Gå til innhold

Xbox blinker rød/grønn

Brack

Anbefalte innlegg

Når jeg starter opp xboxen min med xecuter 2.3 lite enabled så blinker lyset på xboxen rød/grønn. Mens lysdioden på chip'en ikke lyser. Funker fint når jeg ikke har på chip'en. Har nettopp loddet den på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Posten din inneholdt ikke noe konkret spørsmål, men jeg regner med at vil ha hjelp (eller?) Det første du bør gjøre er å gå over loddingene dine. Særlig det ene som er langt unna de andre. Loddingene skal være pene og blanke og ha flytet godt utover.

Endret av oifind
Lenke til kommentar

Har fått loddet på chip'en nå. Men jeg får ikke startet xbox'en med chip på enabled Lyset blinker rød/grønn i et sett, og det høres ut som xbox'en prøver å lese fra DVD-rom eller fra HD. Dioden på selve "fjernkontrollen" til chip'en lyser heller ikke. Kan vell også nevne at kontroll port 1 og 2 heller ikke funker. Er en Xecuter 2.3 lite. Har lest litt rundt, og det ser ut til å være en såkalt "FRAG". Noen forslag til hva jeg kan gjøre? Ut ifra det jeg har opplyst.

Lenke til kommentar

Alt jeg veit er at når den blinker rød/grønn så er det noe veldig galt. Skjedde med meg når jeg holdt på å flash biosen. Alt jeg kan si er flash den en gang til men gjør det riktig. (Hva som er riktig er ikke godt å si)

Lenke til kommentar

Siden det er første gang du starter opp chippen skal du egentlig komme inn i cromwell biosen. Men siden det bare blinker er det dårlig loddepunkt, mest sansynliger det dårlig kontakt i D0 (det minste punktet du loddet. Et stykke unna de andre)

Lenke til kommentar

Blinker rød/grønn = FRAG

Flashing RED & GREEN (FRAG): Probably a bad chip or bad

installation, FRAG indicates that your d0 wire is installed correctly.

· Check that the Xenium is installed correctly and that it’s

LED is lit Red. If your Xenium’s LED is not lit then you may

have a V1.5 console (See Part 4b of this manual).

· Resolder the LPC points.

Hentet fra Xenium installasjons-manual, regner med at det er noe av det samme for Xecuter, kanskje utenom LED'en.

D0-punktet skal altså være ok, så sjekk de andre loddepunktene. I verste fall er chipen ødelagt.

Endret av Magus
Lenke til kommentar
Når jeg starter opp xboxen min med xecuter 2.3 lite enabled så blinker lyset på xboxen rød/grønn. Mens lysdioden på chip'en ikke lyser. Funker fint når jeg ikke har på chip'en. Har nettopp loddet den på.

finn bruksanvisning på http://www.teamxecuter.com

(de som lager de brikkene?)

der står det korsen du skal montere den.

det at ingenting lyser på brikken betyr at du har gjort noe galt. gjorde i hvert fall det med min 2,3B brikke....

det at lyset framme blinker rødt og grønt betyr at brikken er montert feil...

alle slike feilmeldinger finner du på overnevnt side. også veldig god veiledning om korsen montere røkkelet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...