Gå til innhold

Best til C&C Generals + Zero Hour Expansion


G

Anbefalte innlegg

Dersom spillet hakker så kan et nyere skjermkort gjøre susen. Du sier at spillet fryser etter noen minutter, nytt skjermkort vil neppe løse den saken. Prøv med nye drivere til skjermkort, hovedkort etc, DirectX... Sjekk etter oppdateringer fra EA Games. Fortsatt samme feilen? Da kan du kanskje begynne å tenke på om noen komponenter er skadet.

 

Du kan prøve å kjøre Memtest eller Prime95 for å finne ut om det er cpu eller minne som er ustabilt...

UP-DATE fra EA Games har ingienting å gjøre med frames rate.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjermkortet er ikke hovedproblemet med Generals. Det som først og fremst er viktig når man spiller generals er at man har en "ut av denne verdenen" rask prosessor. Når man får kastet på nok enheter på et generals-kart så får prosessoren mer å gjøre enn i noe annet spill jeg vet om, og man får framerates som absolutt ikke er pene.

 

Så til spørsmålet ditt: Det kortet er bra nok til Generals.

må si meg enig her, spillte generals med mx440 glatt med xp3200. men naboen som har fx5200 og p4 2.0, kjørte det ikke like bra som meg enda han har bedre gfx kort en meg. går mye på prosesor ja

FX 5200 er minimalt bedre enn MX-440.

Lenke til kommentar
Jeg skal ikke si mer jeg.

Jeg ser bare at 9600 pro har bedere ytelse enn ti 4200/4400 i testen til Tom`s Hardware Guide og jeg er ikke noe særlig fan av å kjøpe brukt heller.

Derfor at jeg anbefaler 9600 Pro.

Kjøpe 9600Pro for å få 3 frames mer i generals enn 4200 ... :thumbdown::thumbdown: Du tenker på mest for pengene du ...

Lenke til kommentar
Skjermkortet er ikke hovedproblemet med Generals. Det som først og fremst er viktig når man spiller generals er at man har en "ut av denne verdenen" rask prosessor. Når man får kastet på nok enheter på et generals-kart så får prosessoren mer å gjøre enn i noe annet spill jeg vet om, og man får framerates som absolutt ikke er pene.

 

Så til spørsmålet ditt: Det kortet er bra nok til Generals.

Det er nok sikkert tildels riktig, men tror likevel ikke det er hele sannheten. På min maskin hakker Generals til tider ekstremt, f.eks dersom man bruker USA Laser general og har laser turrets i forsvar + at det skjer en masse annet i spillet. Regner meg dette er skjermkort relatert da jeg har en ok prosessor men ett dårlig gfx kort.

Lenke til kommentar
Han har jo aldri klaget på fps i generals, problemet er jo at skiten fryser!

 

Høres for meg ut som klassisk varmeproblem. Sjekk vifte på cpu, skjermkort

Vel jeg har hatt samme problem til tider, men jeg tror kanskje jeg overdrev innstillingene litt. Det krever litt ressurser når du bruker 1280x960 oppløsning med high details, har en haug av laser turrets som avfyrer i vilden sky, blir angrepet langs bakken, angrepet med fly, får inn transportfly med ressurser og skal til å sende noen aurora fighters og helikopter, mens du flytter en haug med kjøretøy og tropper frem for å forsvare samtidig. :laugh:

Lenke til kommentar
Skjermkortet er ikke hovedproblemet med Generals. Det som først og fremst er viktig når man spiller generals er at man har en "ut av denne verdenen" rask prosessor. Når man får kastet på nok enheter på et generals-kart så får prosessoren mer å gjøre enn i noe annet spill jeg vet om, og man får framerates som absolutt ikke er pene.

 

Så til spørsmålet ditt: Det kortet er bra nok til Generals.

Det er nok sikkert tildels riktig, men tror likevel ikke det er hele sannheten. På min maskin hakker Generals til tider ekstremt, f.eks dersom man bruker USA Laser general og har laser turrets i forsvar + at det skjer en masse annet i spillet. Regner meg dette er skjermkort relatert da jeg har en ok prosessor men ett dårlig gfx kort.

Har spilt litt ZH med Radeon 9800Pro på desidert laveste oppløsning den siste tiden, bare for å teste ut , i samarbeid med både Dual Opteron 246, Athlon 64 3000 og Athlon XP2800, og det er ikke til å komme utenom at det spillet har seriøse problemer uansett, særlig hvis brettet er fyllt opp av masse enheter, eller du kaster på noen "angry mob".

 

Generals har i tillegg en svært dårlig MP-kode, og rent performance-messig har svært mye å gå på. Det er litt synd at EA ikke har satset mer på å optimalisere dette ellers svært bra spillet.

Lenke til kommentar

Generals er ganske krevende ja, på store brett hakker det som f... her på følgene system i 1024*768 high:

Amd Athlon 2600+

1024mb Tvinmos 3200

9600 xt

 

 

Men skjermkortet har noe å si da, brukte et gf2mx før oppgraderinga til 9600xt da hakka det betraktlig mye mer.

Utrolig irreterende egentlig, prøvde å spille med noen kompiser med nogenlunde samme spes. var jo nesten håpløst. :cry:

Endret av Royal
Lenke til kommentar
Har spilt litt ZH med Radeon 9800Pro på desidert laveste oppløsning den siste tiden, bare for å teste ut , i samarbeid med både Dual Opteron 246, Athlon 64 3000 og Athlon XP2800, og det er ikke til å komme utenom at det spillet har seriøse problemer uansett, særlig hvis brettet er fyllt opp av masse enheter, eller du kaster på noen "angry mob".

har 9800pro pg athlon64 3200+ selv. versjon 1.02 av zero hour. spillet går glatt på høyeste oppløsning og med mange AI. Om spillet lagger med din pc med samme spesifikasjon må det være når du spiller i nettverk med noen som har tregere pc. spillet går jo ikke raskere enn den tregeste greier å følge.

Lenke til kommentar
Har spilt litt ZH med Radeon 9800Pro på desidert laveste oppløsning den siste tiden, bare for å teste ut , i samarbeid med både Dual Opteron 246, Athlon 64 3000 og Athlon XP2800, og det er ikke til å komme utenom at det spillet har seriøse problemer uansett, særlig hvis brettet er fyllt opp av masse enheter, eller du kaster på noen "angry mob".

har 9800pro pg athlon64 3200+ selv. versjon 1.02 av zero hour. spillet går glatt på høyeste oppløsning og med mange AI. Om spillet lagger med din pc med samme spesifikasjon må det være når du spiller i nettverk med noen som har tregere pc. spillet går jo ikke raskere enn den tregeste greier å følge.

Har spillt i nettverk med XP2700 som tregeste maskin med egen "dedikert server" (altså en maskin som kjører som observer som er host), eller på singleplayer med mange motstandere, og det går glatt en stund, men etter hvert knyter det seg. Enda mer problemfyllt blir det hvis man har flere AI-er på Hard som. Problemet er at det etter hvert blir så alt for mange enheter å holde styr på. Har du noen gang forsøkt å flytte en 40-50 grupper med angry mob før? Ikke en festlig opplevelse.

Lenke til kommentar
Har spilt litt ZH med Radeon 9800Pro på desidert laveste oppløsning den siste tiden, bare for å teste ut , i samarbeid med både Dual Opteron 246, Athlon 64 3000 og Athlon XP2800, og det er ikke til å komme utenom at det spillet har seriøse problemer uansett, særlig hvis brettet er fyllt opp av masse enheter, eller du kaster på noen "angry mob".

har 9800pro pg athlon64 3200+ selv. versjon 1.02 av zero hour. spillet går glatt på høyeste oppløsning og med mange AI. Om spillet lagger med din pc med samme spesifikasjon må det være når du spiller i nettverk med noen som har tregere pc. spillet går jo ikke raskere enn den tregeste greier å følge.

Har spillt i nettverk med XP2700 som tregeste maskin med egen "dedikert server" (altså en maskin som kjører som observer som er host), eller på singleplayer med mange motstandere, og det går glatt en stund, men etter hvert knyter det seg. Enda mer problemfyllt blir det hvis man har flere AI-er på Hard som. Problemet er at det etter hvert blir så alt for mange enheter å holde styr på. Har du noen gang forsøkt å flytte en 40-50 grupper med angry mob før? Ikke en festlig opplevelse.

40-50 grupper med angry mob? Hvem spiller du med som lar deg få bygge opp så mye?

Lenke til kommentar

Har registrert det noe av det samme som DeserGlow her også, spiller man mot "datan" AI så blir det etterhvert mer og mer hakking. Blir faktisk så mye at det ikke spillbart lenger, når man må bruke 30min for å flytte troppene et lite stykke på brettet blir det håpløst.

Jo flere AI og hvor større bretta er jo værre blir det, så for vel bare spille de mindre bretta :thumbdown:

 

 

Synes det er merkelig at maskinen min ikke skal klare dette spillet 1024*768 i high :hmm:

Lenke til kommentar
Har registrert det noe av det samme som DeserGlow her også, spiller man mot "datan" AI så blir det etterhvert mer og mer hakking. Blir faktisk så mye at det ikke spillbart lenger, når man må bruke 30min for å flytte troppene et lite stykke på brettet blir det håpløst.

Jo flere AI og hvor større bretta er jo værre blir det, så for vel bare spille de mindre bretta :thumbdown:

 

 

Synes det er merkelig at maskinen min ikke skal klare dette spillet 1024*768 i high :hmm:

Helt enig, men samtidig har jeg spilt mye på en p4 1,6 ghz laptop med 512 minne og radeon mobility 7500. Det har gått på ett vis men trodde det skulle bli sinnsykt mye bedre med min hjemme pc. Grafikken ble bedre men når jeg enablet alt så gikk maskinen helt i frø. Skjønner ikke at de ikke har fikset dette på noen måte. Det er utrolig irriterende å ikke kunne spille ett såpasse gammelt spill med full pupp liksom..

Lenke til kommentar

Egentlig ganske rart at at utvilerne har klart å fikse dette med en patch eller no, de må jo ha merka dette selv. Eller kanskje svare er at de ikke klarer/gidder å fikse dette?

 

Oppfører spillet seg sånn med Pentium cpu`r å eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...