Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hub eller svitsj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Switch/hub: dette er en boks som "binder" sammen maskinene i nettverket ved hjelp av kabler fra maskinenes nettverks kort til porter på switchen. Forskjellen på en switch og en hub er at switchen sender pakkene fra de forskjellige maskinene på nettverket kun til den maskinen som skal ha de. Et eksempel på dette:

Maskin 1 sender 1 pakke til maskin 3 -> HUB -> Sender pakken til alle maskinene som er tilkoblet. Ulempen er økt trafikk på nettverket og sikkerheten er åpenbart ikke helt på topp.

Maskin 1 sender 1 pakke til maskin 3 -> SWITCH -> Sender pakken til maskin 3.

(Dette ble noe forenklet)

Klippet bare fra en av mine tidligere poster, om noen kjenner igjen dette er det altså ikke noe jeg har rappa :p

::EDIT::

Her er POSTEN hvor jeg brukte den der før, Dimdal tror jeg har rappa det :p Skam deg Dimdal ;)

Endret av Revenger
Switch/hub: dette er en boks som "binder" sammen maskinene i nettverket ved hjelp av kabler fra maskinenes nettverks kort til porter på switchen. Forskjellen på en switch og en hub er at switchen sender pakkene fra de forskjellige maskinene på nettverket kun til den maskinen som skal ha de. Et eksempel på dette:

Maskin 1 sender 1 pakke til maskin 3 -> HUB -> Sender pakken til alle maskinene som er tilkoblet. Ulempen er økt trafikk på nettverket og sikkerheten er åpenbart ikke helt på topp.

Maskin 1 sender 1 pakke til maskin 3 -> SWITCH -> Sender pakken til maskin 3.

(Dette ble noe forenklet)

Klippet bare fra en av mine tidligere poster, om noen kjenner igjen dette er det altså ikke noe jeg har rappa :p

:hmm:

Har fått 7 svar men alle er ikke rettet mot mitt spørsmål/innlegg.

Forslagene jeg har bruk for er bra, det blir nok svitsj. :)

Synes at diskusjon om hvem som har skrevet hva og rapping osv. ikke bør bli en del av svarene til de som kommer med innlegg. Den slags bør tas på andre forum.

:thumbdown:

Ser du er ganske ny her... men litt offtopic tror jeg burde vende deg til :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...