Pangaea Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Har søkt og lest på php.net, men ble ikke noe klokere. Uansett hva jeg gjorde ble ikke mysql datoen brukt i konverteringen, men nådatoen. Datoen ligger i mysql some "YYYY-MM-DD HH:MM:SS". Prøvde å konvertere det til "jS F Y @ H:i" ifølge date() i php. Selve formateringen blir rett, men timestamp blir brukt istedet for datoen jeg har i mysql. Hvordan gjør jeg dette? Noen forsøk.... $record['created'] = date("jS F Y - H:i"); $date2 = strtotime($record['created']); $date2 = date("jS F Y @ H:i"); $date = $record['created']; ereg ("([0-9]{4})-([0-9]{1,2})-([0-9]{1,2}) ([0-9]{2})[0-9]{2})[0-9]{2})", $date, $regs); $date = mktime ($regs[4],$regs[5],$regs[6],$regs[2],$regs[3],$regs[1]); $date = date("jS F Y @ H:i"); Ingen fungerte PS: Måtte disable smilies for å ikke få ereg smilies... Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 Var nok bare jeg som klønte det til gitt... $date = strtotime($record['created']); $date = date("jS F Y @ H:i", $date); Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Mysql har samme funksjonalitet, så hvorfor ikke la den gjøre det for deg allerede i queryet: select date_format( datoKolonne, '%W%D %M %Y @ %H:%i' ) as dato from tabell mere om date_format og en drøss med andre datofunksjoner finner du her: http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/Date_and..._functions.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå