Gå til innhold

Blåskjerm..igjen!

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hatt et problem med pc`en..blåskjerm..

Jeg har tatt Windows Xp på nytt, imat den gamle var fucka, men den nye er også

fucka, men en kamerat av meg (jarbra =:) ) sa at det var HK drivern, men hva om jeg ikke har innstallert den...

Jarbra, jeg har fortsatt blåskjerm, ikke vær stolt...(knak)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være varmen, var selv plaget med "bluescreens", men det fixa seg etter at jeg fikk bedre kjøling. Prøv med åpen løsning og gjerne ei vifte som blåser(kald luft :p), så får du sjekket om det er kjølinga. Lykke til..

Lenke til kommentar

Har klokka ned alt jeg kan, bytta ide kabler, skanna ettter feil eler, "bad sektors"

jeg har skanna etter virus, tatt med sasser.

cpu ligger på 35-40 (varmeste hittil)

men kan dere være noe med disken elller noe sånt, hardwear...

Mvh Stian_A

Windows Xp, prof. Norsk - sucks

Lenke til kommentar

Får du Blåskjerm før eller etter pålogget windows ?

Blåskjerm er somregel enten en IRQ feil

eller det kan være feil drivere

evnt. et program som er ødelagt.

Feil på HD kan ha blåskjerm som resultat dersom de rette områdene på HD er ødelagt.

eks. Når jeg prøver å installere XP med RAID kontrolleren aktivert får eg blåskjerm under installasjonen og får ikke fullført denne.

Denne må installeres først via disket under installering av XP eller deaktiveres for så å installere driverene i XP før RAID kontrolleren aktiverest.

En IRQ feil kan igrunnen oppstå når som helst ettersom når enheten som skaper konflikt starter.

Er det et program som blir utført rett før blåskjerm så er det påan med avinstallering.

Er det en spesiel handling du merker deg som utløser blåskjerm som ikke har opphav i overnevnte vil eg anbefale en grundig formatering og defrag før du installere XP på ny. og da grundig. Dvs. ha kun aktivert det du MÅ ha i BIOS ved installasjonen.

NB - Du kan prøve å deaktivere stæsj i BIOS som du absolut ikke trenger og se hva som skjer. Det er den enkleste starten i feilsøkinga di

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...