Insanity Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Klarer ikke brenne med max hastighet på brennern min. Bruker 8-9 minutter på en cd, som tilsvarer 8-10x. Når jeg kopierer cd'er (Nero), går read bufferet ned hele tiden, til det kommer ned til 0, og da stopper brenningen til Nero har fyllt opp read buffer igjen. Fatter ikke hva som er galt, noen som kan hjelpe? Har duron 800, 52x cd-rom, 24x plextor, Nero 5.5.8.0 og bruker WinXP. Brenner selvfølgelig på 24x, og bruker 24x plater. Lenke til kommentar
CIder Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Skjer dette både når du brenner fra HD og cd-rom??. Hvordan er IDE koblingene dine??.. Lenke til kommentar
Titanic Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Du har sansynligvis ikke slått på DMA. Gå på my computer, properties, device manager, cdrom, properties på brennern din, gå på settings, og skru på DMA. Jeg hadde iaff akkurat samme problemet med akkurat den samme brennern. Ble fortalt at jeg skulle skru på DMA, jeg gjorde det, og nå funkern fett :smile: Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 9. april 2002 Forfatter Del Skrevet 9. april 2002 Brenner ikke på full hastighet når jeg brenner fra disk heller. Bruker ca 5-6 min da. Har harddisk på ide 1 som master med cd-rom som slave, og brenner på ide 2 alene Lenke til kommentar
Betakisen Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Mapper med mange undermapper, kan forårsake "bufferunderrun". F.eks Office.... Betakisen Lenke til kommentar
Makky Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Jeg har det samme problemet med min plextor 24x.... Men det rare er at det startet for ikke så lenge siden...bare plutselig... Til da, så kunne jeg brenne på 24x og jeg brukte ca 3 min..... Men, nå så skjer det samme med meg.....heldigvis så har plextor buffer under run...og det hindrer feilbrenning noe tips? Lenke til kommentar
IceC00| Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 jeg har noe av det samme problemet på plextor 16x plutselig ville den ikke brenne på mer en 12x.... Lenke til kommentar
xonic Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 jeg hadde også det problemet før da slo jeg av eller på DMA på settingsa på brenner'n(brukte 98 da). nå har jeg fått problemet igjen og da jeg skulle sjekke DMA settingsa er de ikke der som de var i 98, bruker 2ooo pro nå. Xonic Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 9. april 2002 Forfatter Del Skrevet 9. april 2002 Fant feilen, hadde ikke dma på cd-rom'en. Trodde alt slik var på automatisk, lol. Vil det forresten påvirke ytelsen på disken når både disk og cd-rom står på dma på en kabel? Takk for hjelpen, nå brenner jeg en cd på 4 min. PS: Dma var ikke der du sa det var Selters, fant det på IDE ATA/ATAPI controllers i device manager. Lenke til kommentar
Titanic Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Quote: On 2002-04-09 18:51, Insanity skrev:Fant feilen, hadde ikke dma på cd-rom'en. Trodde alt slik var på automatisk, lol. Vil det forresten påvirke ytelsen på disken når både disk og cd-rom står på dma på en kabel?Takk for hjelpen, nå brenner jeg en cd på 4 min.PS: Dma var ikke der du sa det var Selters, fant det på IDE ATA/ATAPI controllers i device manager. Hmm, ok. Jeg har det nå der :smile: Lenke til kommentar
IceC00| Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 På min maskin er dma på det er fortsatt ustabilt på 16x brenning 12x funker alltid... funka helt fint før problemet kom som sagt plutselig har ikke forandra på noe...(som jeg hvet om) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå