Mushaboom Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Hva kjøler du radiatoren din med? Har tenkt å kjøpe inn en ny vifte sammen med AC-grillen de selger på microplex. Problemet er bare at jeg ikke vet noe om den viften jeg bruker nå - bortsett fra at den støyer litt for mye. Det blir vel en 120mm kan jeg tenke meg. Tips/synspunkter? Lenke til kommentar
dA_Jon Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Bruker en 120mm papst 26 db fornøyd med den Lenke til kommentar
Kalle_^ Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Jeg har tengt til å kjøpe paps eller titan (aluminium) vifte når jeg får ordna vannkjølinga. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Bruker Titan 120mm jeg da, men på 5 volt slik at de ikke bråker så mye... Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 Spørsmålet er om det går på bekostning av vanntempen å ha en for stillegående vifte. Må si det frister veldig med en Mist vifte på 22db, hva tror dere om den? Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Kjører en Titan Alu120mm på 7-12V alt ettersom belastning. Bedre å ha en kraftigere vfte som en kan regulere ned fremfor å ha en stillegående vifte som en ikke kan kjøre raskere mens en spiller (belaster maskinen). Jeg kjører _alltid_ viften på maks når jeg spiller, men hører den ikke da alle lyder fra spillet overdøver det meste (jeg bruker også hodetelefoner endel når jeg spiller). Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 henger meg på titanium lista her eg. har 2 stk som varieres 1300 - 2200 rpm. på 1300rpm kjøler dette ned 1 cpu m/peltier & 1 gpu med peltier. vanntemp er da lydløse 38 grader uten overklokking Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 to titan 120mm alu på evo240 og en enermax på 120'en, alt regulert med viftestyring fra zalman Lenke til kommentar
klikko Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 hvordan er titan viftene på laveste rpm? sånn lydmessig?` er de stille? Lenke til kommentar
Bach Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Sjøl bruker jeg to Papst 26dB på ca 7V (Sunbeam viftestyring). Titan-viftene fungerer greit de. Men ihvertfall på modellen med metallramme er det en svak raklelyd på lav fart. Er på ingen måte overdøvende men jeg synes den er litt irriterende. Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 hvordan er titan viftene på laveste rpm? sånn lydmessig?` er de stille? Du må stoppe PSU vifte(ne) for å høre Titan viftene på lavest hastighet. (hvis du legger øret nær vifta) Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Spørsmålet er om det går på bekostning av vanntempen å ha en for stillegående vifte. Må si det frister veldig med en Mist vifte på 22db, hva tror dere om den? Vel, jeg har bestilt sånn til glacial-radiatoren min som kommer i posten de nærmeste dagene (måtte himmelspretten brenne!) Jeg kan jo gi deg en tilbakemelding på temp og støy, dersom du er interessert. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 Spørsmålet er om det går på bekostning av vanntempen å ha en for stillegående vifte. Må si det frister veldig med en Mist vifte på 22db, hva tror dere om den? Vel, jeg har bestilt sånn til glacial-radiatoren min som kommer i posten de nærmeste dagene (måtte himmelspretten brenne!) Jeg kan jo gi deg en tilbakemelding på temp og støy, dersom du er interessert. Bestillte en selv nå Lenke til kommentar
Conan_Warrior Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Jeg har 2 Titan IKKE aluminium som står og durer på 12V, men skal etterhvert lage meg en reobus som skal kontrolere viftene + psu vifta. Lenke til kommentar
Sakari46 Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Fatter ikke folk kan lide papst... de larmer for meget i forhold til hvor lídt luft de flytter... Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 (endret) Jeg har to Titan alu 120mm vifter på 7v, mine to 36GB raptorer støyer mere Endret 19. mai 2004 av White_Tiger Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Spørsmålet er om det går på bekostning av vanntempen å ha en for stillegående vifte. Må si det frister veldig med en Mist vifte på 22db, hva tror dere om den? Har denne viften, den er veldig stillegående, men den gir veldig lite kjøling.. vil ikke annbefale den Skal kjøpe meg nye en, papst 26db, og koble den på viftestyringen. Lenke til kommentar
klikko Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Fatter ikke folk kan lide papst... de larmer for meget i forhold til hvor lídt luft de flytter... øh? vet du om noen bedre vifter som er stillere enn papst og som flytter mere luft? Lenke til kommentar
Josten Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Har et varmeregister liggende som skal brukes til kommende vannkjøling. Regner med å enten bruke 2x titan alu 120mm eller den store radialvifta som fulgte med. Men den er STOR og bråker en del, så blir nok titanviftene. Synes ikke de er så alt for gode, men de er sykt stilige, så da har jeg ikke mye valg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå