kyrsjo Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Noen som aner hvordan jeg får den til å åpne nye mapper i samme vindu, samt vise en addresselinje Finner det ikke noe sted... Snakk om FC2 Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 (endret) Et mye diskutert tema dette. Mange liker ikke "spatial" mode - men andre mener det er genialt så snart en blir vant med det. Legg f.eks. merke til hvordan settings for kataloger blir lagret. For å slå av spatial mode: Applications > System Tools > Configuration Editor finn /apps/nautilus/preferences nøkkelen og merk "always_use_browser" restart GNOME [edit - trenger antakeligvis ikke resterte GNOME] Endret 19. mai 2004 av kattemat Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Et annet tips. Om du, som meg, ikke liker å ha ikoner på desktopen så kan standardikonene disables i Applications > System Tools > Configuration Editor /apps/nautilus/desktop Jeg mener personlig at om GNOME skal være et brukervennlig "pek og klikk" miljø, så bør denne type opsjoner være tilgjengelig på enklere måter... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 Ja... Fikk litt sjokk der... Men takk! Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 begynner å venne meg til det nå... Pussig at det skulle være så vanskelig... Personlig digger jeg ikoner på desktopen... MANGE ikoner på desktopen Vi er alle forskjellige! hehe... Register på Linux... Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Her er en litt interessant artikkel om spatial mode nautilus: http://www.bytebot.net/geekdocs/spatial-nautilus.html Lenke til kommentar
iDude Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Noen som aner hvordan jeg får den til å åpne nye mapper i samme vindu Kanskje ikke akkurat det du er på jakt etter, men prøv Shift+click. Åpner et nytt vindu, og lukker det gamle... (du oppnår det samme med å klikke med midterste musknapp, noe som er et helvete med rullemus) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå