Gå til innhold

Windows ME vs Win 2k pro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjører du ME på din Athlon 64 3000+ eller?!?

EDIT: kjhanken har helt rett når han sier at du bør installere Win 98. Ellers kan det være greit å opplyse om akkurat hva det er du karakterierer som en drittmaskin. Med litt minne vil de fleste maskiner klare Windows 2000 helt fint.

Endret av Øyst
Lenke til kommentar

nei.. jeg kjører ikke ME på min A64 maskin .. :p

er bestefaren min sin pensjonist pc faktisk.. men orket ikke greie ut om hvilken pc det var osv.. vet ikke maskin speccs'ene.. regner med det er 2-300 mhz og 128 mb ram.. har ikke 98SE tilgjengelig.. vist ikke hadde jeg definitivt instalert det..

så det er 2000 det må bli.. eller så må jeg se hva jeg kan gjøre for å skaffe meg en 98SE cd.. men det kan ta tid.

så.. vil 2000 gjøre denne pc'n utrolig treig? eller tror dere det blir til å leve med ?

(har svært lite erfaring med drittpc'er.. ;) )

Lenke til kommentar

kjører selv XP med 128 MB ram, men skal bytte til Windows 2000 snart regner jeg med. men i motsettning til deg så har jeg 800 MHZ og ikke 233 MHZ.

selv kjørte jeg XP veldig mye på en 200 MHZ med 96 MB ram for et par år siden. dette funket jo greit nok det, gikk litt treigt, men er ikke noe annet å forvente heller da på en så treig pc. hadde jeg vært deg så ville jeg Installert Windows 2000 på den pc`en der. funker mer enn greit nok. og siden Windows 2000 har mer stabilitet enn Windows 98 SE og ME til sammen så sier det jo seg selv.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Hvis man har tilgang til billig ram så fyll alle slottene med ram.

Har inst. 2K på en del eldre skolemaskiner og det er stor

forskjell fra 128>256MB og helst opp til 384MB før ram-effekten blir

relativt sett mindre på 2K OS.

wil: hvis du hiver inn en 256MB brikke til så det vil du merke godt ;)

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...