hushovd Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Hei! Jeg har en gammel men feilfri linse som jeg lurer hvor mye jeg kan få for. Det står følgende på linsen: "Canon lens FL 55mm 1 : 1.2 54652" Sån ca hva er denne linsa god for? -som srevet, den er feilfri. Takker for alle svar Arnfinn Hushovd Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Kjenner ikke denne linsas muligheter for tilkopling til moderne kamera, og da spesielt dSLR. Men et normalobjektiv med største blender f:1.2 har i utgangspunkt vært ei kostbar linse, med gode optiske egenskaper. Lenke til kommentar
hushovd Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 Jeg var nedenom Oslo kamera service og dem fortalte meg at den var av den typen som passet til nyere kamera. Kan ikke si noe ca pris på noe sånt? Arnfinn Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Ei tilsvarende linse selges på nettet her. Hvorfor ikke skaffe deg et Canon dSLR som du kan bruke denne linsa på? Da har du jo ei linse som egner seg godt til portrettfotografering f.eks. Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Det objektivet får du nok ikke brukt på et nyere kamera, nei. I hvertfall ikke uten et adapter av noe slag. Nyere Canon kamera bruker EF fatning. FL og FD er forrige generasjon, og FL er den eldste av dem.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå