroner på å bestille fra usa på koolance med kjølere for det meste, men når frakten er på 2000,- da nytter det ikke.. :smile: Men det er kanskje ikke verdt det. Mvh Kristoffer Dale [ Denne Melding var redigert av: Dale på 2002-04-10 10:43 ] Lenke til kommentar
thoering Skrevet 10. april 2002 Forfatter Del Skrevet 10. april 2002 Altså, er det bare kjøleblokken som er så mye bedre at den dobler kjøleeffekten? Det hørtes nesten for bra ut til å være sant... Men 200W, hva slags jallaprosessor bruker 200W? Skal overklokke endel for å få T-birden min opp i 100W... Men takk for tipset, skal undersøke litt! Synes forøvrig ikke at fulltoweret er særlig pent. De grå chieftec dragon-kabinettene er ikke særlig pene, de kunne heller brukt blå eller sølv! Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Quote: On 2002-04-10 17:57, spn skrev:De grå chieftec dragon-kabinettene er ikke særlig pene, de kunne heller brukt blå eller sølv! *hmpf* kritiserer du kabinettet mitt? :wink: Neida kjøpte det beige fordi det var billigst og fordi Chieftec ikke har noe skikkelig sort Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Chieftec er greie de, men litt kjedelig at så godt som alle har de (alt er relativt). Gikk rundt på TG for å finne fine casemods og ellers annet tøft hw-ting, det jeg stort sett greide å finne var et par tusen chieftec kabinetter, mange ferdig-PC-er (hvordan skal det gå med verden, når folka sitter med ferdig-PC-er på tg? :wink: ) og en artig mod her og der. Synes i utgangspunktet chieftec dragon serien er ganske fin, men, når alt for mange har den blir det bare ikke så moro mer :sad: Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Quote: On 2002-04-10 19:58, thomasr skrev:Gikk rundt på TG for å finne fine casemods og ellers annet tøft hw-ting, det jeg stort sett greide å finne var et par tusen chieftec kabinetter, mange ferdig-PC-er (hvordan skal det gå med verden, når folka sitter med ferdig-PC-er på tg? :wink: ) og en artig mod her og der. Så et par råe caser som så ut som nokia-mobiler. Er dette selvlaget eller kan dette kjøpes.. Stusset litt på det siden jeg så flere som hadde lignende.. Og de var litt for brae til å være hjemme-mekket :wink: Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 De Nokia-kabinettene får en kjøpt i Asia. Der har de maange andre kule kabinetter en her... Lenke til kommentar
thoering Skrevet 14. april 2002 Forfatter Del Skrevet 14. april 2002 Skulle da hatt betaling for å la kabinettet mitt se ut som en Nokia-telefon! Hehe, dette lover bra. Har elendig lufkjøling her ennå, men den nye Enermax-psu´en kjører t-birden min (org. 1.33) på 1.47ghz uten økning av spenning! Vil ikke lengere da, uansett spenning. Er vel kjølinga som er for elendig, 52 grader ved idle er ikke akkurat bra temp for overklokking :razz: ... Vel vel, med Koolance og load-temp på 35 grader så skulle vel tordenfuglen min tåle opptil 1.6, forhåpentligvis? Blir spennende å få Koolance snart nå da! Har ikke bestilt ennå, men gjør det vel til uka. *Glede seg* Lenke til kommentar
thoering Skrevet 18. april 2002 Forfatter Del Skrevet 18. april 2002 Nå har jeg endelig fått Koolance systemet opp. Microplex presterte å sende harddiskblokk istedet for hk-blokk, ellers alt bra. Må si meg veldig fornøyd med ytelsen... T-bird 1.33 @ 1.53 Standard kjernespenning 1.75V Prosessoren blir ikke mer enn 32 grader etter 1 time load! Romtemp = ca. 23 grader. Silent modus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå