Gå til innhold

Floppy, cd, usb-hd: Feil funksjon.

Anbefalte innlegg

Hadde dette problemet en gang før, men har ikke funnet noen god løsning.

Problemet er Norton Antivirus/InternetSecurity 2004 og 2003.

Om jeg har bare NIS2002 inne, fungerer maskinen helt fint. Når jeg legger inn NIS2003 eller NIS2004 så kommer feilen.

Maskinen virker tilsynelatende fint. MEN:

Cd-rom/dvd-rom fungerer bare om en cd står i ved oppstart. Om jeg tar ut cd'n og setter den innigjen, må jeg ta omstart for å få tilgang til den. Får feilmelding:

x:\ er ikke tilgjengelig.

Feil funksjon.

Dette gjelder også floppy-disk. Og også USB-harddisk. Minnekort-leser også. Iconene er der, men får ikke tilgang. Det jeg vil bruke må stå i ved oppstart for at maskinen skal la meg få jobbe med det.

Overføring av bilder via kamera fungerer. Og webcam fungerer. USB-portene osv er altså i orden. Om jeg fjerner Norton InternetSecurity 2004 og heller bruker 2002-versionen, fungerer alt fint. Men vil gjerne bruke 2004-versionen.

For å ha nevnt det, dette har ingenting med feil kabling osv. Linux osv er uaktuelt foreløpig. Formatering av harddisk er siste utvei. Men går heller tilbake til 2002-versionen før det. Har sendt mail til symantec men intet svar.

Min maskin:

Asus P4PE

2,53Ghz

512 Ram

120 + 20 Giga HD.

9700pro

Windows XP pro.

Kjører jevnlig oppdateringer av windows/norton.

Noen supre tips til meg?

Mvh Jan Ove

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt er ok i enhetsbehandling.

Det er forresten ikke nok å deaktivere Norton, må fjerne det helt for at alt skal fungere. Men vil gjerne ha Norton 2004 istedenfor 2002.

Deamon Tools?

Det vet jeg ikke noe om.

Takker for svar!

mvh Jan Ove

Lenke til kommentar
Her har vi den (engelsk support er tingen)

http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;EN-US;315350

Takker, den minner om det samme.. Men desverre så tror jeg ikke det er det som er tingen for meg :/

Har hatt xp lenge, og har funnet ut at det er Norton internetsecurity/antivirus 2003/2004 som er problemet. Har forresten ikke det easy-cd-creator-programmet.

Får fortsette å lete.. Men takk for link ivertfall.

mvh Jan Ove

HEY!

Update:

Fant problemet, takket være deg! Det var noe av det samme. Nemlig NERO. -CD-brenneprogrammet. Avinstallerte det, og et medfølgende program. Nå fungerer alt som det skal. Da får jeg bare skaffe meg et nytt brenneprogram. Takker!!!

mvh JanOve

Endret av Jove
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...