Gå til innhold

flekker på bildene ved bruk av blitz


Anbefalte innlegg

Noen som veit hva dette kommer av? Det er et FUJIFILM A 202 KAMERA det er snakk om.

 

Når jeg tar bilder inne med blitz så sliter jeg med skjemmende flekker som ligner på snøflak :(

Jeg har renset linsa uten at dette ble bedre, hva skyldes dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som veit hva dette kommer av? Det er et FUJIFILM A 202 KAMERA det er snakk om.

 

Når jeg tar bilder inne med blitz så sliter jeg med skjemmende flekker som ligner på snøflak  :(

Jeg har renset linsa uten at dette ble bedre, hva skyldes dette?

Jeg tror det er støv! Har fått det mange ganger selv med mitt G3.

Lenke til kommentar
Noen som veit hva dette kommer av? Det er et FUJIFILM A 202 KAMERA det er snakk om.

 

Når jeg tar bilder inne med blitz så sliter jeg med skjemmende flekker som ligner på snøflak :(

Jeg har renset linsa uten at dette ble bedre, hva skyldes dette?

Er vel støv i lufta ja, og når blitsen brukes, lyses støvkornene rett foran kameraet veldig opp.

På tide med en husvask? :ohmy::)

Lenke til kommentar

Er vel støv i lufta ja, og når blitsen brukes, lyses støvkornene rett foran kameraet veldig opp.

På tide med en husvask? :ohmy::)

En husvask hadde nok vært greit det, men jeg får dette over alt hvor jeg bruker blitz.

Ute, i store saler og hjemme i stua. Jeg har også tenkt på at det kunne være støv, men rart jeg ikke har opplevd dette med tidligere kamera..

 

Finne frem støvsugeren :roll:

Lenke til kommentar

Enig, tenker dette kommer av støv. Blir litt av det samme ved regn, snø, støv osv. Eller insekt som det også var snakk om. Kanskje dette har med at det er mindre avstand mellom objektiv og blitz enn på eldre kamera?

Får selv oftest slike i idretshaller osv.

Mener å ha fått med meg at bruk av slaveblitz skal bedre dette

Mvh Jan Ove

Endret av Jove
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...