Gå til innhold

Webside som bilde?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig jeg surrer nå, men hvorfor vil du ha et bilde av en webside?

Grunnen til at mange av sidene du ser her er i jpg format, er at de er laget i programmer som Photoshop. De er altså ikke ferdig koda, men koder som regel ikke siden før man har bestemt seg for at designet er noe å jobbe videre på.

Nok en gang er det mulig at jeg er helt på jordet her :roll:

Lenke til kommentar
..også er det jo utbredt i porteføljer, som en link til den ordentlige, koda sida...
Ja, også fordi jeg ikke kunne det. Var vel litt flaut å spørre om. Samme som å spørre om av-knappen på dassen, men det jeg ikke vet/kan spør jeg om.
Lenke til kommentar
..også er det jo utbredt i porteføljer, som en link til den ordentlige, koda sida...
Ja, også fordi jeg ikke kunne det. Var vel litt flaut å spørre om. Samme som å spørre om av-knappen på dassen, men det jeg ikke vet/kan spør jeg om.

MAJOR-OT;

Har dasser Av-knapp..?

Liten redning; Folk har nevnt det ja, det er PrintScreen som er din venn. Mange tror denne da skriver ut skjermen, noe jeg ler like godt av hver gang..:)

Lenke til kommentar
PrintScreen hadde vel en tilknytning til printing i DOS? Er jo en del taster som ikke lenger brukes særlig som var litt viktige i DOS/win 3.11 (SysRq, Pause/Break, Scroll Lock og PgUp/PgDown).

Pause/break blir brukt til nettopp Pause i mange spill den dag i dag.

Page up/page down kan bli brukt til å bla i dokumenter av forskjellig type.

Lenke til kommentar

Pause/Break er muligens på vei ut, eneste jeg bruker den til er å stoppe bootingen av og til om jeg må ha noe informasjon en plass i fra..

Page U/D er jo litt fin. Ser min far bruker den aktivt når han surfer.. Selv bruker jeg den ikke, den er jo helt mongo plassert utifra hvordan jeg har plassert hendene når jeg surfer.. (nei, ikke slik ekkelt, nei)

Mulig PrintScreen hadde noen effekt med printing i DOS, men jeg bruker OFTE den knappen. Slipper å ha noe ekstra greier installert bare for å kunne ta et snapshot av skjermen..

Lenke til kommentar
En liten ting til: Prøv å hold ALT nede når du trykker Prt Sc.

Greit å vite ;)

Greit å vite hva som skjer når du holder inne ALT samtidig med Prt Scr også

Da tar du bare bilde av det vinduet som er aktivt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...