olejohan Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Hei. Eg har voei lita ulykke med radiatoren min. Eg har laga eit hår i eii rør som går framm og stibake. Er det mulig og lodde det-? eg trur, er nesten helt sikker på att det er kopar. Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 Sorry, hadde litt hastverk!! Eg har ein AC radiator, "airplex EVO 120" radiator. Under montering gredde eg å lage eit lite hål på toppen av eit rør. Det er kopar det er laga av. Kva sort tinn, viss det er mulig skal eg bruke? Mvh Ole-Johan Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Du kan bruke gassbrenner og vanlig loddetinn. Det kan være kjekt med loddepasta , dersom du har det. Foreslår at du testkjører radiatoren lenge før du bruker den inni PCn. Eller har den ståendes UTENFOR PCn noen uker for å sjekke at det holder. PS: Godt du retta alle staveleifene. Blei litt småirritert etter å ha 'oversatt' det første innlegget ditt! Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 koffor gassbrenner? funer ikkje loddetin? Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 Eg meiner koffor gassbrenner , funker ikkje loddebolt? Har prøvd med loddebålt, det einaste som skjer er att det ikkje blir tett og klumpen detter av. Lenke til kommentar
Tom80 Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 kanskje fordi det blir kald lodding... du må huske å varme opp plassen der du skal lodde. vanlig loddetinn skal vel funke går jeg utifra 63%bly og 37% tinn. eller så kan man kjøpe sånn fluss midel trur jeg det heter som gjør at loddetinnet flyter utover Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 (endret) Du får høyere temperatur på et større område med gassbrenner. Jeg kan nesten si deg med en gang at loddebolt ikke vil fungere. Hvis du hadde sett hva jeg skrev, sier jeg at loddetinn fungerer finfint. Du kan bruke gassbrenner og vanlig loddetinn. Hvis loddetinnet detter av, må du bruke loddepasta. Det får du kjøpt på biltema, f.eks. Smører et tynt lag med pasta på området, og lodder som vanlig over det igjen. Men pass på at du ikke dytter pastaen ned i hullet. Hvis du ser oppe til høyre i boksen der innlegget ditt står, er det en "EDIT"-knapp. Du kan når som helst redigere innlegget ditt vet hjelp av denne. Hvis du fortsetter tendensene dine med å skrive som en dass først, og så poste et staveleif-retta innlegg rett etter, kommer du til å irritere en moderator. EDIT: Mr. S. Leif Endret 18. mai 2004 av Vaffelkake Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 Går det bra å droppe loddepasta for det har ikkje eg? Etter san eg har forstått det skal eg varme godt opp koparen...legge på ein stor klump loddetin og varme vidar ei go stund... so skal det vere ferdig? Takk viss det er so enkelt. Lenke til kommentar
Kristian-- Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Vær vennlig å skriv på bokmål, slik at vi "normale" greier å lese hva du skriver! Tror nok du gjør lurt i å investere i flussmiddel, slik at loddingen får lagt seg fint utover. Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 Okey. Ej skal kjøpe loddepasta i morga. So skal eg også låne en gassbrennar med naboen. So ej skal nokk få tette dinna radiatoren. Eg setter pris på att forumet for vere åpent til att eg har fått prøvd, i tilfelle noke skulle gå galt. Takk for atl og eg vil sei dokke har god peiling ja. Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 så sant du ikke bryter reglene, er tråden åpen i laaang tid Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Det lønner seg kansje å pusse litt med sandpapir eller noe. Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Ikke lest alt, men: Jeg koblet på nye nipler på en raddis, loddet på kobbernipler. Da brukte jeg bare loddebolt og varmluftpistol. Funket dritbra, men tok litt tid. Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 Trur naboen har varmluftpistol, so det skal eg bruke viss eg ikkje får tak i gassbrenner. Brenneren må ha ein long og veldig tynn spiss, so der er ikkje berre berre. Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 Naboen hadde ikkje varmluftpistal og gassbrennaren var tome ta gass. So er der noke anna eg kan bruke? Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 20. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2004 No har eg fått lodda og alt. Om det er helt tett! So eg vil takke dokke alle som var med på forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå