Tfosheim Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 OLED blir voksent Samsung har laget prototyper på 17-tommers OLED-skjermer som skal være i butikkene allerede neste år. Skjermene får 400 lumen lysstyrke og oppløsning på 1600x1200. Samtidig har EPSON laget en 40-tommer. Les artikkelen her Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 hmm, tror kanskje jeg dropper lcd og venter på oled skermene.. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 hmm, tror kanskje jeg dropper lcd og venter på oled skermene.. Samme her. Men tror ikke jeg kjøper de første som kommer ut... Er vel egentlig aldri (nesten) lurt. Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Håper det blir billig og, drømmer om 42" til pc monitor, men en plasma skjerm idag er for dyrt til og stase å + at oppløsningen er crap... Kan endre seg med OLED... Lenke til kommentar
pertm Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Håper det ikke tar alt for lang tid før det erstatter LCD. Gleder meg til å se tester. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Gleder meg til å teste disse skjermene. Men problemene de sliter med er høy responstid og lav levetid Tror ikke dette er en seriøs konkurent før om 5-6 år Edit: glemte å si: drit bra bra artikkel Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 bruker OLED-skjermene å "dra ut" bildene i lavere oppløsninger enn den som er nativ? er egentlig det som gjør meg minst lysten på å kjøpe LCD nå. svært få skjermer jeg har sett ihvertfall som klarer å gi tilnærmet like bra kvalitet i lavere oppløsninger enn sin native. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Gleder meg til å teste disse skjermene. Men problemene de sliter med er høy responstid og lav levetid Tror ikke dette er en seriøs konkurent før om 5-6 år Edit: glemte å si: drit bra bra artikkel Gleder meg veldig til OLED selv, har tro på at det kan bli bra og billig. Jeg håper at det tar litt kortere tid en 5 år, satser på at folk ønsker oled-skjermer så fort som mulig, slik at ingeniørene får kjørt seg, men desverre pleier slike ting alltid å ta lengre tid enn man håper . Vet du hva slags responstid og levetid det er snakk om på denne skjermen forresten? Sist jeg sjekket lå levetiden på i underkant av 10000 timer, og det er veldig lite, hadde håpt de allerede hadde forbedret det litt. AtW Lenke til kommentar
albe Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Det er på tide. 1600x1200 på en 17tommer flatskjerm..... Spennende. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Da blir det vel å kjøpe tre nye skjermer når det nye Matrox kortet kommer en gang til neste år (hvis det støtter 3x1600x1200, Parhelia har maks 3x1280x1024)! Så hvis noen trenger 3 modda LCD neste år så si ifra Gleder meg veldig til OLED! Flott artikkel! Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Hvordan er sortnivået (kontrasten) på OLED kontra LCD? Vil det være like bra som på en CRT? Lenke til kommentar
ilex Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Gleder meg til å teste disse skjermene. Men problemene de sliter med er høy responstid og lav levetid Tror ikke dette er en seriøs konkurent før om 5-6 år Edit: glemte å si: drit bra bra artikkel eeehm, OLED skal jo ha god responstid, skal ikke merke forskjell fra en CRT. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Men problemene de sliter med er høy responstid Men de skryter av lav responstid. Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 (endret) Gleder meg til å teste disse skjermene. Men problemene de sliter med er høy responstid og lav levetid Tror ikke dette er en seriøs konkurent før om 5-6 år Edit: glemte å si: drit bra bra artikkel Synes det stod i artikkelen at OLED hadde responstid som CRT og kvaliteter som LCD jeg. En slags flat CRT skjerm... Men det har ikke vært noen dans på roser å få det til: - I motsetning til produktene som ble utviklet tidligere, har disse monitorene støtte for alle farger, og de har svært høy responstid, sier Samsung i en pressemelding. - Skjermerne er også mye lysere, og kan støtte bevegelige bilder i superhøy kvalitet. Endret 19. mai 2004 av The Jackal Lenke til kommentar
Roadrunner7 Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 (endret) Men det har ikke vært noen dans på roser å få det til: - I motsetning til produktene som ble utviklet tidligere, har disse monitorene støtte for alle farger, og de har svært høy responstid, sier Samsung i en pressemelding. - Skjermerne er også mye lysere, og kan støtte bevegelige bilder i superhøy kvalitet. Det må vel være trykkfeil i artikkelen. Hvorfor skulle Samsung si at i motsetning til produktene som ble utviklet tidligere, så har disse monitorene svært høy responstid? Det vil jo i så fall være en videreutvikling til det værre. Endret 19. mai 2004 av Roadrunner7 Lenke til kommentar
arciryon Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 (endret) Flott. Gleder meg til disse monitorene kommer på markedet. Kan disse panelene brukes i videoprojektorer også tro, siden de kan bruke LCD der også? P.S.: I tillegg er panelene tre ganger så tynne som LCD-ene Litt rar formulering, men regner med at det menes noe sånt som "I tillegg har panelene kun en tredjedel av tykkelsen til LCD-panelene". Edit: Så at flere har kommentert det samme som meg ang. responstid Endret 19. mai 2004 av arciryon Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Men det har ikke vært noen dans på roser å få det til: - I motsetning til produktene som ble utviklet tidligere, har disse monitorene støtte for alle farger, og de har svært høy responstid, sier Samsung i en pressemelding. - Skjermerne er også mye lysere, og kan støtte bevegelige bilder i superhøy kvalitet. Det må vel være trykkfeil i artikkelen. Hvorfor skulle Samsung si at i motsetning til produktene som ble utviklet tidligere, så har disse monitorene svært høy responstid? Det vil jo i så fall være en videreutvikling til det værre. Det står nå LAV responstid i artikkelen. Endelig en 17" med 1600x1200, det blir toppers. Venter bare på en Widescreen-utgave med UXGA+ nå. Lenke til kommentar
arciryon Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Det står nå LAV responstid i artikkelen. Ja NÅ gjør det det ja Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Vell, det er veldig kjekt med lav responstid, men forhåpentligvis så ordner det seg også med levetiden på disse skjermene. Er di ikke organiske? Må vi da mate di på en eller annen måte ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå