ersvalla Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Hei jeg har en P3 800Mhz!! Skulle gjerne ha fått overklokket litt men vet ikke hvordan? Kan jeg bare kjøpe en ny vifte som støtter 1100Mhz f.eks og så sette opp til 1100Mhz i bios?? Noen tips? Lenke til kommentar
hurst Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 nei, er nok ikke så enkelt (da skulle jeg kjøpt meg en vifte som støtter godt over 7000mhz til min xp :razz: ) Hva slags maskinvare har du? Les guiden som ligger på overklokking sine sider Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 megahertzen en kjøler kan kjøle neder jo prosessorer som er laget for å yte denne hastigheten. en overklokket prosessor på f. eks. 1000mhz vil bli varmere enn en normal på 1000 mhz... Lenke til kommentar
hurst Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Quote: On 2002-04-09 18:21, blanc skrev:en overklokket prosessor på f. eks. 1000mhz vil bli varmere enn en normal på 1000 mhz... Det var nytt for meg. Men dette gjelder vel bare hvis man øker spenningen? en xp1600@xp1900 produserer vel ikke mere varme enn en standard xp1900 (hvis begge kjøres på standard spenning, 1,750v)? ikke det at jeg tviler, men for meg høres det ikke logisk ut... Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 CPU utvikler mer varme jo mer man klokker, selvfølgelig. Når man setter opp kjernespenningen, vil varmeutviklingen øke ytterligere. Lenke til kommentar
ersvalla Skrevet 9. april 2002 Forfatter Del Skrevet 9. april 2002 OKi, Jeg har et Aopen hovedkort AX34 P3 800Mhz med en standard kjøleribbe og vifte!(fulgte med prossesorn) 640 SDram Også skjønner jeg jo det med varmen men jeg tror ikke hovedkortet mitt støtter mere en p3 1000mhz.. Er det umulig å kjøre p3800 opp til en p3 1000mhz? uten at det blir for dyrt? hvis dere har noen fine ordentlige tips kan dere gjerne maile meg på [email protected] takker for hjelpen!! Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Hei...jeg har en p3 800mhz som jeg tidligere overklokket(kjører nå som server). Men anyway så skal det være mulig å få den klokket opp til rundt 1000mhz, men det er ikke alle som er like medgjørlige. Hvis du har en softbios som du kan stille på fbs frekvensen så er det det beste. Frontbusen er på 100(x8=800mhz)) default, hvis du øker denne så treffer du 1000mhz ved fbs på 125(ditt mål :smile:. Core Voltagen ligger på 1,65 default, øk denne til ca 1,80+ MEN FOR ALL DEL KJØP DEG EN LITT KRAFTIGERE KJØLER! Prøv små steg om gangen, press cpuen med for eksempel 3dmark i windows for hvergang du øker fbs. Når du kommer til punktet der PC-en bare henger seg klokker du litt ned og VOILA! :smile: Men uansett så klokk litt selv uten ny kjøler...alt hjelper...og alle cpuer er god for "litt til" :smile: Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå