Mokkisjeva Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Hi- Jeg er ikke så flink når det gjelder pc. Men håper jeg kan såpass at jeg fårstår det dere fårhåpentligvis klarer å forklare meg på en enkel måte. Jeg har lyst til å klokke pcen min, hva skal jeg egentlig gjør? Jeg har: P4B533-E (HK) Geil 512 DDR PC2700 333MHz (Ram) Intel P4 2.66 533MHz (CPU) Har lest den ubrukelige "Nybegynerguiden". Hjelper ikke meg med å stille på Bussfarten å multi-tingen. kan noen hjelper eller? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 (endret) For å klokke pc-en trenger du ikke annent enn å få inn i bios, og stille på fsb (front side bus), eller mulitiplier (ikke for din prossessor den er låst her). For å gå inn i bios trykker du delete (eller hva det står på skjermen) under oppstart av maskinen. Et eller annet sted i bios (forskjellig fra hovedkortprodusent) finner du info om CPU her skal det være et valg der du kan stille inn Front side buss, etterpå er det bare å gå ut av bios, lagre forandringene og starte på nytt. Når du overklokker må du passe på temperaturen, spesielt på CPU kommer denne opp mellom 60 og 70 begynner det å bli farlig. For å måle temperaturen på CPU bruker du det programmet som følgte med hovedkortet med navn hardware monitor eller liknende. Hvis ikke finnes det programmer du kan laste ned fra internett somogså kan måle temperatur. Når du snakker om nybegynnerguiden var det denne du leste:http://forum.overklokking.no/index.php?showtopic=143800 Edit denne guiden er ganske bra, men den er på engelsk: http://www.overclockers.com./tips120/index06.asp Endret 19. mai 2004 av Thorsen Lenke til kommentar
Mokkisjeva Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 Var ikke den jeg leste. Men hvor mye kan jeg stille FSB da? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Var ikke den jeg leste. Men hvor mye kan jeg stille FSB da? Vanskelig å si, må prøve deg fram. Du merker at du har stilt for mye mår systemet blir ustabilt eller prosessoren blir for varm. Lenke til kommentar
Mokkisjeva Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 Takk for hjelpen Skal prøve forsiktig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå