jorgis Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Hei. Jeg er ute etter en god mikser med høy lydkvalitet og minst 4 mic-innganger. Skal brukes som en lett livemikser og til innspilling tilkoblet PC. Må ha fadere og ikke vripots. Har sett på et par modeller og kommet fram til at Yamaha MG 12/4 er en grei mikser for mitt bruk. Har denne god lyd? Er det andre miksere som ville vært et bedre kjøp? (ikke behringer) Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 (endret) Ja, hvorfor ikke? Greit nok at de ikke er alltid er ansett for å være 'high-end', men i den prisklassen finner du ikke mye Soundcraft eller Mackie produkter, og hvis du gjør det er de ikke alltid bedre. Har Hjulpet min far å sette opp hjemmestudio med en 12 kanals Berhinger Eurotrack av litt eldre modell enn de som selges i dag. Synes det var 3 svært godt anvendte tusenlapper, støysvak, god byggekvalitet og helt ok lyd. Yamahaen du nevner er sikkert ikke dum den heller, det ser ut som det er litt flere tilkoblingsmuligheter på den. Endret 20. mai 2004 av MailMan13 Lenke til kommentar
Bose Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Jeg syns Behringer lager knall miksere. Har prøvd endel av dem og det er mye for pengene. Hvis du har råd så kan jeg anbefale digital mikseren dems. DDX3216 heter den. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 Jeg syns Behringer lager knall miksere. Har prøvd endel av dem og det er mye for pengene. Hvis du har råd så kan jeg anbefale digital mikseren dems. DDX3216 heter den. Digital mikser er fett, men 13000 var egentlig ca. 11 000 over budsjettet mitt... Hvorfor ikke behringer? Vet egentlig ikke, siden jeg selv ikke har hatt noen spesielle erfaringer med dem (bortsett fra at de støyer litt), men har blitt anbefalt av flere lydkyndige jeg kjenner om at de bør jeg holde meg langt unna. Dessuten er ikke den yamaha'en spesielt dyrere enn enn tilsvarende fra Behringer. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Men den er sannsynligvis ikke merkbart bedre heller. Behringer har greie produkter til ofte svært hyggelige priser, men kan ikke måle seg med litt mer proffe studioprodukter. Det er ihvertfall min (om enn noe begrensede) erfaring. At dem støyer er akkurat det motsatte av min erfaring, den Eurotrack mikseren jeg har vert borti var det nesten ikke støy i, med mikrofon tilkoblet lå støygulvet på -80dB inn på PC inngangen under bruk, og det var med et lydkort med intern DAC (dvs at det analoge signalet gikk helt inn i datamaskinen, ikke gunstig med tanke på støy), det var bare 3-4dB høyere enn egenstøyen til lydkortet uten noenting tilkoblet. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) Dette er vel det behringer har som tilsvarer Yamaha-mikseren. Minus for færre innganger og fadere, intet valg av pre/post på aux2, samt manglende solo/pfl-mulighet, pluss for stereo master-fader. Kan noen fortelle meg hvorfor jeg heller bør kjøpe en slik en enn den yamahaen jeg linket til? Behringer er ikke så mye billigere enn at det gjør noe. Endret 22. mai 2004 av jorgenindahouse Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Nope Jeg kjenner den ikke, men Yamaha leverer vanligvis varene, MG 12/4 er helt sikkert ikke noe unntak. Som jeg sa i den første posten min er det tilkoblingsmulighete som taler for den. Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Jeg har ikke oversikt over de enkelte modeller. Men jeg kan legge til at min Behringer for alle formål er støyfri og har fungert akkurat som forventet i et par år nå. Og det var en bitteliten 802 til 1600,- :-) Behringer kom inn med storm da de kopierte mackie sine produkter til halve prisen for noen år siden ved å lage gode konstruksjoner i tyskland, for så å sette ut produksjonen til østen. Nå har vel de fleste produsenter gjort det samme, så jeg regner med at pris/ytelse er ganske lik på de aktuelle merkene? mvh Knut Inge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå