Jakartabebopp Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Det eneste Doom III har er bra lyssetting... HL2 har alt det andre. Enig Doom III er mørkt fordi hvis handlingen hadde foregått i lyset slik som HL2 ville grafikken sugd maks ehmm .. DooM III har ganske mye mer enn "bare" god lys-setting? de har utrolig gode teksturer og masse, gode skarpe detaljer som jeg ikke syntes hl2 har, sånn utifra videoer. Dessuten syntes jeg DooM III virker mye mer realistisk når det kommer til grafikk. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Og landskap blir nok mye bedre i HL2, men på f.eks veggdetaljer, lyd og skygge så tror jeg Doom III stikker av med seieren. Landskap, hvem bryr seg om landskap? Doom3 kommer til å foregå innendørs så landskap er vel irrelevant? Men i HL2 kommer mye til å foregå utendørs. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Og landskap blir nok mye bedre i HL2, men på f.eks veggdetaljer, lyd og skygge så tror jeg Doom III stikker av med seieren. Landskap, hvem bryr seg om landskap? Doom3 kommer til å foregå innendørs så landskap er vel irrelevant? Men i HL2 kommer mye til å foregå utendørs. poenget er vel at sidan doom3 foregår innandørs så har dei ikkje laga noko fantastisk utendørs grafikk. men hadde handlinga vert utandørs, så hadde sikkert grafikken vert like bra der og. Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Synes både Half-Life 2 og Doom III foreløpig ser svært godt ut, og det virker som begge har langt dyktigere føringer på stil, miljødesign og karakterdesign enn Far Cry. Teknologien er kanskje ikke like spennende lenger, og mye av den finnes kanhende også i Far Cry, men teknologi er ikke alt. Når det gjelder spørsmålet om Half-Life 2 vil få problemer med å konkurrere med Far Cry og S.T.A.L.K.E.R., bør det nevnes at sistnevnte ikke er ute enda, og dermed fortsatt kan vise seg å bli rent søppel. Husk også hvilke syvmilssteg Half-Life (originalspillet) tok i sin tid. Fysikken og grafikken passer det naturligvis godt å vise fram, men å påstå at spillet kun består av slike showcase-elementer, tror jeg er litt vel tidlig. Det ville faktisk overraske meg om ikke Half-Life 2 viser seg å bli en like fabelaktig engasjerende opplevelse som eneren en gang var. Og makter spillet det, kan Far Cry virkelig gå og legge seg. Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 (endret) Når det gjelder spørsmålet om Half-Life 2 vil få problemer med å konkurrere med Far Cry og S.T.A.L.K.E.R., bør det nevnes at sistnevnte ikke er ute enda, og dermed fortsatt kan vise seg å bli rent søppel. Det var vel og ta litt hardt i! Då kan du nesten sei det samme om Half Life 2 På mange måtar er Stalker like bra og kanskje bedre enn Half Life. Endret 20. mai 2004 av Zernick Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Jeg tror nok Half-Life 2 har bedre utendørsgrafikk fordi grafikkmotoren er en god del raskere enn grafikkmotoren til Doom 3. Dere kan ikke sammenlikne et spill hvor spillmiljøet foregår i små rom, og med maks 4 fiender på èn gang.... Derfor: Både Doom 3 og Half-Life 2 er overlegne hverandre i grafikken, men på forskjellige måter! Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Det var vel og ta litt hardt i!Då kan du nesten sei det samme om Half Life 2 Jepp, det kan man også si om Half-Life 2. Noe som gjør setningen enda mer haltende: "Eg meinar at <Spill hvor vi ikke kjenner gameplayet> ikkje blir ein av dei beste spela når det blir gitt ut, fordi no har dei mykje sterkare konkuranse frå andre spel slik som <Spill hvor vi ikke kjenner gameplayet> og Far Cry." Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Og landskap blir nok mye bedre i HL2, men på f.eks veggdetaljer, lyd og skygge så tror jeg Doom III stikker av med seieren. Landskap, hvem bryr seg om landskap? Doom3 kommer til å foregå innendørs så landskap er vel irrelevant? Men i HL2 kommer mye til å foregå utendørs. poenget er vel at sidan doom3 foregår innandørs så har dei ikkje laga noko fantastisk utendørs grafikk. men hadde handlinga vert utandørs, så hadde sikkert grafikken vert like bra der og. Endelig en som tok poenget mitt. Uansett så tror jeg at begge spillene blir en fryd for øynene. Eneste jeg håper på er at de andre aspektene ved et spill som f.eks story, gameplay, nettkoding og ikke minst lyd. I den sistnevnte kategorien tror jeg nok HL2 må se seg slått. For det er ingen ringere enn Trent Reznor som sitter bak miksepulten på Doom3. Og jeg håper inderlig at Valve har skjerpet seg med nettkodingen. Originale Half Life og Counterstrike ligger år bak spill i samme sjanger når det gjelder nettopp dette. Lenke til kommentar
proeSS Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 De som faktisk kan ta hånda på hjertet og si at FarCry ser bedre ut enn HL2 Enginen har seriøse problemer med skjermkortet sitt og burde anskaffe seg nytt ett (om du da faktisk vil se den store forskjellen) Dessuten hvis vi skal snakke om Doom 3 Vs. HL2 -Doom 3 Det ser ut til å bli ganske imponerende. Alle de fine effektene. Utrolig eyecandy for oss alle! Men de fleste liker jo multiplayer delen av et spill. Der sliter Doom 3 litt.. Ifølge en del gamingsider vil det bare være 4manns deathmatch og man kan ikke joine da et game har startet. Ganske synd egentlig men jaja -Half-Life 2 Vel alle som har spilt Half-Life gleder jo seg som en unge på julaften til dette spillet. Det er jo ikke uten grunn hvis man ser over videoene og faktisk tenker over hvor mye som er opp-pussa fra den gamle klassikeren.. Ikke nok med det men Multiplayeren vil jo ta helt av. Vet ikke om noen av dere har spilt TeamFortress Classic som det heter nå (En av de første store moddene til HL) Så skal det jo komme TeamFortress2 og de skal jo også overføre Counter-Strike over til HL2 og om du har sett den fine E3 2004 videoen så ser du jo hvor utrolig flott det blir (Samt tenk alle de fine HLengine bugsa i Counter-Strike forsvinner helt ) Og de skal jo overføre HL1 til HL2 engine. Kan bli gøy å spille det igjen! Vel som dere ser så hopper jeg som en gal etter HL2. Etter min mening er ikke det uten grunn når man kan tenke seg all Multiplayer action som venter på deg samt den ekstreme Singleplayeren og grafikken som bare får deg til å lyse i øynene Og by the way: Ryktene sier at HL2 kommer i Juni en gang. Vi får se på det VALVe er ganske flinke til å rote rundt med relases (Half-Life ) Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Nei, Doom har mye bedre grafikk enn HL2 Er du med å utvikler spillet siden du vet det? Lenke til kommentar
runeah Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 trur nok han er veldig oppdatert ja Lenke til kommentar
ttt Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 De som faktisk kan ta hånda på hjertet og si at FarCry ser bedre ut enn HL2 Enginen har seriøse problemer med skjermkortet sitt og burde anskaffe seg nytt ett (om du da faktisk vil se den store forskjellen)du må tenke på at det er ingen som har prøvd hl2. alle inntrykka frå spelet er vist med det beste du kan få av maskinvare. dermed er ikkje det du ser tilsvarande med det du vil oppleve på di "vanlege" maskin, med ikkje heilt oppdatert maskinvare. Vel alle som har spilt Half-Life gleder jo seg som en unge på julaften til dette spillet. du må forandre på denne uttalelsen, da den er misvisande. eg har spelt igjennom hl og eg gler meg ikkje til hl2. bytt ut at "alle gler seg" til "nokon gler seg" så vert det meir korrekt. Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 du må tenke på at det er ingen som har prøvd hl2. alle inntrykka frå spelet er vist med det beste du kan få av maskinvare. dermed er ikkje det du ser tilsvarande med det du vil oppleve på di "vanlege" maskin, med ikkje heilt oppdatert maskinvare. Feil både Gamespot, Gamespy og IGN har prøvd HL2 Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Det er jo ikke bare grafikken som er genial (Vet ikke om den er så genial ettersom STALKER ser bedre ut) men jeg tror at Valve legger mest vekt på fysikken. Det er den som blir banebrytende. Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Det er jo ikke bare grafikken som er genial (Vet ikke om den er så genial ettersom STALKER ser bedre ut) men jeg tror at Valve legger mest vekt på fysikken. Det er den som blir banebrytende. Hvorfor sier alle at Stalker har bedre grafikk en Half Life 2?, det er det største sprøytet jeg har hørt noensinne. Du har sikkert ikke sett en forbaska gameplay-film engang. Kort oppsumert: Half Life 2 har bedre grafikk en stalker Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Jo jeg har sett 2 filmer med gamplay fra HL2. Men STALKER ser dog bedre ut Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Jo jeg har sett 2 filmer med gamplay fra HL2. Men STALKER ser dog bedre ut Lenke til kommentar
proeSS Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) Jeg skal ikke hinte til warez men det var jo ett stort oppslag om at hl2 sourcen/beta var stjert og vel tok en titt på det hos en kompis. Må si jeg ble _mektig_ imponert over det faktisk.. En liten ting til: Han kjørte det på en P4 @ 2.6 med 9800pro 512ram og det funka som en stjerne Endret 22. mai 2004 av proeSS Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 du må tenke på at det er ingen som har prøvd hl2. alle inntrykka frå spelet er vist med det beste du kan få av maskinvare. dermed er ikkje det du ser tilsvarande med det du vil oppleve på di "vanlege" maskin, med ikkje heilt oppdatert maskinvare. Feil både Gamespot, Gamespy og IGN har prøvd HL2 Og hvor tror de har prøvd det? De fikk neppe en egen kopi.... Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Tipper noen av de du nevnte ovenfor Gromle var på besøk til Valve. Det synes jeg nemlig å huske fra en tidligere artikkel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå