saabergromt Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Jeg er den lykkelige eier av en AMD XP 1700 pc, som går gromt, men den bråker også en del. Har byttet CPU vifta til en stillegående Papst. Kabinettet er dempet med matter fra Torshov. Fremdeles lager den mye lyd, og etter å ha stoppet begge viftene på PSU'en min ved hjelp av to pinner, var det ganske åpenbart at lyden kom derifra. Skal bytte ut disse viftene til enten 2 små papst vifter, eller en stor 120 mm Papst. Lurer på om det er noen som har noen synspunkter på dette. Så at noen skrev at det var lite heldig å skjære hull i PSU'en for 120mm vifta, da dette ville ødelegge det magnetiske skjoldet kassa på PSU'en funker som. Noen synspunkter ? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 vel, de enermax-psu'ene kommer med 92mm vifte ferdig montert i bunnen, så jeg tror ikke det skal ha så voldsomt mye å si hvis du smekker inn en selv. definitivt gå for en 120mm kontra 2 60/80mm.. større vifter flytter mer luft på lavere turtall. dvs. redusert lyd.. Lenke til kommentar
The man! Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 det er en guide til dette på overklokking.no Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 JEg hadde gått for en 120mm, den flytter som sagt mer luft på lavere turtall. Jeg har selv bare en 80mm papst, tror det holder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå