Gå til innhold

Best til C&C Generals + Zero Hour Expansion

G

Anbefalte innlegg

Hei :wee: ,

Hvilken minimum spec. trengs for å spille C&C Generals med Zero Hour?

(ATI eller nVidia, og hvilken modell)

Tenkte å bruke under 1000-lappen kanskje, og lar det seg gjøre? Eller hva må en betale for et skjermkort for å takle dette spillet under Win2000 og WinXP?

Har allerede et ATI Radeon 8500 128MB, AGP 4x kort under WinXP. Spillet fryser etter omtrent 5 minutters spilling. Spillet bare spiser mer og mer minne fra systemet mitt.

Har 512 MB RAM med en 2000+ Athlon XP CPU, på et Abit AT7 hovedkort.

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei :p ,

Stilig, det kortet du foreslo har kun kjøleribbe. Lover godt for ørene :)

Vil 'Generals' funke bedre med den hardwaren jeg allerede har på Win2000? Det 9600 kortet du anbefalte hvordan gjør det seg sånn jevnt over i andre spill som selges pr. idag? Finnes noen spill som spiser opp ressursene også på dette kortet allerede i dag?

Lenke til kommentar

Skjermkortet er ikke hovedproblemet med Generals. Det som først og fremst er viktig når man spiller generals er at man har en "ut av denne verdenen" rask prosessor. Når man får kastet på nok enheter på et generals-kart så får prosessoren mer å gjøre enn i noe annet spill jeg vet om, og man får framerates som absolutt ikke er pene.

Så til spørsmålet ditt: Det kortet er bra nok til Generals.

Lenke til kommentar

Det er en TwinMOS brikke som er ECC men uten REG på CAS 2.

CPU'en ser ut til å leve i beste velgående. Er litt scheptisk til WinXP :hrm:

Liker forumet. Lynkjappe tilbakemeldinger å få her. Takk for tipsene så langt. :D

Lenke til kommentar

Det burde ikke være noe som helst galt med maskinvaren din til generals.

Generals funka kjempe fint på min forrige maskin med AMD Athlon 1,33 Ghz, 512 sdram 133, og et dårlig socket A hovedkort.

Men det hadde nok vært fint med et nytt grafikkkort, hvis du skal spille noen av de nyere fps krevende spillene.

Endret av 50_Øre
Lenke til kommentar

Skjermkortet du har skal i teorien ikke ha noen problemer med generals. Har spillt det på mye dårligere pcer enn du har på skola, og jevnt over så er det ikke verdt å oppgradere til 9600, det er ikke no særlig raskt kort. Hør heller på taz og prøv å fiks fram et brukt geforce 4 kort, gir jevnt over bedre flyt i spill enn 9600. Om det låser seg i bare generals så kan det være pga gamelt via chipset på hk, serious sam 2 låste seg på min gamle pc etter en stund uansett skjermkort jeg hadde i. Bytta hk og vips så fungerte det.

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke si mer jeg.

Jeg ser bare at 9600 pro har bedere ytelse enn ti 4200/4400 i testen til Tom`s Hardware Guide og jeg er ikke noe særlig fan av å kjøpe brukt heller.

Derfor at jeg anbefaler 9600 Pro.

Endret av 50_Øre
Lenke til kommentar
Skjermkortet er ikke hovedproblemet med Generals. Det som først og fremst er viktig når man spiller generals er at man har en "ut av denne verdenen" rask prosessor. Når man får kastet på nok enheter på et generals-kart så får prosessoren mer å gjøre enn i noe annet spill jeg vet om, og man får framerates som absolutt ikke er pene.

Så til spørsmålet ditt: Det kortet er bra nok til Generals.

må si meg enig her, spillte generals med mx440 glatt med xp3200. men naboen som har fx5200 og p4 2.0, kjørte det ikke like bra som meg enda han har bedre gfx kort en meg. går mye på prosesor ja

Lenke til kommentar

Dersom spillet hakker så kan et nyere skjermkort gjøre susen. Du sier at spillet fryser etter noen minutter, nytt skjermkort vil neppe løse den saken. Prøv med nye drivere til skjermkort, hovedkort etc, DirectX... Sjekk etter oppdateringer fra EA Games. Fortsatt samme feilen? Da kan du kanskje begynne å tenke på om noen komponenter er skadet.

Du kan prøve å kjøre Memtest eller Prime95 for å finne ut om det er cpu eller minne som er ustabilt...

Lenke til kommentar

Jeg som har over 1500 games i generals ZH kan si at skjermkorte har lite å si.

Dette spille er for det 1 veldig CPU krevende.

For det 2 spille går glatt på min gamle PC med MX-440.

Så problemme ditt er ikke skjermkort, ikke CPU heller. Har spillt mye på en XP-2000 med 1024mb ram PC-2100 og MX-440 i 1024x768 var alt ok uten skyer skygger på bakken. Det er viktig å formatere HDD før du spiller.

Jeg vil anbefalle at du go for 2x512MB :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...