Tfosheim Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Tolags DVD-brennere kommer Både Sony og Lite-On har lansert tolags DVD-brennere (DVD-DL) det siste døgnet, som vil si økt kapasitet fra 4,7 til 8,5 GB. DVD-DL-brennere ser heller ikke ut til å bli spesielt dyre. Les artikkelen her Lenke til kommentar
kilik Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 1500 kroner er ikke verst...Faktisk ikke så dyre som jeg fryktet. Men hva med DVD DL-platene? Hva vil de koste? Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Formatet er dessverre ikke overskrivbart. Øhh... Kommer det ikke til å komme DVD-DL-RW (whatever) plater i det hele tatt? Må man velge mellom DL og RW? Lenke til kommentar
don_Vito Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 (endret) Blir ganske digg med double-sided og dual-layer DVD da, 17 GB på en plate er jo ikke så verst. Endret 19. mai 2004 av don_Vito Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Hmmm, mye billigere enn jeg trodde. Problemet er vel egenntlig bare hastigheten? Synes fortsatt det går tregt med min 4x, och disse går i 2.4? Vil det da ta bortimot 1 time å brenne en plate? Lenke til kommentar
sm1pea07 Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 (endret) Var det ikke snakk om at flere eksisterende brennere kunne flashes med ny firmware for å brenne dobbelt lag.... Foreksempel her: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...9&hl=dual+layer Endret 19. mai 2004 av sm1pea07 Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Noen som har sett disse brennerne i prislisten til noen norske webshops enda? Lenke til kommentar
Porky Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Var det ikke snakk om at flere eksisterende brennere kunne flashes med ny firmware for å brenne dobbelt lag.... Forhastet meg litt med denn Det sto på siden der jeg lastet ned firmware at det ville støtte dual layer brenning, nå er det endret til at brenneren "leser" dual layer plater bedre Men det finnes vel en firmware til en viss NEC brenner som skal gjøre den til dual layer. Men har hørt at garantien ikke gjelder lenger etter det og at det kan bli en god del feil på platene... Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Vet ikke hva dere skal, men jeg er smart å venter noen måneder til dual-layer har etablert seg i markedet, hastigheten økt, og platene har blitt billig. Klarer meg fint med min 8X Plextor DVD brenner ser det ut til ja Lenke til kommentar
madammim Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Det er jo flott at det går fremover i verdenen. Men jeg lurer på om det er lenge til Blue ray blir innført i dataverdenen... Da vil jo disse dual layer- brennerne bli "små" Noen som vet noe? Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Noen som har sett disse brennerne i prislisten til noen norske webshops enda? Denne kan oppgraderes til dual layer. Skal vel komme firmware til høsten. Lenke til kommentar
Porky Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Alle som har denne NEC 2500A bør se på denne siden http://www.cdrinfo.com/forum/tm.asp?m=6677...ey=%F0%90%93%94 Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Baoo! http://forum.barbara.no/index.php?showtopic=224089 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå