el-asso Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Jeg har installert WinServer2003 og Active Directory på servern. Så har jeg en maskin med XP-pro som skal bli med i domenet. Når jeg pinger serveren er alt greit, XP maskina får primært DNS suffix og netbios navn og domenenavnet legges automatisk til maskinnavnet. Men når jeg legger inn brukernavn og passord for at den skal bli med i domenet kommer feilmeldingen: Følgende feil oppstod under forsøk på å koble til domenet:Systemet finner ikke angitt fil Hvilken fil og hvordan finne denne ? Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 Prøvde også med å aktivere Netbios over TCP/IP uten at det hjalp noe. Driver å leser MS-hjelpesider til øyet blir stort og vått, er det ingen nettverksguruer som har vært borti dette ? Lenke til kommentar
dirr Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Noe i eventloggen på XP'en og/eller w2k3? Sjekk at DNS oppsettet på serveren er riktig, dvs at den bruker seg selv som DNS server. Sjekk i DNS at service records er lagt inn. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 20. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2004 Noe i eventloggen på XP'en og/eller w2k3? Sjekk at DNS oppsettet på serveren er riktig, dvs at den bruker seg selv som DNS server. Sjekk i DNS at service records er lagt inn. Dette ser ut til å være i orden. Kom ett skritt videre nå. Nå sier xp-maskina "Kan ikke kobles til domenet fordi følgende feil oppstod: "ingen tilgang"" Det snodige (?) er at på serveren i AD ligger XP-maskina som jeg har kalt Pentium4 under computers. I DNS (under domenenavnet) ligger også Pentium4 under Forward Lookup Zones. Og på XP maskina jeg prøver å koble til domenet har datamaskinnavn automatisk blitt endret til "PENTIUM4.test.com" . Det er derfor tydligvis en kommunikasjon mellom server og pc, men det er irriterende at jeg ikke får koblet maskina til domenet, men fortsatt står som medlem av "arbeidsgruppe". Logger på med alle brukerrettigheter både på server og pc skjønner derfor ikke hvorfor jeg får feilen "ingen tilgang". Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 Kommer ikke videre med dette, kan det være workgroup i XP som blokkerer for domenemedlemskapet, finnes det en måte å slette medlemskap i workgroup på ? Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Kommer ikke videre med dette, kan det være workgroup i XP som blokkerer for domenemedlemskapet, finnes det en måte å slette medlemskap i workgroup på ? Vet ikke om det er dette du er ute etter, men hva med: System; fane Datamaskinnavn; Endre nede til høyre på denne. Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) XP maskinen kan ikke både være medlem i workgroup og i domene. Dersom maskinen din er medlem i workgroup så kan det være problemet. Da må du melde maskinen inn i domenet. Min Datamaskin-egenskaper-datamaskinnavn- Her står det om maskinen er med i workgroup eller domene. Står det workgroup trykker du på knappen "Endre" for å melde maskinen inn i domene. Edit: Han over var litt kjappere Endret 24. mai 2004 av Azaz Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 Min Datamaskin-egenskaper-datamaskinnavn- Her står det om maskinen er med i workgroup eller domene. Står det workgroup trykker du på knappen "Endre" for å melde maskinen inn i domene. Det er nettopp det som ikke funker. Får bare denne feilmeldingen Følgende feil oppstod under forsøk på å koble til domenet:Systemet finner ikke angitt fil Kjørte dcdiag på serveren og får følgende feil på en av testene: Ppclocator service is stopped on "server" TrkWks service is stopped on server TrkSvr service is stopped on server Vet ikke om det er en sammenheng Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) Eventloggen på serveren sier bare at serveren er startet. På XP maskina står det Feil; finner ikke angitt fil. Når jeg bruker wizarden for å bli med i domenet får jeg opp: En konto for denne maskinen ble funnet i domenet "test".com.Vil du bruke denne ? Jeg svarer ja og får: Maskinen kan ikke kobles til domenet fordi: Finner ikke angitt fil Endret 24. mai 2004 av el-asso Lenke til kommentar
dirr Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Prøvd å slette maskinkontoen i AD og opprette en ny? Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 Prøvd å slette maskinkontoen i AD og opprette en ny? Får samme feilmelding Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Har du tilfeldigvis koblet serveren til Internet og ikke aktivert brannmur? Syns det var mystisk med de servicene som ikke var i gang på serveren, har du sett om de er stoppet i Services.msc? Hvilke feilmeldinger logges i Event Viewer på begge maskinene? Lenke til kommentar
dirr Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Har ikke måttet gjøre dette siden nt4, men du kan alltids prøve å endre workgroup navn på klienten, boote og så melde inn i domene. Har du endra noe på Group policies? Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Du kjører ikke brannmur på noen av maskinene? F. eks. den innebygde i xp? Eller har du en ruter utenom serveren som kan lage krøll? Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 Alle brannmurer er slått av også den i xp. Jeg har en ruter i tillegg, har så vidt vært inne på tanken om det er den som lager krøll. Spirograf: Services.msc hvor finner jeg det ? Eventloggen på serveren sier bare at serveren er startet. På XP maskina står det Feil; finner ikke angitt fil. Lenke til kommentar
dirr Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Ikke bekymre deg om tjenestene som ikke er startet. RPCLocator = Remote Procedure Call (RPC) Locator Default startup = Manual Dras i gang ved behov av systemet TrkSrv = Distributed Link Tracking Server Default startup = Disabled Veit du ikke hva det er så trenger du det ikke TrkWks = Distributed Link Tracking Client Default startup = Manual Dras i gang ved behov av systemet Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Services.msc hvor finner jeg det ? start -> kjør -> Services.msc (trykk enter) Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) Finner ingen nødvendige tjenester som ikke ser ut til å være startet. Edit: RPC remote procedure call: stod til manuell er det riktig ? Endret 24. mai 2004 av el-asso Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Her har du litt lesestoff til feilsøking : http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;330095 Og enda mer her : http://support.microsoft.com/search/defaul...sfxSearch_Query Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Under Domain users i Active Directory ligger det en bruker med navn "krbtgt" (Key Distribution Center Service Account). Denne system kontoen står med rødt merke dvs. noe er feil ? Betyr det at Kerberos tickets ikke blir utstedt (siden serveren som XP-pro maskina prøver å kontakte er en DNS server er det vel i dette tilfellet denne som utsteder Kerberos service tickets). Hvordan få aktivert KDCSA ?, det nytter ikke ved hjelp av egenskaper så det må være forbindelse med noen andre instillinger. Edit: Takker for lesestoffet Ronnyaa Endret 2. juni 2004 av el-asso Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå