Gå til innhold

Og så borti natta..

Anbefalte innlegg

Jeg har passe nettopp kjøpt XP 1800 med Soyo Dragon + hovedkort.. Problemet er, jeg ligger på over 50 grader uten å gjøre noe. Har originalkjøleren som fulgte med maskinen, så det er vel ikke noe ekstraordinært.. Men, hvilken kjøler burde jeg kjøpe? Hva er best til best pris? Håper på endel anbefalinger av selverfaring og et par linker :=

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en "Titan TTC-D5TB(A), Cooling Fan For AMD/FCPGA W.1 BBF TTL <29dB (Low Noise) Alarm" kjøpt på psdata.no for 149,- den overasket meg. Jeg kjøpte en "Titan TTC-ALC2, Cable With Auto Alarm And Switching Fan Speed" 99,-

Jeg kjører viften på det laveste hakket. Har ca 28-38 grader når jeg jobber med den. Men jeg har skrudd ned vcore. Da synker tempen oftest ganske mye.

Den er forholdsvis lydstille. Jeg har en XP 1700, soyo dagon + Med chieftec kabinett. Jeg fikk så å si sjokk da jeg koblet på strømmen til kabinettet. Den viften som fulgte med og som stod i siden hørtes ut som en støvsuger. Rett å slett øredøvende....Jeg har kun den cpu viften som er skrudd ned 3 hakk+ en 80*80 vifte som lager 11 dB. som suger ut luften bak cpu en. Det fungerer best fann jeg ut.

[ Denne Melding var redigert av: janken på 2002-04-10 02:54 ]

Lenke til kommentar

Har nettop installert en zalman cnps 5100cu og den kjøler min xp1700 til rundt 40 grader på stilleste viftenivå. (20db) på maks vifte synker temperaturen en 4-6 grader ned på idle.

Veldig solid festemekanisme, ekstraskruer og pakninger fulgte med.

Vil tro at din 1800 vil klare omtrent like kjølig på litt mer viftestøy. En kanskje 22-23. Du kan stille viften trinnløst med hjelp av medfølgende rheostat. Veldig greit og bra av zalman.

Er i hvert fall fornøyd med min.

Denne kjøleren er beregnet på prosessorer opp til xp2100+ så den takler din fint og.

(350 kroner på netconnection).

Lenke til kommentar

Hmm, noe rart her.. finner plutselig ikke innlegget mitt. men hadde siden på loggen, så jeg skriver dette i håp om å finne den igjen på siden :smile:

Men er det ingen som har soyo dragon + med xp rundtom 1800`? hvilke kjølere har dere og hvor varm er CPU'en?

Lenke til kommentar

Den cnps kjøleren ligner en vanlig prosessorkjøler og monteres ved hjelp av de fire hullene rundt prosessoren. Veldig solidt og bra festeordning synest jeg. Mye bedre en den vanlige på plastikkfestet. Enklere og mindre risikofylt montering også.

Så lenge en følger bruksanvisningen som både ligger på nett i form av både video og flash animasjon og som hefte sammen med kjøleren går det greit.

Hadde akkurat plass på mitt msi k7t266a-raid.

Du kan også benytte denne kjøleren på p4 system Da snur du bare kjøleren 90 grader og bruker andre skruer som også følger med. Du kan jo gå inn på zalman sine sider så ser du hvordan den ser ut. Eller netconnection sine. Der er bildet greit og enkelt tilgjengelig.

Lenke til kommentar

En viss risiko er det kanskje men tror nok at andre deler av ditt system blir ødelagt før en evt. kjøler løsner fra hovedkortet og deiser ned på skjermkortet ditt.

Eneste som kan skje er om hovedkortet brister rundt de øverste hulla, men den sjansen tror jeg er veldig liten. Min står i hvert fall bom fast og går ikke av med det første.

Ikke vil jeg skru fra hverandre maskinen for å få den av heller. Den får stå slik til jeg skifter prosessor

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-10 17:27, Coolio skrev:

altså, fra zalman? dette er vel ikke en like tung en som den blomsterkjøleren på nesten et halvt kilo?

Jo det er den på en 1/2 kilo. men den er god og stille. Krever litt ekstra forsiktighet ved flytting.

Det at du ikke finner sida igjenn har noe med cookies å gjøre. slett de så finner du den garantert.

Virker for meg.

Stille= Zalman

Lenke til kommentar

Ja men hvis jeg kjøper alpha kjøleren med vifte og regulator, blir den jo stille den også. og da slipper jeg å være redd for at noe skal skje med den tunge kjøleren. når jeg sitter hjemme og bare daller med maskinen, kan jeg stille den så den også blir stille, og når jeg er på lan, kjører på full peising, siden det er så bråkete på lan :smile: tror nok jeg går for alpha :smile:

Lenke til kommentar

hah! alpahen hadde passa fint for meg :razz:

hvis den detter ned på skjermkortet MÅ jeg ha nytt skjermkort! namm

(litt ironi) :eek:

AMX Athlon XP 1800+

Abit K7 Lite Raid

256 DDRam

80 GB Western-Digital HDD

Hercules Kyro 2 :/

www.Avidi.tk

[ Denne Melding var redigert av: Avidi på 2002-04-11 21:33 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...