KinG^KaoZ Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Får denne shutdown saken, det er ikke sasser eller blaster, har sjekket for begge. Har AVG virus scan og oppdatert windows xp osv. " Systemet avsluttes. Lagre alt arbeid og logg av. Ulagrede endringer vil gå tapt. Denne avslutningen ble started av NT-MYNDIGHET\SYSTEM Tid igjen til avslutning: 00:00:59 Melding Windows må starte på nytt fordi tjenesten Remote Procedure Call (RPC) avsluttet unormalt " Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 (endret) Du kan ihvertfall hindre at maskinen slår seg av om du åpner ett kommandovindu og skriver : shutdown -a Har du lastet ned alle oppdateringer til windows og antivirus med 100% sikkerhet ? Tror nok det er en liten blaster orm som er ute å går der ja.... Tips : http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=239396 Edit : litt leif her ja Endret 18. mai 2004 av ronnyaa Lenke til kommentar
IV Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 (endret) Prøv å føg denne guiden....: http://www.performit.no/pbl/microsupport/p2-9049/default.htm Funka for meg.... Endret 18. mai 2004 av IV Lenke til kommentar
KinG^KaoZ Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 Hmm ja, kjørt forsjellige sasser og blaster fix greier, alle sier jeg er clean, tatt alle se xp oppdateringene også. Får vel bare formatere, urk. Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Hmm ja, kjørt forsjellige sasser og blaster fix greier, alle sier jeg er clean, tatt alle se xp oppdateringene også. Får vel bare formatere, urk. Har du Xp brannmuren på,er ikke så sikker på at xp oppdateringene stopper blaster/sasser hvis ikke den er aktivert. Lenke til kommentar
marcen Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Vet hva det er. Skjedde hos en venn, søkte på google. Første resultat: Løsning Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Det kan være sdbot . Kjør McAfee stinger først .(før du tenker på reinstall ) Disable system restore . Restart til safe mode uten nettverk ( trykk F8 / safemode ) http://vil.nai.com/vil/stinger/ Stinger (a' 10/5-04 ) fjerner: BackDoor-AQJ BackDoor-JZ Bat/Mumu.worm Exploit-DcomRpc IPCScan IRC/Flood.ap IRC/Flood.bi IRC/Flood.cd NTServiceLoader PWS-Narod PWS-Sincom.dll W32/Anig.worm W32/Bagle@MM W32/Blaster.worm (Lovsan) W32/Bugbear@MM W32/Deborm.worm.gen W32/Doomjuice.worm W32/Dumaru W32/Elkern.cav W32/Fizzer.gen@MM W32/FunLove W32/Klez W32/Lirva W32/Lovgate W32/Mimail W32/MoFei.worm W32/Mumu.b.worm W32/MyDoom W32/Nachi.worm W32/Netsky W32/Nimda W32/Pate W32/Polybot W32/Sasser.worm W32/Sdbot.worm.gen W32/SirCam@MM W32/Sober W32/Sobig W32/SQLSlammer.worm W32/Swen@MM W32/Yaha@MM Lenke til kommentar
Hisoka Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Får denne shutdown saken, det er ikke sasser eller blaster, har sjekket for begge. Har AVG virus scan og oppdatert windows xp osv. " Systemet avsluttes. Lagre alt arbeid og logg av. Ulagrede endringer vil gå tapt. Denne avslutningen ble started av NT-MYNDIGHET\SYSTEM Tid igjen til avslutning: 00:00:59 Melding Windows må starte på nytt fordi tjenesten Remote Procedure Call (RPC) avsluttet unormalt " Tror kanskje jeg har hatt samme virus det heter "WelchiaWorm" eller noe sånt. For å sjekke dette går du inn på Oppgavebehandling og så på prosseser, finner du flere enn en prosses med navnet SVCHOST, har du trolig dette viruset. Removal tool finner du på systematech sin hjemmeside. Lenke til kommentar
KimKilSoo Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Det kan være sdbot . Kjør McAfee stinger først .(før du tenker på reinstall ) Disable system restore . Restart til safe mode uten nettverk ( trykk F8 / safemode ) http://vil.nai.com/vil/stinger/ Stinger (a' 10/5-04 ) fjerner: BackDoor-AQJ BackDoor-JZ Bat/Mumu.worm Exploit-DcomRpc IPCScan IRC/Flood.ap IRC/Flood.bi IRC/Flood.cd NTServiceLoader PWS-Narod PWS-Sincom.dll W32/Anig.worm W32/Bagle@MM W32/Blaster.worm (Lovsan) W32/Bugbear@MM W32/Deborm.worm.gen W32/Doomjuice.worm W32/Dumaru W32/Elkern.cav W32/Fizzer.gen@MM W32/FunLove W32/Klez W32/Lirva W32/Lovgate W32/Mimail W32/MoFei.worm W32/Mumu.b.worm W32/MyDoom W32/Nachi.worm W32/Netsky W32/Nimda W32/Pate W32/Polybot W32/Sasser.worm W32/Sdbot.worm.gen W32/SirCam@MM W32/Sober W32/Sobig W32/SQLSlammer.worm W32/Swen@MM W32/Yaha@MM Takk! Stinger funket for meg! Lenke til kommentar
KimKilSoo Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Et spørsmål: Jeg scanna med Stinger og fant virus men fjerner de seg av seg selv eller må man trykke på noe? Isåfall, hva skal jeg trykke på? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Den er satt til "repair" i perferences . Så den skal reparere filer av seg selv ja . (det er jo bare å kjøre en scan til etterpå for å se om det er borte) Husk dog å disable "system restore" først . Enable den igjen etter scan . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå