Gå til innhold

Ny lap - til musikk og tekstbehandling

Anbefalte innlegg

hei igjen..

takker til swanky..

skal stikke innom Eplehuset i Trondheim som selger bare Apple og se om jeg kanskje får sett litt nærmere på en iBook.

videre, jeg kom over følgende maskin hos Lefdal til 8995;

Lefdal - PB ENC3254

dette ser ut til å være en Easy Note E3254 fra Packard Bell .

For 9000 kroner høres AMD XP-M 2500+ prosessor, 512 MB minne og 30 GB, CDRW/DVD combo og 15,1" TFT skjerm ut som et særdeles godt kjøp. Batteritiden er oppgitt til 2,5 timer..

HP's veiledende pris er 11999 og Lefdals pris er som sagt 8995 og den maskinen ser ut til å ha bedre specs enn HP's standardmodell...

Noen som har innvendinger mot dette kjøpet?

Stemmer det at jeg kan ta ut optisk drev fra Packard Bell og dytte inn en ett ekstra batteri isteden?

Noen som har denne pc'`n?

Begår jeg en tabbe om jeg kjøper denne? for det så ut som det var innmari god pris i forhold til specs....

:dribble:

Takker og bukker! :w00t:

Den maskinen fra Lefdal ser egentlig grei ut. Jeg biter meg fast i en del ting:

- integrert skjermkort

- 15" skjerm med lav oppløsning

- dårlig batteritid (de oppgir 2,5 timer - bør kanskje sjekke ut hva som er "faktisk" levetid - kan det være at det bikker under 2 timer?

Postitivt:

- minnekortleser - snedig dersom du har enheter som kan benytte seg av det

- 4 USB 2.0 - bra!

- inkl. operativsystem

Det er vel riktig å si at du får mye for pengene!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er det slik at Packard Bell lap's er konstruert på samme måte som IBM, slik at man kan bytte ut optisk drev (eller noe annet) med et ekstra batteri...??

dette kan jo gjøre batteritiden overkommelig dersom den er mye lavere enn 2,5 timer....

Lenke til kommentar
Ikke regn med at du kan bytte optiske drev på billige maskiner.

jeg regner ikke med noe som helst, jeg ønsker å få ting avklart, det er derfor jeg spør her i forumet.

følgelig forventer jeg å få konkrete svar på mitt svært konkrete spørsmål...

slik synsing er fullstendig unødvendig og bidrar kun til å forsøple tråden min.

derfor gjentar jeg spørsmålet her;

er det slik at Packard Bell lap's er konstruert på samme måte som IBM, slik at man kan bytte ut optisk drev (eller noe annet) med et ekstra batteri...??

dette kan jo gjøre batteritiden overkommelig dersom den er mye lavere enn 2,5 timer....

Lenke til kommentar

Herregud så vanskelig vi var da? Eier du plutselig emnet nå?

Hva er så galt med at jeg sier "ikke regn med at man kan bytte ut optisk drev" ? Det er faktisk sånn at på billige maskiner til rundt 8k, så kan du ikke bytte optiske drevet. Det er heller ikke så veldig mange merker man kan gjøre det med.

Var det et godt nok svar? Eller forventer du et vitenskapelig svar?

:hrm:

Lenke til kommentar

Hva er så galt med at jeg sier "ikke regn med at man kan bytte ut optisk drev" ? Det er faktisk sånn at på billige maskiner til rundt 8k, så kan du ikke bytte optiske drevet. Det er heller ikke så veldig mange merker man kan gjøre det med.

Cranky :D

Lenke til kommentar

som jeg skrev ønsker jeg svar på hvorvidt Packard Bell sin konstruksjon tillater denne form for utskiftning...og spesielt hvorvidt denne nevnte modellen gjør det (dersom noen har slik inngående kunnskap)

Du gir meg (fremdeles) et svært generelt og synsende svar på at de fleste maskinene i denne prisklassen ikke har denne muligheten...det gir meg kun en indikasjon, jeg er ute etter å avklare dette...ergo er det fullstendig meningsløs informasjon for mitt vedkommende...

så, nei..dette var ikke et godt nok svar. og ingen eier vel denne tråden, men jeg er trådstarter og hensikten i en tråd er vel primært å hjelpe trådstarter...i tillegg til å spre nyttig informasjon til alle våre hyggelige og imøtekommende brukere selvfølgelig...

:green:

Lenke til kommentar

For å kaste enda mer bensin på bålet: Sånn generelt så bør du velge en centrino maskin, den har mindre støy og mye lengre batterilevetid enn andre maskiner. Du får dem fra ca 10k. Men du kan nå si at det blir ca. det samme som en vanlig maskin der du bytter ut drevet med batteri...

Lenke til kommentar
Har du sjekket her?

Jeg sitter desverre på modem, så det tar litt for lang tid for meg å sjekke.

-KJ

Det er ikke noe svar på den linken der. Man bør nok sende en mail til Packard Bell for å få litt info.

@surtur

Du er jammen en vanskelig kar! Istedenfor å der på ræva og vente svar, så hvorfor ikke gjøre litt research selv? Kontakt de forskjellene pc merkene f.eks. Jeg mener at jeg ga et godt nok svar. Det vil de fleste si seg enig i, men enkelte, som deg, er faktisk litt for kravstore. Jeg holder meg unna dette emnet fra nå av. Kan ikke forsøple det mer. Og skjer det igjen, så anmeld meg gjerne for forsøpling av privat eiendom.

:green:

Endret av MrBlueJack
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...