ColaBoy Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Hei, vurderer å sette opp en en rein spill boks (Shuttle) og skal bruke 2 Raptor disker, en på 36Gb og en på 74GB. Hvordan ville dere dere satt opp disse diskene, altså på hvilken disk ville dere plassert OS, Spill og pagefila? Kanskje OS og spill på 74GB disken og pagefile (+ noe dill) på 36GB disken? Det råeste ville kanskje vært å hatt 2 like disker i Raid 0, men budsjettet tilater ikke dette.. Lenke til kommentar
B-Man Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Hvis du har plass i Shuttle'n (er ikke alle som har plass til mer enn en disk) vil selvfølgelig to raptorer i RAID gi mest ytelse. Siden du har begrenset budsjett ville du kanskje få mest ut av 1 raptor med OS osv, og en vanlig S-ATA 7200rpm, med større plass til lagring. Hvis du ikke har behov for så mye plass kan du sikkert bruke to raptorer uten raid. Da er det selvfølgelig opp til hva du ønsker. Men jeg tror ikke du trenger en raptor for å lagre filer, er mest hente ved å ha OS og spill-installasjoner på den. Min mening ihvertfall Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Hva er det med å punge ut med 3000 kroner for 110GB diskplass da? Lenke til kommentar
HansMarius Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 (endret) Hvis du har plass i Shuttle'n (er ikke alle som har plass til mer enn en disk) vil selvfølgelig to raptorer i RAID gi mest ytelse. Siden du har begrenset budsjett ville du kanskje få mest ut av 1 raptor med OS osv, og en vanlig S-ATA 7200rpm, med større plass til lagring. Hvis du ikke har behov for så mye plass kan du sikkert bruke to raptorer uten raid. Da er det selvfølgelig opp til hva du ønsker. Men jeg tror ikke du trenger en raptor for å lagre filer, er mest hente ved å ha OS og spill-installasjoner på den. Min mening ihvertfall Enig Kjøp en 74 GB Raptor (da denne er ørlite kjappere enn 3x GB'eren, og har mer plass), burde vel holde til OS, programmer og spill. Så kan du heller kjøpe en større 7200 rpm disk til å lagre ting på? EDIT: Tipper 2 Raptorer i en Shuttle-boks vil bli rimelig varmt og? Anbefaler heller ikke å raide systempartisjonen, jeg gjorde dette en periode (striping), gikk relativt fort til helvette. Litt sent ute i forhold til Vaio ja Endret 19. mai 2004 av HansMarius Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Hei, vurderer å sette opp en en rein spill boks (Shuttle) og skal bruke 2 Raptor disker, en på 36Gb og en på 74GB. Hvordan ville dere dere satt opp disse diskene, altså på hvilken disk ville dere plassert OS, Spill og pagefila? Kanskje OS og spill på 74GB disken og pagefile (+ noe dill) på 36GB disken? Det råeste ville kanskje vært å hatt 2 like disker i Raid 0, men budsjettet tilater ikke dette.. Hvis du leser på et av innlegget her i forumet, var det en person som hadde Raptor raid i en shuttleboks. Harddiskene klikket pågrunn av varme utvikling... Lenke til kommentar
B-Man Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Hvis du leser på et av innlegget her i forumet, var det en person som hadde Raptor raid i en shuttleboks. Harddiskene klikket pågrunn av varme utvikling... MEGET godt poeng. Shuttle blir svært varme. Noe som absolutt kunne være en mulighet er Raptor 74Gb innvendig og en ekstern hd på så mye lagringsplass du trenger. Drømmer/tenker faktisk på å skaffe meg en slik combo. Det blir da Raptor-ytelse på OS og spill+mp3. Samt at jeg får mye plass uten risk for at noen av hd'ene går varme. (Raptor'n blir jo selvfølgelig noe varm innvendig, men det blir jo ikke så mye som med to) Lenke til kommentar
ColaBoy Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 Ok, takk for alle råd og har nå skrinlagt planen om 2 raptorer i en Shuttle boks. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Hvis du leser på et av innlegget her i forumet, var det en person som hadde Raptor raid i en shuttleboks. Harddiskene klikket pågrunn av varme utvikling... MEGET godt poeng. Shuttle blir svært varme. Noe som absolutt kunne være en mulighet er Raptor 74Gb innvendig og en ekstern hd på så mye lagringsplass du trenger. Drømmer/tenker faktisk på å skaffe meg en slik combo. Det blir da Raptor-ytelse på OS og spill+mp3. Samt at jeg får mye plass uten risk for at noen av hd'ene går varme. (Raptor'n blir jo selvfølgelig noe varm innvendig, men det blir jo ikke så mye som med to) Tror det er stor forskjell på de forksjellige Shuttle pc'ene. Jeg har ingen problemer med varme, og har fyllt min med en raptor, en barracuda, cd rom og pci-sata kort....pc'en står på døgnet rundt siden jeg bruker den bl.a som webserver, og tempen i kabinettet har enda ikke gått over 36 grader, og det er etter en måned. Men driver du å OC en masse, og setter inn en prescott eller noe annet varmt ( har selv en 2,5 GhzCeleron som ligger på nydlige 30 grader idle og 36 grader load ) Så er ikke enig at Shuttle pc'ene har ett varme problem , i alle fall ikke alle typene.... Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Hvis du leser på et av innlegget her i forumet, var det en person som hadde Raptor raid i en shuttleboks. Harddiskene klikket pågrunn av varme utvikling... MEGET godt poeng. Shuttle blir svært varme. Noe som absolutt kunne være en mulighet er Raptor 74Gb innvendig og en ekstern hd på så mye lagringsplass du trenger. Drømmer/tenker faktisk på å skaffe meg en slik combo. Det blir da Raptor-ytelse på OS og spill+mp3. Samt at jeg får mye plass uten risk for at noen av hd'ene går varme. (Raptor'n blir jo selvfølgelig noe varm innvendig, men det blir jo ikke så mye som med to) Tror det er stor forskjell på de forksjellige Shuttle pc'ene. Jeg har ingen problemer med varme, og har fyllt min med en raptor, en barracuda, cd rom og pci-sata kort....pc'en står på døgnet rundt siden jeg bruker den bl.a som webserver, og tempen i kabinettet har enda ikke gått over 36 grader, og det er etter en måned. Men driver du å OC en masse, og setter inn en prescott eller noe annet varmt ( har selv en 2,5 GhzCeleron som ligger på nydlige 30 grader idle og 36 grader load ) Så er ikke enig at Shuttle pc'ene har ett varme problem , i alle fall ikke alle typene.... akkurat, fordi han hadde 2 raptor i raid, DERFOR... Den 7200rpmen din tåler mer varme en 2 raptor i raid.... tenkt på varmen som oppstår på kontakt flaten mellom disse to raptordiskene? DAO! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Kjøp en 74 GB Raptor (da denne er ørlite kjappere enn 3x GB'eren, og har mer plass), burde vel holde til OS, programmer og spill. Så kan du heller kjøpe en større 7200 rpm disk til å lagre ting på? EDIT: Tipper 2 Raptorer i en Shuttle-boks vil bli rimelig varmt og? Anbefaler heller ikke å raide systempartisjonen, jeg gjorde dette en periode (striping), gikk relativt fort til helvette. Litt sent ute i forhold til Vaio ja Nei feil, 74 gb varianten er mye raskere. les her? http://storagereview.com/php/benchmark/bench_sort.php Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 OT: Er det mulig å kutte ut denne håpløse orddelingen? "Spill boks med Raptor disker" Ta en kikk på AMO sine sider. Bare et lite hjertesukk. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 OT: Er det mulig å kutte ut denne håpløse orddelingen?"Spill boks med Raptor disker" Ta en kikk på AMO sine sider. Bare et lite hjertesukk. Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 OT: Er det mulig å kutte ut denne håpløse orddelingen?"Spill boks med Raptor disker" Ta en kikk på AMO sine sider. Bare et lite hjertesukk. Jeg fikk refs da jeg kommenterte slikt i en annen tråd. Gå til klagemuren for grammatikk dersom det er så mektig irriterende. Lenke til kommentar
HansMarius Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Kjøp en 74 GB Raptor (da denne er ørlite kjappere enn 3x GB'eren, og har mer plass)... Nei feil, 74 gb varianten er mye raskere. les her? http://storagereview.com/php/benchmark/bench_sort.php Det jeg har prøvd å skrive? Kanskje litt knotete skrevet. Lenke til kommentar
ColaBoy Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 OT: Er det mulig å kutte ut denne håpløse orddelingen?"Spill boks med Raptor disker" Ta en kikk på AMO sine sider. Bare et lite hjertesukk. Beklager at jeg ikke eier dine grammatiske evner, men hvis du plages over mine ord delinger/samensettninger.. så vil du plages veldig mye å lese rundt på dette forum. Lenke til kommentar
ColaBoy Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 Har sett Shuttle bokser med 2x Raptorer, men de blir veldig varme som igjen medfører at vifta må gå på full fart og støyer deretter. Ikke aktuelt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå