Gå til innhold

Hvordan få lyd fra pcen til å gå ut av tven?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nå har jeg TVen og pcen rett ved hverandre slik at begge har lyden fra 5.1 systemet mitt.

Men jeg skal flytte til en annen leilighet snart og har tenkt å skille de to fra hverandre (forskj rom).

 

Jeg vet hvordan jeg flytter bildet fra PCen til TVen (bruker Svideo kabel).

Men hvordan flytter jeg lyden til TVen?? Slik at jeg ikke trenger å ha 5.1 systemet på TVen, må jo ha det på pcen.

 

Har et GF4 ti4200 kort fra gainward nå, før hadde jeg et GF3 kort fra gainward, det hadde sound out tror jeg, men brukte det ikke.

Må jeg altså ha et spesielt skjermkort for dette?

Har SB Live 5.1 lydkort hvis det hjelper noe...

 

Hvis det går ann, hvor lange kan kablene være? Og hvor mye vil de koste, for de billigste??

 

Mvh.

 

Mamma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en rosa og en blå jack i lydkortet som er ledig, og en gaming port da som er stor og bred.

De 3 andre, svart oransj og grønn blir brukt av 5.1 systemet mitt.

 

Kan jeg koble 2 kabler i den rosa og blåe og så koble i hvit og rød på tven?

Tror ikke det går..... noen som vet noe ang. dette?

Lenke til kommentar

så vidt jeg vet må du bytte hver gang du skal bruke tven... ( :( )

Må ihvertfall det på mitt lydkort, men det er jo ganske gammelt da... ;)

 

EDIT: Rosa er vel til mic, og blå til line-in... ?

EDIT2: Du får jo seff ikke brukt 5.1 på tven da... må bare plugge den grønne porten til rød og hvit (er det phono det heter?) :p

Endret av WizendraW
Lenke til kommentar

Takk for tipset!

 

Jeg må vel da ha 2 splittere, en først til sub og så videre til tv, og så sist en splitt på den til tv til både rød og hvit inngang.

 

Vil dette forringe lydkvaliteten? Noen audiophile eksperter som vet noe ang. dette?

Lenke til kommentar

Har du inngang for lyd (rød og hvit phono) på tv'en din?? Slik du skal få lyd dit?

 

Og skal du ha lyd dit for å matche bildet du overfører fra pc?

 

Vet ikke om lydkortet ditt, men lyden fra vanlige lydkort er jo helt kurrant, så kvaliteten vil ikke bli forringet så mye..

Lenke til kommentar

Yup har inngang rød og hvit og gul og s-video.

Er en sony 32" wide.

 

Inngangene går på AV4.

 

Nå kjører jeg bildet fra pcen til tven (har bare 19" CRT) og lyden fra pcen.

Men jeg skal flytte, og da blir ikke pcen og tven stå rett attmed hverandre, og 5.1 settet er jo innstilt på pcen. Så blir nok bedre om lyden fra filmen som jeg ser på TVen (fra pcen) også kommer fra TVen.

 

Men så altså, 2 stk splittere går bra???

Lenke til kommentar

Tror 2 stk splittere skal gå bra ja.

 

med 2 stk splitt får du jo 3 ledige "hull".

 

Eneste jeg har merket er at med splitten i er det følsomt for bevegelse. Rører jeg litt på den blir detl itt durelyd, men det er bare å vri litt til det ikke durer lenger, så det skal gå bra.

 

 

Jeg må vel da ha 2 splittere, en først til sub og så videre til tv, og så sist en splitt på den til tv til både rød og hvit inngang.

 

Altså; lyden til 5.1 settet kjører du inn i subben på settet? Men så er jeg ikke helt med lenger.. Kan ikke lyden bare gå rett fra pc til tv?

Lenke til kommentar

Har tenkt å koble lyden til 5.1 anlegget og tven samtidig siden jeg er så lat jeg ikke orker å bytte ledninger hver gang jeg skal se film.

 

Hvor langt kan jeg strekke ledningene fra pcen til tven uten at det blir støy på lyden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...