Gå til innhold

Erfaring med lakkering av lcd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva hadde du tenkt til å lakke med? Malekost, sprayboks, malingssprøyte?

Er jo ganske relevant hvis du trenger tips!!! ;) (eller er det dette du lurer på? :roll: )

::: smily funka ikke

Endret av LOZER
Lenke til kommentar
' date='19/05/2004 : 08:23'] Tenkte egentlig å ta hele skjermen fra hverandre og så spraylakkere dekslene.

Innbiller meg at dette vil gi det beste resultatet, uten fare for å få maling på steder den ikke bør være ;)

Det blir nok best! Jeg har lakkert CD-ROM dekselene ol. svarte. Sa bare hva jeg skulle male og så fikk jeg en spray boks. Demonterte dekslet og sprayet i vei.

Ta en titt på denne (kanskje det kan hjelpe deg): http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=202169&hl=

Lenke til kommentar
,19/05/2004 : 08:23] Tenkte egentlig å ta hele skjermen fra hverandre og så spraylakkere dekslene.

Innbiller meg at dette vil gi det beste resultatet, uten fare for å få maling på steder den ikke bør være ;)

Det blir nok best! Jeg har lakkert CD-ROM dekselene ol. svarte. Sa bare hva jeg skulle male og så fikk jeg en spray boks. Demonterte dekslet og sprayet i vei.

Ta en titt på denne (kanskje det kan hjelpe deg): http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=202169&hl=

Takk takk, akkurat det jeg var ute etter :yes:

Lenke til kommentar

[infected]: ikke glem at det kan være stor forskjell på hvordan selve dekselet er festet+++ blandt de forskjellige fabrikantene. Så hvis noe ser anderledes ut på din skjerm, så må du bruke logikk for å finne ut hvordan du skal demontere den! Ikke følg min guide slavisk!

Lenke til kommentar
hvis man teiper fast en plast pose på selve skjermen så burde det være lettere..

Jeg hadde ikke turt å lakkere skjermen med selve panelet i. Jeg som har litt erfaring med modding av LCD skjermer vet hvor utrolig liten plass det er fra selve panelet og til rammen/dekselet.

Og siden du skal spraye hele skjermen så vil du slite veldig når du skal maskere over ventilasjon hullene bak.

Konklusjon: ikke spray dekselet i, men ta ut panelet og lakker dekselet separat. Men selvfølgelig så er det visse risikoer ved å ta ut panelet, så alt gjøres på eget ansvar!

Det kan godt være at det blir lettere/enklere ved å maskere, men dårligere resultat.

Post bilde når du er ferdig!

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...