Gå til innhold

Sakte brenning med plextor 24x


Anbefalte innlegg

Klarer ikke brenne med max hastighet på brennern min. Bruker 8-9 minutter på en cd, som tilsvarer 8-10x. Når jeg kopierer cd'er (Nero), går read bufferet ned hele tiden, til det kommer ned til 0, og da stopper brenningen til Nero har fyllt opp read buffer igjen. Fatter ikke hva som er galt, noen som kan hjelpe? Har duron 800, 52x cd-rom, 24x plextor, Nero 5.5.8.0 og bruker WinXP. Brenner selvfølgelig på 24x, og bruker 24x plater.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har sansynligvis ikke slått på DMA. Gå på my computer, properties, device manager, cdrom, properties på brennern din, gå på settings, og skru på DMA. Jeg hadde iaff akkurat samme problemet med akkurat den samme brennern. Ble fortalt at jeg skulle skru på DMA, jeg gjorde det, og nå funkern fett :smile:

Lenke til kommentar

Jeg har det samme problemet med min plextor 24x....

Men det rare er at det startet for ikke så lenge siden...bare plutselig...

 

Til da, så kunne jeg brenne på 24x og jeg brukte ca 3 min.....

 

Men, nå så skjer det samme med meg.....heldigvis så har plextor buffer under run...og det hindrer feilbrenning

 

noe tips?

Lenke til kommentar

Fant feilen, hadde ikke dma på cd-rom'en. Trodde alt slik var på automatisk, lol. Vil det forresten påvirke ytelsen på disken når både disk og cd-rom står på dma på en kabel?

 

Takk for hjelpen, nå brenner jeg en cd på 4 min.

 

PS: Dma var ikke der du sa det var Selters, fant det på IDE ATA/ATAPI controllers i device manager.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-09 18:51, Insanity skrev:

Fant feilen, hadde ikke dma på cd-rom'en. Trodde alt slik var på automatisk, lol. Vil det forresten påvirke ytelsen på disken når både disk og cd-rom står på dma på en kabel?


Takk for hjelpen, nå brenner jeg en cd på 4 min.


PS: Dma var ikke der du sa det var Selters, fant det på IDE ATA/ATAPI controllers i device manager.


 

Hmm, ok. Jeg har det nå der :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...