joe45 Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Hvordan skal jeg få en webside omgjort til et bilde jpg. eller gif.?? Har sjekka mange steder. Jeg bruker paint shop pro7. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 om du berre skal ha et bilde, et "fotografi" av websida di kan du jo berre bruke Print Screen, og lime inn i et bildebehandlingsprogram. Du finner knappen rett over Insert, til høgre for F12 - på et vanlig tastatur. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Gjøre om webside til bilde? Hva mener du egentlig? Ta et bilde av en webside? Lenke til kommentar
joe45 Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 Takk! arve87. Den funka fint den. Har ikke kommet så langt til høyre på tastaturet ennå! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Har ikke kommet så langt til høyre på tastaturet ennå! Jjeg har kmmet brt ti k jeg s de andre bkstavene kan jeg ikke skrive! Lenke til kommentar
Mira Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Mulig jeg surrer nå, men hvorfor vil du ha et bilde av en webside? Grunnen til at mange av sidene du ser her er i jpg format, er at de er laget i programmer som Photoshop. De er altså ikke ferdig koda, men koder som regel ikke siden før man har bestemt seg for at designet er noe å jobbe videre på. Nok en gang er det mulig at jeg er helt på jordet her Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Ganske greit for å f.eks importere et fargescheme fra en annen side som du synes fungerer bra. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 ..også er det jo utbredt i porteføljer, som en link til den ordentlige, koda sida... Lenke til kommentar
joe45 Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 ..også er det jo utbredt i porteføljer, som en link til den ordentlige, koda sida... Ja, også fordi jeg ikke kunne det. Var vel litt flaut å spørre om. Samme som å spørre om av-knappen på dassen, men det jeg ikke vet/kan spør jeg om. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 ..også er det jo utbredt i porteføljer, som en link til den ordentlige, koda sida... Ja, også fordi jeg ikke kunne det. Var vel litt flaut å spørre om. Samme som å spørre om av-knappen på dassen, men det jeg ikke vet/kan spør jeg om. MAJOR-OT; Har dasser Av-knapp..? Liten redning; Folk har nevnt det ja, det er PrintScreen som er din venn. Mange tror denne da skriver ut skjermen, noe jeg ler like godt av hver gang.. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 PrintScreen hadde vel en tilknytning til printing i DOS? Er jo en del taster som ikke lenger brukes særlig som var litt viktige i DOS/win 3.11 (SysRq, Pause/Break, Scroll Lock og PgUp/PgDown). Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 PrintScreen hadde vel en tilknytning til printing i DOS? Er jo en del taster som ikke lenger brukes særlig som var litt viktige i DOS/win 3.11 (SysRq, Pause/Break, Scroll Lock og PgUp/PgDown). Pause/break blir brukt til nettopp Pause i mange spill den dag i dag. Page up/page down kan bli brukt til å bla i dokumenter av forskjellig type. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 PgUp og PgDown er noe som fases mer og mer ut til fordel for scroll. Skal man uansett hoppe en side ned, trykker man bare space-tasten. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Pause/Break er muligens på vei ut, eneste jeg bruker den til er å stoppe bootingen av og til om jeg må ha noe informasjon en plass i fra.. Page U/D er jo litt fin. Ser min far bruker den aktivt når han surfer.. Selv bruker jeg den ikke, den er jo helt mongo plassert utifra hvordan jeg har plassert hendene når jeg surfer.. (nei, ikke slik ekkelt, nei) Mulig PrintScreen hadde noen effekt med printing i DOS, men jeg bruker OFTE den knappen. Slipper å ha noe ekstra greier installert bare for å kunne ta et snapshot av skjermen.. Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 PgUp/PgDn sitter sammen med piltastene på laptopen min, og hadde aldri greid meg uten dem på nettet... (er jo ikke scroll som funker helt som musescroll på laptopen..) Lenke til kommentar
phanti Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 snakk om å spore av da. tror fyren har fått svar på spørsmålet sitt Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Må ikke glemme windows knapp + Pause/Break.. Nyttig det også.. Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 En liten ting til: Prøv å hold ALT nede når du trykker Prt Sc. Greit å vite Lenke til kommentar
PT Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 En liten ting til: Prøv å hold ALT nede når du trykker Prt Sc.Greit å vite Greit å vite hva som skjer når du holder inne ALT samtidig med Prt Scr også Da tar du bare bilde av det vinduet som er aktivt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå