Blugh Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Heisann! Jeg ønsker å kjøp et ok kompaktkamera til rundt 3-4 store lapper og lurer på hvilke som gir mest for pengene i bildekvalitet og funksjoner. Har tidligere eid et Ixus V og vurderer "Ixus i" ganske hardt, eller et av de andre nye Ixuskameraene... Hva sier ekspertene? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Ixus i har kun digital zoom. Skal du ha noe lignende ditt, så er billigste alternativ Ixus II eller Ixus IIs. Tre megapixler, 2x optisk zoom. Vil du legge mer penger i det, så har du Ixus 430 (4mp, 3x optisk zoom) og Ixus 500 (5mp, 3x optisk zoom). Ixus er uansett ett trygt valg. Du har hatt det før, og vet hva du går til... og disse kameraene er jo en del forbedret fra Ixus V. Lenke til kommentar
Blugh Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 Jeg lurer på en annen sak og, hva er forskjellene på Canons A serie og S serie og Ixus serien, altså de modellene som ligger omtrendt likt i pris. Når det kommer til optisk zoom så har jeg ikke det helt store behovet, brukte det skjeldent noe særlig på den gamle Ixusn min (som døde med en E18 beskjed på skjermen...) Jeg lurer på hvor dyre kamera man må ha for å kunne stille lukkertiden lang nokk til å kunne ta slike kule bilder av traffikk og fosser som enkelte gjør, hvor bilys i trafikken blir laaaaaaange streker og vannet i en foss ser ut som røyk som siver ned? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå