Rikky Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Har ikke satt opp vannkjølingen enda, men kandidatene jeg har liggende er Titan alu og Titan 32 db. Skal bruke en til radiatoren og sannsynligvis en i sidedøren til skjermkortkjøling. Lenke til kommentar
moray Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Bruker 2 stk papst 26 dB (opprinnelig med drevkontakter, kjøpte feil), derfor litt lodding, og bare en Zalman Fanmate Skulle egentlig hatt Titan, selv men pga. dårlig utvalg i Oslo butikkene til Datakjeden og Digitalimpuls ble det papst.. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Fatter ikke folk kan lide papst... de larmer for meget i forhold til hvor lídt luft de flytter... øh? vet du om noen bedre vifter som er stillere enn papst og som flytter mere luft? ja... Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Jeg har 2 stk 80mm sunbeam vifter som kjøler varmeegistret mitt hittil. Skal snart kjøpe et par av disse , stor sett pga prisen. Skulle gjerne harr noen kraftigere, men driter desverre ikke penger. Har nå også en 230V vifte som blåser luft gjennom også. Har ingen ide ang støynivået på denne, men den lager mindre lyd en harddiskene mine. (Seagate 120 disker) EDIT: Fant noen grisebillige titan vifter HER som jeg antagelighvis velger istedenfor. Endret 8. juni 2004 av Cloud Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Fornøyd jeg: Dette er da ved normal internetbruk, 30 min etter spilling. Lenke til kommentar
Zer0z Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Jeg har en Enermax 120mm Regulerbar vite.. den bråker litt på laveste turtall men kjøler også godt åsså følger det med potmeter på den Lenke til kommentar
Ostern Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Jeg har en papst 26dB vifte på en EVO 120, Planlegger ,hvis jeg får feriepenger å bytte den ut med en bedre en samt muligens invester i en EVO 240 eller 360, ha'kke bestemt meg enda... Ostern Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Titan vifter her Kjører de på 5 volt (smooth) Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Fornøyd jeg: Dette er da ved normal internetbruk, 30 min etter spilling. Veldig bra faktisk, til å kjøre uten vifter! Men du har den vel ikke liggende slik, uten luftgjennomstrømming? Btw: Romtemperatur? Lenke til kommentar
moray Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Fatter ikke folk kan lide papst... de larmer for meget i forhold til hvor lídt luft de flytter... øh? vet du om noen bedre vifter som er stillere enn papst og som flytter mere luft? ja... Hvilke? Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Har enermax 120mm og sunon 120mm. Kjører begge på viftekontroller og ofte med viftene av. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Fornøyd jeg: http://www.home.no/fragletrollet/Temp.jpg Dette er da ved normal internetbruk, 30 min etter spilling. Veldig bra faktisk, til å kjøre uten vifter! Men du har den vel ikke liggende slik, uten luftgjennomstrømming? Btw: Romtemperatur? Hei! Radiatoren atår alltid sånn jo. Romtempen er vel om kring 16-17 grader. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 Radiatoren atår alltid sånn jo. Romtempen er vel om kring 16-17 grader. Kaldt! Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 (endret) Ligger vel omkring 17 grader ja. Tror jeg, da jeg ikke har tempmåler her, men vinduet står oppe noenganger på dagen, og det er jo ikke akkurat kaldt ute her i Oslo om dagen. På bilde er vinduet lukket, ogh det er relativt varmt på rommet. Edit: sjekket nu tempen i rommet, var 22 grader. Det er omtrent så varmt det er hele tiden, til tider varmere pga dataen. Endret 9. juni 2004 av Fragletrollet Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 (endret) Fragletrollet >> Tror du kan med god fordel sette på en svært stillegående vifte! Jeg bruker Glacialradiatoren, altså en 120-radiator, den aller billigste de selger på microplex. På denne har jeg Mist 22dB-vifte, som jeg overhodet ikke hører. P4 2.4 @ 2.8 -> 29-30C idle -> 40C etter 8 timer med torture Prime 95. Har også på R9600XT og NB koblet til! Endret 9. juni 2004 av Vaffelkake Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Har ikke planer om å sette på vifte med det samme. Systemet er like stabilt nå som ved 35C, og da er det jo ikke verd bråket? Max load ligger på ca 48-50C på cpu. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Bruker en 120mm papst 26 db fornøyd med den Bruker to slike på 7V. Radiatoren er en BIEX2.. Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Har ikke planer om å sette på vifte med det samme. Systemet er like stabilt nå som ved 35C, og da er det jo ikke verd bråket? Max load ligger på ca 48-50C på cpu. som jeg sier, jeg kan ikke høre min. Selv ikke om jeg legger øret inntil. Så det som jeg kan høre fra min PC nå, er harddiskene! Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Joa, sikkert greit. Men jeg hører viften i Mist psuen min (skrudd ned til minimum) veldig godt, og når det ikke har noen innvirkning på stabiliteten ell., så hva er vitsen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå