Mr_Sojo Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Når jeg velger avslutt maskin så kommer avsluttningslåten til XP-pro så henger den. Kan ikke røre musa eller noe og må trykke manuelt på power-off knappen på toweret. Abit is7, 1024 mb dual corsair, pentium 4 2,8 prescott, wd caviar 160 gb, powercolor 128 mb pro. Takknemlig for tips. Sverre Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Prøv å gå til Kontrollpanel ->Strømalternativer, så leter du etter en avmerkingsboks som heter APM (Automatic Power Management). Denne pleier å fikse problemet med eldre maskiner som ikke klarer å skru seg av selv, men det er jo ikke akkurat det som er problemet ditt. Men det skader jo ikke å prøve... Kan nesten virke som om det er noen prosesser eller programmer som ikke windows greier å skru av ved egen hjelp, og blir i steden stående å "lure på hva den skal gjøre" Lenke til kommentar
Mr_Sojo Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 Tusen takk for tipset. Skal prøve det når jeg kommer hjem. Andre tips mottas også med takk. -Sverre Lenke til kommentar
Mr_Sojo Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Dette funket ikke. Noen andre forslag?? -Sverre Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Jeg har nesten samme problem Hvis jeg trykker slå av datamaskin, så lukker windows noen programmer, men så må jeg trykke på slå av en gang til.... Lenke til kommentar
Timur Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Prøv dette, Win + r (start-> Kjør) Skriv inn dette: Shutdown -s -t 0 Se om det fungerer, virket på en venn av meg som hadde noe liknende Endret 2. juni 2004 av Timur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå