KriB Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Jeg legger denne under internett og nettverk, siden det er snakk om reklame på nettsider. Det jeg er ute etter er et program som lar meg legge inn adressen til reklameserveren selv, slik at all trafikk fra denne ikke blir vist. Den må være enkel å administrere. Jeg bruker en pop-up stopper, men spesielt sider som vg.no har altfor mye rot på artikkelsidene til at de er behagelige å lese. Er det noen som har erfaringer/anbefalinger? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 (endret) Finnes en fil ettellerannet sted i windows mappa som heter hosts. legg inn addressen til reklameserver'n der. litt tungvindt(leif). finnes sikkert prog. som gjør dette for deg. Endret 19. mai 2004 av Lautsprecher Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Norton Internet Security har vel muligheten for dette. Burde kanskje ligge under programvare Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 En del reklame kommer fra spesielle reklameservere. Finn domenenavnene på disse. Så finner du filen hosts-filen (C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts) og redigerer litt på denne. Den første linjen er vanligvis '127.0.0.1 localhost'. På linjene under skriver du '127.0.0.1 domenenavn', en linje per reklameserver. Når en internettside laster inn reklame leser den en URL, men før den sjekkes mot DNS sjekker den om URL ligger i hosts-filen. Hvis den gjør det vil den korresponderende IP-adressen bli brukt. 127.0.0.1 er din egen maskin og der er det vanligvis ikke noe reklame. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Bruker Mozilla Firefox med flash- og adblock extension. Sweet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå