Gå til innhold

Samsung Syncmaster 213T

pax1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg skal ha meg en 2080 ux + ;)

Hmm.. så vidt jeg har skjønt er det forskjeller på ux og ux+... og i prisguiden ser det ut som den første ligger på ca. 15.000...

Hmm.. det er vel ux+ som er den "riktige" modellen (16ms).... hvor har du tenkt å kjøpe den (og til hvilken pris)?.....

Endret av pax1
Lenke til kommentar

Hei,

Har inntil et par uker siden jobbet på en Viewsonic 21" crt-skjerm. Etter å ha investert en en Samsung 213T er både skrivebordet og livet foran skjermen blitt fantastisk mye bedre.

Kjøpte den fra databutikken.com for under 11.000nok med gratis frakt. Vurderte også 20" fra NEC og Eizo, men den siste 1,3" tommen på skjermflaten er for meg viktig. Bare vær forberedt på stor skjermflate....min gamle 21"crt føles nå som en 17"!!

I forhold til spill har jeg ikke lagt merke til ghosting....men nå spiller ikke jeg så veldig mye. Å se film på skjermen er helt fantastisk.

lykke til med valget!

Jostein

Lenke til kommentar

joskor: uhm, du får ikke noe større skrivebord, ting blir bare litt forstørret. Oppløsningen er den samme ;)

tenker på det du sier om 1,3 tommer ekstra skjermflate (som et svar til posten under)

Endret av enden
Lenke til kommentar
Hei igjen,

mente mitt fysiske skrivebord, men forstår tvetydigheten.

For min del er den ekstra tommen ++ viktig da jeg jobber mye med 3D-programmer og trenger størst mulig arbeidsplass til modellene på skrivebordet (det digitale)! ;) samtidig som verktøyene er behagelig å lese, altså noe forstørret som det ble poengtert.

Nok en gang....svært fornøyd med skjermen og synes den ekstra størrelsen er deilig å ha.

Joskor
Lenke til kommentar
Ja... litt vel stiv pris......kan f.eks få en Dell 2001FP levert på døren til ca. 9.300.... riktignok 20ms i stedet for 16ms men likevel.. nesten 6000 i forskjell er jo penger....

Hum hum...

Får du Dell 2001FP med 20ms RT? Nå blir jeg skremt ..

Hmm..nei.. kanskje det var svada....ser ut som det var 16ms...enda bedre. Beklager - min feil. :)

Ganske bra test her, her og her. Hvis det ligger på ca. 9.500,- kan det bli tøft å forsvare 5-6000 ekstra for NEC'en selv om den kanskje er hakket bedre......

Hum

Endret av pax1
Lenke til kommentar
Pax1 den dell'en virka bra. De har dell skjermer på jobben som har synsyk bra fargekvalitet men jeg har jo ikke prøvd dem i spill da.

Skal sjekke ut Dell da prisen er akseptabel.

Ja.. den virker ganske bra..

Med mindre Øyvind Dahle kommer med noen god info om at prisen på NEC'en er noe annet enn det den ser ut i prisguiden, kommer jeg til å bestille en slik Dell på mandag :dribble:

Øyvind?....

Lenke til kommentar

Jeg kan sterkt anbefale Dell FP2001, upåklagelig spillytelse. Forgjengeren FP2000 hadde også dette, og det er en klar fordel over Samsung modellene. Det er sant at man ikke legger noe særlig merke til ghostingen etter en stund, men den er der likevel og forsvinner aldri helt, så det er en klar fordel med bedre responstid i f.eks spill, uansett om man venner seg til ghostingen...

Min 213T kjøpte jeg før FP2001 kom på markedet, og jeg spiller heller ikke så mye. Hadde jeg spilt mer ville jeg klart ha valgt FP2001 i dag. Hvis jeg trenger en skjerm til her, så ville jeg nok også vurdert FP2001 så jeg har en til spilling også :) Men 213T er ypperlig til web, bilder, skriving etc

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...