Jan-E. Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 (endret) Akkurat nå har min Athlon 2400 en temperatur på 57gr.C med en GlacialTech Igloo 2450 kjøler, motherboard 34gr.C, skjermkort 33gr.C med DØREN AV! Er denne kjøleren noe tess? Står at den er beregnet for Xp 3200 1.4Ghz, Celeron 1.4Ghz og Pentium lll 1.4Ghz, men min cpu er jo 2.0Ghz, kjøpte cpu med kjøler fra Komplett. Vi hadde noen dager med sommervarme nettop her oppe i nord og da føk tempen opp i over 70gr.C, og PC'n slo seg av. Vet jeg har dårlig luftgjennomstrømming og skal gjøre noe med det, men alikevel. Kan bare tenke meg hva som ville skjedd om maskinen hadde jobbet tungt! Var borte i en som hadde satt vifte i bunnen av kabinettet for å suge inn , hørtes lurt ut, spessielt med tanke på støy. Noen som har erfaring med dette? Endret 19. mai 2004 av Jan-E. Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 (endret) Kenner ikke til den kjøleren, men skulle tro en vifte i bunnen på kabinettet vile gjøre maskinen til en støvsuger Om du skal ha innsug under kabinettet må du regne med å bytte/rense støvfilteret ofte! Edit: Skriveleif. Endret 19. mai 2004 av XenZor Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 Kenner ikke til den kjøleren, men skulle tro en vifte i bunnen på kabinettet vile gjøre maskinen til en støvsuger Om du skal ha innsug under kabinettet må du regne med å bytte/rense støvfilteret ofte! Edit: Skriveleif. Det med støv kan nok være riktig, men jeg har ikke PC'n stående på gulvet. Lenke til kommentar
Armitage Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Vel du kan ha satt på kjøleren feil vei, vifta di kan ha fått problemer og dermed kjøler mindre, eller kjøleribben kan være stappfull med støv. Ofte nødvendig å rense kjøleribben. Ellers så må jeg nevne at jeg har en glacialtech Igloo 2320 og er ekstremt misfornøyd med den pga dens dårlige kjøleevne. har en Athlon XP 2000+ (palamino) og den ligger i idle på 55 grader. veldig irriterende. Men det er jo en helt annen type enn den du har. ok, så sjekk vifte, støv og se om du kan få litt mer sirkulasjon i kabinettet ja. Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 Vel du kan ha satt på kjøleren feil vei, vifta di kan ha fått problemer og dermed kjøler mindre, eller kjøleribben kan være stappfull med støv. Ofte nødvendig å rense kjøleribben. Ellers så må jeg nevne at jeg har en glacialtech Igloo 2320 og er ekstremt misfornøyd med den pga dens dårlige kjøleevne. har en Athlon XP 2000+ (palamino) og den ligger i idle på 55 grader. veldig irriterende. Men det er jo en helt annen type enn den du har. ok, så sjekk vifte, støv og se om du kan få litt mer sirkulasjon i kabinettet ja. Neida, alt det du nevner er i orden, har vært sånn siden den var montert. Ser nå at hvis jeg holder handen forran viften så virker det som om noe av luften kommer tilbake, det liksom surrer rundt forran med temperert luft! Hmmm..... Lenke til kommentar
ALI Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Det er viften som er dårlig. Jeg har hatt den, byttet den med en Volcano11. Temperaturen er på 51 grader ved minimum hastighet, som er 1400rpm ifølge asus probe. Jeg har en Amd 2800. Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 Det er viften som er dårlig.Jeg har hatt den, byttet den med en Volcano11. Temperaturen er på 51 grader ved minimum hastighet, som er 1400rpm ifølge asus probe. Jeg har en Amd 2800. Byttet du bare viften? Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Volcano11 er en egen kjøler, veldig bra. De har den f.eks på microplex.no Lenke til kommentar
ALI Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Det er viften som er dårlig.Jeg har hatt den, byttet den med en Volcano11. Temperaturen er på 51 grader ved minimum hastighet, som er 1400rpm ifølge asus probe. Jeg har en Amd 2800. Byttet du bare viften? Jeg byttet hele kjøleren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå