Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile Nye priser, og nytt design på siden.

Anbefalte innlegg

Vi får håpe de resterende isp'ene følger etter. DC og Catch har forsatt gamle priser og tilbyr 1mbits - 1.3.mbits til samme pris som telenor og NGT tilbyr 2mbits til sine kunder.

Hvis ikke disse nevnte isp'ene endrer litt på prisstrukturen, tror jeg de vil tape kunder over en lengre periode. Kanskje når bindingstiden går ut? Personlig håper jeg at de svarer, slik at vi får mer konkurranse på markedet.

Dette går hvertfall i riktig retning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Venter fortsatt på at de skal bli ferdig med utbyggingen, som har tatt 1år, men nå sa de at det skulle være klart innen 1mnd (trådløst fra NERA) og da får jeg 2500/640!!!!! skal bli morro å teste dette ut, litt lei av isdn og cs (rate på 7500 for at det skal gå noenlunde greit...)

\\Sp33D

! det var vist snakk om at FM skulle tilby ip telefoni oxo, w00t!!!

heh... trådløst dvs. radio link eller?

ikke helt fått med meg alt her nå så, hvilket område vil det trådløse dekke og slik som jeg forstod av en tidligere post (i "firstmile.. er dette seriøst" tråden tror jeg) så var det snakk om at den trådløse linken ville ha samme latency som fiber?!

kan noen "enlighten" meg litt? :)

/daC!

Lenke til kommentar
[ikke helt fått med meg alt her nå så, hvilket område vil det trådløse dekke og slik som jeg forstod av en tidligere post (i "firstmile.. er dette seriøst" tråden tror jeg) så var det snakk om at den trådløse linken ville ha samme latency som fiber?!

Det er vel Nera punkt til punkt-samband som erstatning for manglende fiber mellom sentralene det er snakk om.

Lenke til kommentar
Må si meg enig i dette. Synes at NGT har gode priser på bredbånd og ok "dekning". Synes at Firstmile sitt opprinnelige konsept med dekning overalt og VDSL dekning i byområdene var veldig smart. Jeg hadde gjerne bestilt VDSL fra dem hvis jeg hadde hatt mulighet.

Kanskje de fant ut at det faktisk ikke lønnet seg, og måtte revurdere satsningområdene sine?

schmelck! halla ;)

Firstmile har vel heller gått fra å være ganske amatørmessig til å bli en bedrift,

må huske på at de var et prøveprosjekt i regi av Zyxcel til å begynne med,

etterhvert har de bygd seg oppover, og blitt solgt!? (rykte jeg har hørt, finner ikke info(

og da er det jo naturlig at de pusser opp websider og setter ned priser etc for å tiltrekke seg fler kunder.

Selv la jeg ikke merke til det før idag da jeg plutselig satt med rundt 600KB/s når jeg lasta ned unevnelige ting ;) Er vel også rimelig inhabil da jeg er storfornøyd med FM og aldri har hatt nevnelige problemer..

Skulle bare ønske de slo til med et skikkelig VDSL tilbud på 10/10 eller over..

Binder meg for et nytt år nå ja, ned 300,- i mnd = mer utepils i sommer!

Lenke til kommentar

Prøvde å skjekke om eg kunne få SHDSL Terra 2000/2000 fra Firstmile. Men det går ikke, sier at de ikke får svar fra systemet til telenor. Prøvde det samme hos telenor, samme svar der da eg skjekket nummeret mitt. Forresten så går internet meget trekt i dag/kveld, så noe er galt?

Ville i utgangspunktet ha catch, men fy for noen priser de har.

Lenke til kommentar

Og fy for en ping de har: 4 ms til vg :cool:

Catch er VG's nett leverandør, så det skulle bare mangle.

Prøv å ping nix istedet og se hva du får da.

Lenke til kommentar

ehm... catch er jo eunet da.. og eunet hoster webservern til VG..

Lenke til kommentar

ligger på 6 ms til nix

Endret av Powerpc
Lenke til kommentar
Firstmile har vel heller gått fra å være ganske amatørmessig til å bli en bedrift,

må huske på at de var et prøveprosjekt i regi av Zyxcel til å begynne med,

etterhvert har de bygd seg oppover, og blitt solgt!? (rykte jeg har hørt, finner ikke info(

Her er info som er lit mer håndgripelig enn rykter:

http://www.digi.no/php/art.php?id=103152&f=katnav

Det fine med dette (Adsl2) er at det i følge FM er bare ett nytt kort i sentralen så er adsl2 klart =D

btw, de radiolinkene er Nera ja, og både FM og TN bruker de, telenor mest som "midlertidige" løsninger men de brukes til tale osv...

\\Sp33D

Lenke til kommentar

Hmm...jeg har hatt firstmile en stund nå (ca 9mnd). Har den største SHDSL pakka (som kostet 895,-)

Lurer på om prisen vil senke seg for eksiterende kunder..... :ermm:

....står liksom ikke så veldig mye om kundene de ALLEREDE har

Lenke til kommentar
Lurer på om prisen vil senke seg for eksiterende kunder.....  :ermm:

Ring Kundeservice og sjekk, akkurat det tipper jeg du får et klart og kjapt svar på.

Selv sendte jeg mailhenvendelse til dem - da jeg også ønsker å vite litt i forhold til adsl2, ip-telefoni og konsekvenser for dette sett i forhold til bindingstid nå...og tipper det tar litt tid før det blir besvart.

Noe sier meg at kundeservicen der på huset har litt trafikk etter omtalen i digi.no...

Lenke til kommentar
Tja ping tiden bryr eg meg ikke om, er opphastigheten eg savner. Den er vel mere viktig om du spiller. Kjøpte meg nye pc i juli, har ennå ikke prøvd å spille på min nye pc, hehe.

Latencyen ("pingen") på linja er hva som betyr noe i spill, ikke båndbredde. Cs f.eks bruker rundt 30-40kbps begge veier når man spiller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...