na1t Skrevet 1. november 2001 Del Skrevet 1. november 2001 køpte en Athlon XP 1700 + igår(på komplett). etter å ha montert alt, bootet jeg opp og konstanterte at biosen min(HK = Asus A7V133-C) hadde funnet en "athlon h-series" på 1100 Mhz. Problemet var ikke klokkefrekvensen, som jeg fikset ved å sette opp FSB til 266. Men lurer bare på hvorfor d står at jeg har en "Athlon h-series" og ikke Athlon XP? -har jeg fått en Athlon MP istede??! var d jeg fikk som svar da jeg søkte på "athlon h-series" på google.. na1t Lenke til kommentar
khosethl Skrevet 4. november 2001 Del Skrevet 4. november 2001 Default multi på xp 1700 er som du nevner 11, grunnen til at ditt HK kjenner igjen cpu som H Serie aner jeg ikke, men det er en kjensgjerning at flere at de første XP i utgangpunktet er MP CPU'er på mitt HK dukker mine to XP1700+ opp som MP1700+. Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 4. november 2001 Del Skrevet 4. november 2001 På mitt hovedkort (EPoX EP-8KHA+) var det faktisk motsatt, den gjennkjente min Athlon MP 1,2GHz som Athlon XP. Dette har blitt fikset i nyere BIOS og nå blir min MP @ 1,67GHz gjennkjent som AMD Athlon MP 2000+ :smile: Til na1t: du kan prøve å oppdatere biosen for at prosessoren din skal bli gjennkjent riktig. [ Denne Melding var redigert av: Kamerat på 2001-11-04 16:50 ] Lenke til kommentar
khosethl Skrevet 4. november 2001 Del Skrevet 4. november 2001 Hvor har du fått tak i mp2000+ :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå