osse-mon waits for alice Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Har Google slått seg, eller er det bare IT-avisen som er på bærtur? ITAVISEN.no - Google tester terrabytemail Lekkert med så stor lagringsplass: En annen sak er hva folk skal med 10 ganger kapasiteten på en gjennomsnittlig harddisk ute på nettet. Kanskje om du har for vane å sende film via mail? Vet ikke hva jeg skal med Terrabytemail, men det er jo et musthave Lenke til kommentar
pertm Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Det kan jo være fint med backup av alle filer på nettet da. Lenke til kommentar
don_Vito Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Tror ikke du kommer så langt med 1 terabyte for å lagre alle filer på nettet. Kan ikke helt se behovet for 1 terabyte email-konto, kan hende enkelt bedrifter trenger det. Kanskje Microsoft sin klagemailkonto. Lenke til kommentar
twarr Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Kanskje Microsoft sin klagemailkonto. Lenke til kommentar
Devil-Teddy Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 ja, faktisk tror jeg det hadde vært no for dem Lenke til kommentar
don_Vito Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Hadde vært litt interessant å se hvordan de får til dette, må ha en del lagringsplass.. Det har jo google fra før også. Men regner med at dette er et reklamestunt. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 Men regner med at dette er et reklamestunt. Tror nok jeg også, ja! Det er en del mennesker der ute som IKKE har behov for en slik konto Lenke til kommentar
pertm Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Tror ikke du kommer så langt med 1 terabyte for å lagre alle filer på nettet. Kan ikke helt se behovet for 1 terabyte email-konto, kan hende enkelt bedrifter trenger det. Kanskje Microsoft sin klagemailkonto. Nei men så trenger jeg heller ikke lagre alle filer på nettet. Det er vel ikke så mange som har 1 terabyte med lagringsplass i dag. Heller ikke har nok ikke mange av dem 1 terabyte med ting de ikke kan skaffe seg andre seder Lenke til kommentar
plex- Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Husk at mailsystemene er smarte.. f.eks om det er ett vedlegg folk driver å sender ut så lagres dette bare EN gang pr. server. Tar en f.eks ett bilde (eks. 2MB) og sender til 1000 andre med samme @gmail så ser dette ut som 2000MB for oss, men for systemet er det 2MB fortsatt (frem til noen gjør en endring i det). Det blir uten tvil store datamengder uansett, men dette sparer en god del... Lenke til kommentar
don_Vito Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Nei men så trenger jeg heller ikke lagre alle filer på nettet. Det er vel ikke så mange som har 1 terabyte med lagringsplass i dag. Heller ikke har nok ikke mange av dem 1 terabyte med ting de ikke kan skaffe seg andre seder http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=246010 Lenke til kommentar
prolixin Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Husk at mailsystemene er smarte.. f.eks om det er ett vedlegg folk driver å sender ut så lagres dette bare EN gang pr. server. Tar en f.eks ett bilde (eks. 2MB) og sender til 1000 andre med samme @gmail så ser dette ut som 2000MB for oss, men for systemet er det 2MB fortsatt (frem til noen gjør en endring i det). Det blir uten tvil store datamengder uansett, men dette sparer en god del... er du sikker på dette ? Gjør Exchange dette ? Lenke til kommentar
Arne Nåtedal Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 QUOTE (John Rich) Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is wining. "The universe Wining and dining"? Eller kanskje "whining" (over all those idiots)? Eller var det kanskje "winning"? :-) Lenke til kommentar
plex- Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Husk at mailsystemene er smarte.. f.eks om det er ett vedlegg folk driver å sender ut så lagres dette bare EN gang pr. server. Tar en f.eks ett bilde (eks. 2MB) og sender til 1000 andre med samme @gmail så ser dette ut som 2000MB for oss, men for systemet er det 2MB fortsatt (frem til noen gjør en endring i det). Det blir uten tvil store datamengder uansett, men dette sparer en god del... er du sikker på dette ? Gjør Exchange dette ? Ja.. Exchange gjør dette.. ihvertfall fra versjon 5.5 og oppover. Derfor er det ett herk når folk lager seg .pst filer. Tar opp mer diskplass på servere og er ett herk å administrere. Da er det nesten bedre å gi dem lit større mailboxer. Lenke til kommentar
don_Vito Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 (endret) Attachment er ikke bra, legg ved url til filen du vil sende. Endret 19. mai 2004 av don_Vito Lenke til kommentar
prolixin Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Husk at mailsystemene er smarte.. f.eks om det er ett vedlegg folk driver å sender ut så lagres dette bare EN gang pr. server. Tar en f.eks ett bilde (eks. 2MB) og sender til 1000 andre med samme @gmail så ser dette ut som 2000MB for oss, men for systemet er det 2MB fortsatt (frem til noen gjør en endring i det). Det blir uten tvil store datamengder uansett, men dette sparer en god del... er du sikker på dette ? Gjør Exchange dette ? Ja.. Exchange gjør dette.. ihvertfall fra versjon 5.5 og oppover. Derfor er det ett herk når folk lager seg .pst filer. Tar opp mer diskplass på servere og er ett herk å administrere. Da er det nesten bedre å gi dem lit større mailboxer. Ja jeg kjenner til det der. Pluss at PST filene blir endret hvergang noen er inne i dem, så de ender opp med på backup for hver jævla dag. Store mailboxer ja.. Forrige sjefen min hadde 10gb mailbox på exchange serveren, over 30 tusen mails, han nekte å slette noe fordi han mente at hver eneste mail var som en binnende kontrakt. Lenke til kommentar
plex- Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Husk at mailsystemene er smarte.. f.eks om det er ett vedlegg folk driver å sender ut så lagres dette bare EN gang pr. server. Tar en f.eks ett bilde (eks. 2MB) og sender til 1000 andre med samme @gmail så ser dette ut som 2000MB for oss, men for systemet er det 2MB fortsatt (frem til noen gjør en endring i det). Det blir uten tvil store datamengder uansett, men dette sparer en god del... er du sikker på dette ? Gjør Exchange dette ? Ja.. Exchange gjør dette.. ihvertfall fra versjon 5.5 og oppover. Derfor er det ett herk når folk lager seg .pst filer. Tar opp mer diskplass på servere og er ett herk å administrere. Da er det nesten bedre å gi dem lit større mailboxer. Ja jeg kjenner til det der. Pluss at PST filene blir endret hvergang noen er inne i dem, så de ender opp med på backup for hver jævla dag. Store mailboxer ja.. Forrige sjefen min hadde 10gb mailbox på exchange serveren, over 30 tusen mails, han nekte å slette noe fordi han mente at hver eneste mail var som en binnende kontrakt. Han har jo litt rett i at det kan være greit å ha, men er det ikke derfor en har BACKUP? :-) Kunne han arkivert bort det han ikke trengte så ofte ihvertfall.. Kjenner til det med endringer i PST filer ja.. det umuliggjør remote backup på flere steder vi kunne tenkt oss det.. har hørt rykter om programmer som tar kun endringer i PST filene.... noen som har hørt om dette/har erfaringer med det? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 er vel gb mail, og motatte attachments kan ha en max størrelse på 10mb eller noe og man kan sende attachments på max 2mb eller noe. Tror det blir mange begrensninger, men man får jo plass til utrolig mye mail. Reklamen er dog irreterende Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Var jo bare en tastefeil sikkert, de har lagt til en 0 for mye. eller noe sånt. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Jeg tror jeg leste om at Google kommer til å gå å lese mailen din og se hva du skriver om, for så å bombe deg med reklame ut i fra interessene dine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå