rc-halv Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Huff..maskinen vil ikke starte i windows lenger. Den booter, men så kommer menyen der du kan starte den i sikkerhetmodus osv. Det står: "Windows kan ikke starte opp. Dette kan skyldes en nylig maskinvare- eller programvaeendringer." Har prøvd både å starte i sikkerthetsmodus og der siste fungerende konfigurasjon. Når man gjør dette kommer den svarte skjermen, med den blinkende linja..og sånn kan den fortsette i det uendelige. Den eneste forandringen jeg har gjort er å forandre boot screenen..har gjort dette ørten ganger før..men denne gangen gikk det ikke. Så hva er galt og hva må jeg gjøre for å fixe dette? Sitter nå på min farmors bærbare, og jeg vil ha pcen min i stand så fort som mulig, så det er litt krise. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Finn fram xp plata -> boot opp fra den. Velg installer i første meny (spørsmålsrunde), så velger du i neste meny å reparere en tidligere installasjon Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 har du raid ? en kompis av meg opplevde dette med raid oppsettet sitt. Dette skyltes en irq-konflikt mellom raid-kontrolleren og noe annet integrert hardware på HK. I såfall er det en reklamasjons sak. Til hans store ergelse mista han all dataene på RAID oppsettet sitt 4 ganger før an fant ut feilen. vil gjette meg til at denne feilen din kan oppstå av både denne og andre grunner. start opp maskinen din med KUN 100% nødvendig ekstrastæsj og disable allt du ikje har bruk for i BIOS. Og da mener eg ALT du ikje har bruk for i BIOS Lenke til kommentar
rc-halv Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 Takk..men den krever administratorpassordet for å logge seg på den installasjonen. Men hva f*** er admin-passordet!! Det er ikke det passordet som jeg bruker for å logge inn..og jeg er admin, og ingen andre har forandret/laget noen passord. Så hva skal jeg gjøre/eller hva er passordet..??? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Kanskje det er administrator og ingen passord ? Du har vel ikke Velg installer i første meny (spørsmålsrunde), så velger du i neste meny å reparere en tidligere installasjon du har vel heller valgt å reparere vha konsoll vinduet ? Lenke til kommentar
rc-halv Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 har du raid ?en kompis av meg opplevde dette med raid oppsettet sitt. Dette skyltes en irq-konflikt mellom raid-kontrolleren og noe annet integrert hardware på HK. I såfall er det en reklamasjons sak. Til hans store ergelse mista han all dataene på RAID oppsettet sitt 4 ganger før an fant ut feilen. vil gjette meg til at denne feilen din kan oppstå av både denne og andre grunner. start opp maskinen din med KUN 100% nødvendig ekstrastæsj og disable allt du ikje har bruk for i BIOS. Og da mener eg ALT du ikje har bruk for i BIOS For å være helt ærlig..så vet jeg ikke hva raid er.. Lenke til kommentar
rc-halv Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 Kanskje det er administrator og ingen passord ? Du har vel ikke Velg installer i første meny (spørsmålsrunde), så velger du i neste meny å reparere en tidligere installasjon du har vel heller valgt å reparere vha konsoll vinduet ? hehe..jeg valgte å reparere via konsoll vinduet først. Men gjør det du egentlig sa nå..forresten det var ikke noe passord på adminen. Holder på å reparere nå, sier strax ifra om det gikk bra. Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 du trenger ikke raid i maskinen din for å få den feilen din heller da igrunnen. Det er nok med en IRQ konflikt mellom en hardware og en eller annen harddisk kontroller. Start opp med kun det nødvendigste og se hva som skjer. Lenke til kommentar
rc-halv Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 Jepp, nå virker det igjen. Takk for all hjepen. Lenke til kommentar
Kark Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Hvis du ikke har gitt et administrator passord under installasjon og du skal reparere xp senere,da er ditt administrator passord automatisk satt av xp til administrator bare en liten opplysning som er grei å vite som jeg selv måtte lære the hard way format C:\............................ Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Feilpostet. Flyttet til Windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå