Xibit Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Betyr dette at et program er gratis, og at man kan endre kildekoden som man vil? Eller er det kun gratis og maa brukes som det er? Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 De er gratis ja, men om det er åpen kildekode kommer vel ann på? OpenOffice er jo gratis med åpen kildekode. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Freeware -> Gratis å bruke OpenSource -> Samme som freeware, men med "offentlig" tilgjengelig kildekode som kan endres om man vil. Lenke til kommentar
Legion Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Freeware skal ha kildekode tilgjengelig for alle det også Open Source er så godt som det samme, men er et navn som er brukt/laget for å komme bort fra free-dualismen (les: frihet og gratis) og for å gi et mer tilgjengelig og akseptert yttre til næringslivet (veeeldig forenklet) for mer: www.fsf.org www.opensource.org Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Freeware skal ha kildekode tilgjengelig for alle det også Hvor har du det ifra? Som navnet sier er 'Freeware' gratis. Men det er, så vidt jeg vet, ingenting som sier at kildekoden skal være tilgjengelig. Lenke til kommentar
Tanguero Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=...define:freeware Lenke til kommentar
Legion Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Hvor har du det ifra?Som navnet sier er 'Freeware' gratis. Men det er, så vidt jeg vet, ingenting som sier at kildekoden skal være tilgjengelig. gav jeg ikke nettopp to linker? det står riktig nok 'free software' og ikke 'freeware', men at dette skal være to forskjellige ting er bollox. rms sin bruk av 'free' har alltid vært i sammenheng med freedom, og det er denne jeg anser som riktig. uten tilgang på kildekode eksisterer ikke freedom. det er fullstendig lov å ta seg betalt for free software, men da med tanke på distribusjon. det skal være mulig å få produktet uten å betale også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå