Gå til innhold

Ram fart til KM 266?

Anbefalte innlegg

Hei, en på jobben skal ha nytt grafikk kort, han syntes også at PCen jobber litt tungt, så jeg skal prøve å få inn en minne brikke til på den han ville bruke.

I dag har han AMD 2000+, tror det er ahtlon, og 256 MB ram, og han kjører litt for mange programmer for at det skal gå greit. Men problemet er at jeg ikke helt husker ram beskrivelsen hans, og han finner ikke ut av det selv.

Men jeg mener å huske at det stod KM 266 på HK, så er det da PC2100 eller PC2700 jeg skal bruke, dette er en SpaceWorld PC.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er kortet av typen med integrert skjermkort?

Mener det er 133/266MHz maks på dette chipsettet.

Betyr minne av typen PC2100.

Men prisforskjellen på PC2100 og PC2700 er minimal og modulene er bakoverkompatible så det blir vel egentlig bare å ta et valg.

På modellen fra MSI (KM2M) fungerer ihvertfall den billige typen PC2700 fra TwinMOS. På dette kortet er det bare to minneplasser for DDR. Kanskje greit å sjekke om det finnes ledige plasser. Sjekk også om han bruker DDR eller SDR. Disse korta kan bruke begge typene men ikke samtidig.

Det enkleste er å skru opp kassa og ta en titt, men jeg er rimelig sikker på at du skal kunne få samme infoen via Sandra (Sisoft) eller AIDA.

Lenke til kommentar

det beste er å finne ut åssen type ram som står i, og så kjøpe en av samme type merke (ikke nødvendigvis samme størrelse sef.)

hvis du er så lat at du ikke gidder det, så kan du bare bestille en billig pc2700 twinmos eller noname birkke (komplett sender vistnok ut twinmos brikker når man bestilller noname, så det gjør ikke noe å kjøpe en sånn)

ps: så lenge du kjøper raskere minne enn det cpu'en kjører på så har det ikke noe å si hvor rask den er, med mindre du kjøper så rask at timings bilr tregere, men en pc2700 brikke vil være mitt i blinken

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...