cico Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Hei, Jeg hører en del som sier at du aldri må drefragmentere disken i windows xp. Dette fordi filer blir komprimert og dette fører til at du til slutt ikke får startet maskinen pga systemfiler ol, blir liggende komprimert i et arkiv. Andre som har hørt noe om dette? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Bare tull, defragger disken min ca. en gang i mnd. Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Jeg defragmentere diskene 1 gang i døgnet (schedulert på natta) - og maskinen min fungerer fortsatt prikkfritt! Har aldri hørt om at defragmentering komprimerer filer. timtowtdi Lenke til kommentar
enl Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 (endret) Enig. Hvorfor skulle Microsoft legge ved Diskdefragmentering hvis det var skadelig for PC'en Partisjoner med NTFS trenger også å defragmenteres en gang i blant, spesielt partisjoner som er mye i bruk. Komprimerer filer? Har sett "Komprimerer filer" nederst i diskdefragmentering, men har ikke merket noe forskjell på ytelse...noen som vet om defrag virkelig komprimerer filer? (Ved bruk av NTFS seff) Endret 19. mai 2004 av enl Lenke til kommentar
don_Vito Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Kan ikke helt skrive under på den uttalelsen nei. Men Windows sitt eget defragmenterings-verktøy er ikke verdens beste. Kan anbefale dette programmet O&O Defrag Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Denne antagelsen må bare være tull..... Jeg har godt over til å bruke denne: http://www.executive.com/diskeeper/diskeeper.asp Lykke til Lenke til kommentar
kit Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 jeg tror komprimeringen av filer kommer fra at defragmenterern komprimerer filene når den kjører. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 komprimerer filer betyr at den flytter filer som er spredd slik at filene ligger mest mulig samlet. Da trenger ikke disken å "spinne like mange runder" for å få tak i den aktuelle dataen. Den komprimerer ikke dem som i "pakke"... Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 (endret) Defragmentering: Før: |--------Fil A, del 1 -------|--Fil B, del 1---|---Fil A, del2---------|--Fil B, del 2-| Etter: |-------------Fil A-------------------------------|---------------Fil B--------------------| Ingen komprimering, men gir økt lesehastighet Endret 19. mai 2004 av buskmann Lenke til kommentar
Majorp Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Jeg for min del er godt fornøyd med buzzsaw defrag. Ligger på download.com Mvh MajorP Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 (endret) Norton / Symantec SpeedDisk Endret 19. mai 2004 av lavizh Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Jeg defragmentere diskene 1 gang i døgnet (schedulert på natta) - og maskinen min fungerer fortsatt prikkfritt! Har aldri hørt om at defragmentering komprimerer filer. timtowtdi Me too pluss Norton Antivirus hver eneste natt kl.04.30 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Husk at diskene "slites" ved overdrevent bruk av lesehodet. Flytting av filer døgnet rundt (på dagen når du bruker den selv og på natten under defrag) sannsynligvis vil korte ned levetiden på disken. _ johanf Lenke til kommentar
bergangster Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Husk at diskene "slites" ved overdrevent bruk av lesehodet. Flytting av filer døgnet rundt (på dagen når du bruker den selv og på natten under defrag) sannsynligvis vil korte ned levetiden på disken. Joda, men så er det også sånn at uten defragmentering vil det også bli "overdreven" bruk av lesehodene på grunn av alle de ekstra rundene disken må ta for å lese inn all data... Uansett er vel ikke dette et veldig stort problem, har ikke f. eks. WD 5 års garanti på diskene sine? Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Feilpostet. Flyttet til Windows. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Hvis dette stemmer så er det vel fryktlig mange som har et problem. Nei det er nok bare tull. Prøver å gjøre dette selv 1 gang i månden, og ikke noe problemer ennå bruker både xp og norton til det... Lenke til kommentar
johanf Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Husk at diskene "slites" ved overdrevent bruk av lesehodet. Flytting av filer døgnet rundt (på dagen når du bruker den selv og på natten under defrag) sannsynligvis vil korte ned levetiden på disken. Joda, men så er det også sånn at uten defragmentering vil det også bli "overdreven" bruk av lesehodene på grunn av alle de ekstra rundene disken må ta for å lese inn all data... Uansett er vel ikke dette et veldig stort problem, har ikke f. eks. WD 5 års garanti på diskene sine? Uansett hvor lang garanti du har, mister du jo alle dataene (dersom du ikke tar backup) når disken ryker. _ johanf Lenke til kommentar
cico Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 Da tar jeg sjansen, på tide å gjøre noe her, takker for alle svar. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Da tar jeg sjansen, på tide å gjøre noe her, takker for alle svar. Rens disken din for unødvendige prog. og annet shit før du defragger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå