kverna Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 (endret) Nokia taper marked mens LG tar over! Hele artikkelen Bør Nokia tenke nytt ? Endret 19. mai 2004 av kverna Lenke til kommentar
molna Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Artikkelen er fra mars da... Siemens har jo blitt størst i Norge nå, mens SonyE har passert Nokia i Sverige, så det er tydelig at ting er på gang. Tror de fleste er enige at en utflating av andelene i toppen bare er sunt for markedet og forbrukere Lenke til kommentar
levlex Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Er enig med Molna. Dette er veldig spennende og vil mest sannsynlig bidra til lavere priser, mer konkurranse som igjen vil føre til at konkurrentene knives om å levere de mest spennende og beste produktene! Lenke til kommentar
kverna Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 ok hørte bare på radio idag at nokia hadde tapt 15%... så bare tok en kvasir.... Lenke til kommentar
jendor Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 (endret) Siemens selger jo først og fremst lavprismodeller, som antageligvis har tatt over endel av lavprissegmentet i markedet. Når markedet flommer over av Siemens til en billig penge, er det heller ikke rart at markedsandelene øker. Hvilke mobiler er det Siemens har kommet med det siste halvåret? Det er vel ikke langt unna en komplett liste: SX1 - ingen volumselger MC60 - den verste "kamera"mobilen.. C60 - billig til under 500,- A60 - billig til under 400,- "Non-Siemens" - men med Siemens-navnet: ST55 - flopp? ST60 - flopp igjen? C62 - billig til under 500,- Det er billigmodellene C60, A60, MC60 og C62 som trolig har gjort at Siemens har økt sine markedsandeler. Disse modellene blir pushet ut på markedet overalt der folk ferdes, på Shell, Esso, Rimi, Mix, Elkjøp osv osv, så det er ikke rart det selger Problemet er bare at ingen av disse telefonene er overraskende bra. SX1 tar jeg ikke med i denne sammenligningen, fordi salget av SX1 (sannsynligvis) ikke er så stort at det ville bety mye for den totale markedsandelen. A60 - terningkast 4 ??? C60 - terningkast 3 MC60 - terningkast 4 ??? (fortjener ikke mer enn 1!) C62 - terningkast 4 ST55 - terningkast 4 ST60 - ikke testet, men omtrent identisk med ST55. Endret 19. mai 2004 av jendor Lenke til kommentar
jendor Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Dette er veldig spennende og vil mest sannsynlig bidra til lavere priser, mer konkurranse som igjen vil føre til at konkurrentene knives om å levere de mest spennende og beste produktene! Produsentene kniver allerede om å levere de mest spennende og beste produktene. Hvis de ikke gjorde det, ville de forsvinne ut av markedet fortere enn du aner. Nokia (og andre produsenter) går på en smell av og til, når mixen av pris, design, funksjoner og kvalitet ikke helt slår an hos målgruppen. Motorola var en tid helt på topp, Bosch var store, og Ericsson likeså. Markedsandelene vil variere over tid for alle produsentene. Det skal uansett bli spennede å se hva som skjer når Siemens kommer med sine nye modeller... personlig synes jeg ingen av de nye Siemens-telefonene er særlig interessante pga. designet, men jeg venter i spenning på en SX2. Lenke til kommentar
levlex Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Produsentene kniver allerede om å levere de mest spennende og beste produktene. Hvis de ikke gjorde det, ville de forsvinne ut av markedet fortere enn du aner. Heh, ja. Selvfølgelig. Men at konkurransen tilspisser seg i den grad den kanskje kommer til å gjøre nå er noe nytt. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Min neste mob kunne godt bli en LG, må bare vente litt...Får se hva som dukker opp til høsten. NEC har vist også en kul mob, men den hadde batterikapasitet som ikke lignet noe, huff Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Kanskje ja Men at LG tok markedsandeler er vel ikke noe sjokk når de var helt nye og virket "spennende" og ikke hadde noe rykte i norge som tilsa noe. Dette lokket vel en del til å prøve noe nytt.. Pr. idag er nok siemens mests et lavpris merke med billige volummodeller og 1 litt bedre tlf. Men snart skjer det ting, s65, cx65 osv. vil nok ting til å skje... Siemens vil nok forbedre sin situasjon... S55 og sl55 er for utdaterte for å selge noe bra i disse kamera og god-skjerm dager (mente med det at skjermene på s55 og sl55 ikke er de beste ) Lenke til kommentar
kverna Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 min nesten mobil blir 7100... litt synd de ikke har gitt den mer minne! Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 min neste mobil kommer kansje til å bli en k700 eller 7610 men en av de skal jeg ha! Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 min nesten mobil blir 7100... litt synd de ikke har gitt den mer minne! 7100? Som LG-7100..? Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Jeg syntes det er bra at det blir lit "krig" mellom telefonmerkene.. Da går kanskje prisene ned! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå