Gå til innhold

To forskjellige AMD 64 3400+...

Anbefalte innlegg

heisann...

kikka litt rundt på pcutsyr.no og så noe rart... (var vertfall litt rart for meg...)

så at det var to forskjellige amd 64 3400+...

den ene hadde 1 mb cache og 2,2 GHz og den andre hadde 512 kb cache og 2,4 GHz...

Hvem av de er best, og raskest?

hvem av dem bør jeg velge

edit: sorry, ble en liten skriveleif...

edit 2: glemte linkene... her er linken til den med 512 kb cache og 2,4 GHz ogher er linken til den med 1 mb cache og 2,2 GHz...

Endret av MastaFighta
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den som har 1MB cach trenger ikke å kjøre på like høye klokkefrekvenser som den med mindre, for å yte noenlunde likt (+/-)

har man råd går man gjerne for 1MB cachen. Siden den kjører lavere klokkefrekvens, trenger den sannsynligvis ikke så mye spenning i kjernen, og er derfor kjøligere enn 512kBèn (kB?)

kjøligere CPU betyr gjerne mindre støyende avkjølingssystem.

Lenke til kommentar

Ser du på sokcet 754? :roll:

De skal oppgradere cpu-ene sine frekvenser og ta ned cachen. Det er fordi socket 939 skal overta 1mb cache. 1 mb cache er bedre fordi det kan handle større oppgaver i en større fart. Men vent til socket 939 kommer, da vil socket 754 få nye cpu-er og får mindre priser

Lenke til kommentar
den som har 1MB cach trenger ikke å kjøre på like høye klokkefrekvenser som den med mindre, for å yte noenlunde likt (+/-)

har man råd går man gjerne for 1MB cachen. Siden den kjører lavere klokkefrekvens, trenger den sannsynligvis ikke så mye spenning i kjernen, og er derfor kjøligere enn 512kBèn (kB?)

kjøligere CPU betyr gjerne mindre støyende avkjølingssystem.

Hvis jeg ikke tar helt feil nå så vil jeg si at en større menge cache faktisk trenger flere transistorer og vil derav trenge omtrent lik kjernespenning som en klokket 200mhz høyere men med mindre transistorer pga mindre cache.

Og du vil isåfall merke lite til en slik forskjell.

Skal ikke si meg for sikker på dette men jeg mener det er slik.

Lenke til kommentar
den med 1 mb ,så klokker du den 200Hz

da har du di gode tingene  fra begge

Da bør jeg velge den med 1MB cache da eller??

har ikke tenkt til å klokke...

Den med 512kb er nok raskere enn den med 1mb cach. 200MHz har større betydning enn 512kb ekstra cache i ytelse.

Endret av Falcon_
Lenke til kommentar
den med 1 mb ,så klokker du den 200Hz

da har du di gode tingene  fra begge

Da bør jeg velge den med 1MB cache da eller??

har ikke tenkt til å klokke...

Den med 512kb er nok raskere enn den med 1mb cach. 200MHz har større betydning enn 512kb ekstra cache i ytelse.

er den med 512 kb cache og 2,4 GHz det beste valget da??

somsagt har jeg ikke tenkt til å klokke,vertfall ikke før jeg får prøvd meg litt på den gamle pc'en...

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for den med størst cache, men det kommer selvsagt ann på hva den skal brukes til.

Tror det er et valg du må ta selv. De yter vel stort sett omtrent like bra.

edit: IKKE enig i at 200mHz har mer å si enn 512K ekstra cache.... Husk at 200Mhz bare er en liten brøkdel ekstra hastighetsøkning, men igjen... kommer ann på hva den skal brukes til...

Endret av erikindre
Lenke til kommentar
Jeg ville gått for den med størst cache, men det kommer selvsagt ann på hva den skal brukes til.

Tror det er et valg du må ta selv. De yter vel stort sett omtrent like bra.

edit: IKKE enig i at 200mHz har mer å si enn 512K ekstra cache.... Husk at 200Mhz bare er en liten brøkdel ekstra hastighetsøkning, men igjen... kommer ann på hva den skal brukes til...

Jeg er helt grønn på dette, men 1Mb cache har jo en økning på 100%. Mens 200mhz er jo "bare" ca 10% økning :D

Endret av Gunder1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...