Gå til innhold

XP 1100+ = klikk!?

XenTer

Anbefalte innlegg

Hei jeg har nettop kjøpt nytt HK abit kg7 lite, 256 MB DDR PC2100 og en AMD XP 1600+. Men da jeg stiller den inn på 1400 (133) i biosen vil den ikke starte. BIOSen er siste oppdatering og skal supporte XP 2100+, men jeg kan ikke velge mere enn 1400 (133).

Jeg har prøvd blant annet å bare stille på MHz men vil ikke over 1100 MHz, FSBen går opp til 215 før den slutter å starte opp og jeg må resette BIOSen om igjen. Forresten skal det ikke stå noe med "AMD Athlon XP " når jeg starter den opp? Hos meg står det "AMD Athlon ".

Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det vet jeg jo seff, det er liksom det som er HELE problemet, da jeg stiller den inn på det starter ikke PC-en, viftene sviver men den starter ikke! Jeg har prøvd det meste og den vill ikke over 1100 MHz og vil ikke takle mer enn 115 FSB!

Lenke til kommentar

Hadde samme problemet selv.

Problemet var at kjøleribba ikke lå skikkelig på core på cpu, den hadde bare kontakt med ene hjørnet.

Klarte bare og boote i fsb 100x10.5, på slutten kunne jeg ikke boote opp maskina i det hele tatt.

Men det kan også være et RAM problem. Noname kan gi problemer.

T.

Lenke til kommentar

Hvor stor powersupply har du?

Tror nok du burde ha rundt 350w power. Har KG7Raid og Athlon Tbird 1400 selv og sleit med 300w power.

Bare en tanke...

P.S. sjekk manualen til hovedkortet, står anbefalt strømforsyning der tror jeg. (Har self. rota min bort for leeenge siden :smile: )

Lenke til kommentar

Tror ikke det er PSU som er problemet, Kjørte min Xp1600, m cdbrenner, vanlig Cd rom, 2 HD, lydkort, etc, med en PSU på 250, men dess større PSU dess bedre, men ligger volten på over 11.5-6-7 så burde ting funke greit!

T..

Lenke til kommentar
XenTer skrev (2002-04-09 19:31):

Ja det vet jeg jo seff, det er liksom det som er HELE problemet, da jeg stiller den inn på det starter ikke PC-en, viftene sviver men den starter ikke! Jeg har prøvd det meste og den vill ikke over 1100 MHz og vil ikke takle mer enn 115 FSB!

Nå kjenner ikke jeg kortet ditt, men oftest er det ikke nok å bare stille FSB'en opp fra 100 til 133 der man overklokker den. Normalt må man enten flytte en jumper på hovedkortet, eller stille fra 100 til 133 et sted der det bare er disse to valgene i BIOS'en.

Ole Morten

[ endret av Haaland den 2002-04-14 13:39 ]

Lenke til kommentar

Mistet internett tilkoplinga litt....

Ehm ja, volten er grei, det er ingen annen jumper en til å resette BIOSen, da jeg klokker den opp til 133 starter den ikke som vanlig... Skal det ikke stå AMD Athlon XP 1600+ da?? De jeg kjenner som har xp cpu sier det står det når de starter opp men hos meg står det bare AMD Athlon 1100 .

Lenke til kommentar

Quote:

XenTer skrev (2002-04-16 15:23):

Mistet internett tilkoplinga litt....

Ehm ja, volten er grei, det er ingen annen jumper en til å resette BIOSen, da jeg klokker den opp til 133 starter den ikke som vanlig... Skal det ikke stå AMD Athlon XP 1600+ da?? De jeg kjenner som har xp cpu sier det står det når de starter opp men hos meg står det bare AMD Athlon 1100 (tm).

Hør om du kan låne en xp cpu av en av dem da, høres litt ut som det er noe fysisk feil på enten hk eller cpu syns jeg...

Lenke til kommentar

Quote:

Nå kjenner ikke jeg kortet ditt, men oftest er det ikke nok å bare stille FSB'en opp fra 100 til 133 der man overklokker den. Normalt må man enten flytte en jumper på hovedkortet, eller stille fra 100 til 133 et sted der det bare er disse to valgene i BIOS'en.

Ole Morten

Jo da... Dette er nok problemet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...