vihovde Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Jeg arvet nylig overnevnte kamera, og siden jeg er helt fersk på dette så hadde det vært greit med ett tips eller to. Jeg har overført en liten video over på Pc`n med hjelp av Studio Version 8. Jeg koblet kamera til pc`n ved hjelp av USB kabelen. Kvaliteten var mildt sagt elendig, så fikk jeg ett tips om at jeg burde kjøpe meg ett FireWire card og kabel. Nå sitter jeg alltså her med ett nytt kort og kabel, men det ser ut som det ikke finnes noen plass å plassere kabelen i kamera. HVA skal jeg da gjøre ??? Kan ikke leve med den elendige kvaliteten som USB streamingen gir meg Noen gode forslag ? Selge kamera og kjøpe nytt ??? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 I følge denne spesifikasjonen, har kamera FireWire. Lenke til kommentar
berntmh Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 (endret) Her står det at kameraet har DV inn og DV ut. På kameraet kan det stå i.Link. På PC'en er det antageligvis en 6 pin Firewire kontakt, mens den på kameraet antageligvis har en 4 pin firewire. Nederst på denne siden er det bilde av kabelen. EDIT: Link til bilde av kabel. Endret 18. mai 2004 av berntmh Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Kameraene har alltid 4 pins kontakt. Du trenger en kabel som er 4 pins i ene enden og 6 pins i den andre enden. Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 Her står det at kameraet har DV inn og DV ut. På kameraet kan det stå i.Link. På PC'en er det antageligvis en 6 pin Firewire kontakt, mens den på kameraet antageligvis har en 4 pin firewire. Nederst på denne siden er det bilde av kabelen. EDIT: Link til bilde av kabel. Supert Mange takk for hjelpen. Noen som vet om f.eks. Clahes Olson som fører dette, eller må denne kabelen bestilles på nettet ??? Bor i Stavanger/Sandnes området. Lenke til kommentar
berntmh Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 (endret) Denne skulle passe. (Komplett) Gå til clas ohlson og søk på firewire. De har denne kabelen her også, men er litt dyrere. Endret 18. mai 2004 av berntmh Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 Denne skulle passe. (Komplett) Gå til clas ohlson og søk på firewire. De har denne kabelen her også, men er litt dyrere. Takker, dere er supre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå