Gå til innhold

Er barebone bra? Mye for pengene?

Anbefalte innlegg

jeg lurer på, er Barebone noe bra eller? jeg synest det ser dritbra ut, enkelt og ta med på lan hvis du har flatskjerm osv. men jeg lurer på om du får like mye for penga? jeg bygde en på Netshop som hadde a64, den blei steinbra, 15.699 kroner tror jeg, med 17" flatskjerm. Jeg orker ikke og vente på Radeon x800 lengre :hmm: tror jeg bare bestiller 9800xt (tror jeg!).

PS, jeg vet dere er lei av alle ny pc tinga, men pls svar, jeg er her for å lære, og hjelpe.... :thumbs:

EDIT av moderator - Emnetittelen sa ikke akkurat mye om hva tråden handlet om.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg lurer på, er Barebone noe bra eller? jeg synest det ser dritbra ut, enkelt og ta med på lan hvis du har flatskjerm osv. men jeg lurer på om du får like mye for penga? jeg bygde en på Netshop som hadde a64, den blei steinbra, 15.699 kroner tror jeg, med 17" flatskjerm. Jeg orker ikke og vente på Radeon x800 lengre :hmm: tror jeg bare bestiller 9800xt (tror jeg!).

PS, jeg vet dere er lei av alle ny pc tinga, men pls svar, jeg er her for å lære, og hjelpe.... :thumbs:

om du har hatt fire før.. så holder det vel snart? ;)

Men ontopic, shuttle gir veldig god ytelse, men du bør beregne mellom 600 og 1500 kr i forskjell for samme ytelse i "normal" pc ;)

Lenke til kommentar

en ting, gå for et 9800pro, og flash det til XT, da har du samme kort, men annen kjøling bare.

0 annen forskjell.

blir nok bra med Shuttle.

har aldri hatt det, men regner med at ytelsen er på lik linje med alt annet her!:)

DU blir nok fornøyd uansett, og sant som du sier, at det blir lettere å dra med seg rundt!

Lenke til kommentar

Her for å lære ... JA , men her for å Hjelpe ? I don't know.

,men uansett. Joda barebone pc kan være vel og bra ,men slik som eg ser det så er det einaste som har hindra meg å kjøpe noko slikt er at det er litt ( VELDIG ) begrensa med kva hovedkort som du kan putte inn i eit slikt system. Skal du evt. overklokke etc ( slik som meg og alle andre her inne :p;) ) så ja ... seie seg sjølv i grunnen. ,men vist du kan leve med slike dikke darier som vi litt meir utvikla pcbyggere så kan ein barebone være veldig bra. Sjølv synst eg at eit vanlig Kabinett er heilt greit & minst like fraktbart som nesten hvilket som helst barebone system. Med mindre du har armer som ein 4 åring så drar du lett rundt på LanPartys etc. med eit MidiTower i Aluminum. Eit anna problem du kan møte på er den litt begrensa plassen for Skjermkort ( og evt. HK som ikkje har AGP ) og evt. Hardisk. mange kjører på fleire HD'er. Men alså for all del vist dette er ting som du kan leve foruten så kan det være greit med eit barebone system som får plass på skrivepult. ( Easy Access )

Lenke til kommentar
PS, jeg vet dere er lei av alle ny pc tinga, men pls svar, jeg er her for å lære, og hjelpe....  :thumbs:

,men uansett. Joda barebone pc kan være vel og bra ,men slik som eg ser det så er det einaste som har hindra meg å kjøpe noko slikt er at det er litt ( VELDIG ) begrensa med kva hovedkort som du kan putte inn i eit slikt system. Skal du evt. overklokke etc ( slik som meg og alle andre her inne :p;) ) så ja ... seie seg sjølv i grunnen. ,men vist du kan leve med slike dikke darier som vi litt meir utvikla pcbyggere så kan ein barebone være veldig bra. Sjølv synst eg at eit vanlig Kabinett er heilt greit & minst like fraktbart som nesten hvilket som helst barebone system. Med mindre du har armer som ein 4 åring så drar du lett rundt på LanPartys etc. med eit MidiTower i Aluminum. Eit anna problem du kan møte på er den litt begrensa plassen for Skjermkort ( og evt. HK som ikkje har AGP ) og evt. Hardisk. mange kjører på fleire HD'er. Men alså for all del vist dette er ting som du kan leve foruten så kan det være greit med eit barebone system som får plass på skrivepult. ( Easy Access )

shuttle er jo bygd for oc ...

Lenke til kommentar
PS, jeg vet dere er lei av alle ny pc tinga, men pls svar, jeg er her for å lære, og hjelpe....  :thumbs:

So they say ... men sanheten er jo at eit HK i full ATX size er meir Overklokkebart ... destuten så likar eg ikkje MSI ...

Lenke til kommentar

So they say ... men sanheten er jo at eit HK i full ATX size er meir Overklokkebart ... destuten så likar eg ikkje MSI ...

Åpenbart..

Lenke til kommentar

karer jeg skal ikke bygge den selv, jeg skal ikke overklokke...

skal bare ha den til gaming.

fant nettop ut at komplett hadde en barebone pc builder som ble cheaap.

men assa

gi meg noen opsett dere.

og du har rett KikF, jeg har armene til en 4 åring :blush:

Lenke til kommentar

jeg er litt n00b på pc bygging, men ikke på graffikkort og sånt, gaming og andre ting, så plz stfu! :green:

Lenke til kommentar

jeg er litt n00b på pc bygging, men ikke på graffikkort og sånt, gaming og andre ting, så plz stfu! :green:

stfu? snap the farmers underpants? salty taste from uraguay?

Lenke til kommentar
en ting, gå for et 9800pro, og flash det til XT, da har du samme kort, men annen kjøling bare.

0 annen forskjell.

har aldri hatt det, men regner med at ytelsen er på lik linje med alt annet her!:)

DU blir nok fornøyd uansett, og sant som du sier, at det blir lettere å dra med seg rundt!

er du sikker, er pro det samme som XT? men er det 256mb pr0 kort da? nice!!! :D

Lenke til kommentar

Enten går du for Radeon 9800 Pro nå og har det lenge -> kanskje ut PCens levetid.. det klarer seg nok et par år ihvertfall...

eller så kjøper du deg et Radeon 9200 kort med 64 MB til snaue 500-llappen og har det i en måned eller to, og kjøper X800 når det kommer..

øverste alternativ er jo det klart rimeligste, mens det andre er det råeste... du får velge selv..

personlig så ville jeg venta en måned før jeg hadde kjøpt PC... :yes:

Lenke til kommentar

0 annen forskjell.

er du sikker, er pro det samme som XT? men er det 256mb pr0 kort da? nice!!! :D

altså, det er ikke et 256 kort, men forskjellen i ytelse er ikke der før ved veldig høye oppløsninger, så du får et nesten fullverdig xt kort, men noen mangler grunnet temp avleser og en funksjon som heter overdrive!

søk, og du vil finne!

Lenke til kommentar

Shuttle pc'ene er veldg fine når det gjelder varme....de har ett genialt system som gjør at du bruker en vifte til CPU/strøm/kabinett, og den holder varmen borte fra kabinettet.

Mitt kabinett her nå helt fullt, med PCI kort, to HDD, CD rom, to minne brikker osv, og tempen ligger på ca 34 grader.....

Så de som sier at bearbone pc'er ikke duger, bør tenke seg om to ganger.

Men plassen er selvsagt ett problem. Skal du både ha CD rom, diskettstasjon og HDD, er det jo fullt. Gjør du som meg, å kjøpe en USB diskett stasjon, kan du få to HDD plassert internt..og så finnes det jo eksterne disker også...... :D

Her er ett oppsett som jeg kunne tenkt meg.... du kan jo få billigere skjermkort da, men brukte det du nevnte over:

Prodnr. Produktnavn Antall Webpris Totalt

121205 Shuttle SN41G2B Barebone Socket A Sort

- nForce2, LYD, AGP,USB2.0, Firewire_ 1 2294.99 2294.99

116242 AMD Athlon XP3000+ 2.167 GHz

- Socket A 333MHz, 512KB Barton, OEM 1 1057.04 1057.04

109628 DDR-DIMM PC2700 512MB DDR CL2.5

- Minne 184-P (for DDR-PC333MHz) 2 819 1638

122610 NEC DVD-brenner IDE ND-2500A, Bulk Sort

- DVD+R/+RW og DVD-R/-RW 1 895.03 895.03

114711 Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort

- Floppydisk Intern 1 136.5 136.5

120050 Samsung SpinPoint P80 160GB

- IDE ATA/133 8MB cache 7200RPM 1 950.03 950.03

122465 Creative Radeon 9800XT 256MB DDR

- AGP, ATI 9800XT, DVI, TV-Out, Retail 1 3726.44 3726.44

Totalt: 10893 kroner på komplett.no :thumbs:

Lenke til kommentar
Prodnr. Produktnavn Antall Webpris Totalt

121205 Shuttle SN41G2B Barebone Socket A Sort

- nForce2, LYD, AGP,USB2.0, Firewire_ 1 2294.99 2294.99

116242 AMD Athlon XP3000+ 2.167 GHz

- Socket A 333MHz, 512KB Barton, OEM 1 1057.04 1057.04

109628 DDR-DIMM PC2700 512MB DDR CL2.5

- Minne 184-P (for DDR-PC333MHz) 2 819 1638

122610 NEC DVD-brenner IDE ND-2500A, Bulk Sort

- DVD+R/+RW og DVD-R/-RW 1 895.03 895.03

114711 Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort

- Floppydisk Intern 1 136.5 136.5

120050 Samsung SpinPoint P80 160GB

- IDE ATA/133 8MB cache 7200RPM 1 950.03 950.03

122465 Creative Radeon 9800XT 256MB DDR

- AGP, ATI 9800XT, DVI, TV-Out, Retail 1 3726.44 3726.44

Totalt: 10893 kroner på komplett.no :thumbs:

Skal en kjøpe Socket A basert Shuttle så ikke kjøp xp3000+. Det er bortkasta penger. Kjøp heller en 2500+ og klokk den.

Ellers som en annen sa, ikke kjøp 9800xt. Kjøp enten 9800pro eller x800pro. 9800xt er DYRT og du får ikke så mye ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...